• Finis

En solkenshistora =)

Min man och jag har varit oförklarligt barnlösa i 8 år. Idag fick vi äntligen ett plus på stickan!!

Det känns helt otroligt. Men till alla er som kämpar vill jag säga: GE INTE UPP!!

Kan vi efter 8 år så kan ni också!!!

Skickar massor med kramar och lyckönskningar!{#lang_emotions_heart}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-19 23:37
    Kan lägga till att vi blev gravida på naturlig väg

• Svar på tråden En solkenshistora =)
  • Finis
    Mahlinp skrev 2010-03-17 16:54:10 följande:
    Hej tjejer, Här kommer en solskenshistoria till... Vi har försökt i ca 6 år att bli gravida. Har två IVF bakom oss och påbörjad adoption. Blev precis godkända av kommunen att vi får adoptera när jag plötsligt får ett plus på stickan. Vi hade för länge sen gett upp hoppet om att få biologiska barn, så gravtesten jag gjorde var mest för att få igång min mens. För så har det alltid varit de andra gångerna - dagen efter ett gravtest så kommer mensen. Men denna gången blev det inte så. Vi är så lyckliga. Är nu i v 21(20+3) och BF 31 juli. Stort grattis till oss alla här på tråden... håller med alfa80 att vi är verkligen värda vår lilla bebis!  /Mahlin mahlinp.blogspot.com/ 
    Så härligt!! Grattis!!!
  • Mustikka

Grattis alla som väntat och kämpat så länge! Blir så glad av att läsa era berättelser:) Det ger oss andra som kämpar massor med hopp!<3

• zinna80
    Lilla L skrev 2010-03-18 01:35:09 följande:
    Grattis alla som väntat och kämpat så länge! Blir så glad av att läsa era berättelser:) Det ger oss andra som kämpar massor med hopp!<3
    Ja, ge inte upp.... Eller det gjorde jag många gånger men tillslut helt oväntat så hände det. JAg vill dock råda till att söka hjälp så fort som möjligt. Det går otroligt mycket tid annars när man "bara" går och hoppas. Det kan ju faktiskt vara så att man måste få någon slags hjälp och då hjälper det inte hur mycket man hoppas, längtar och slappnar av.

Lycka till!
  • Mustikka

Det är ofta man vill ge upp, men längtan efter en liten är så stor så det skulle ändå inte gå!
    Vi är i början av utredningen, har tagit ett blodprov och sambon ska snart lämna prov på simmarna:)

• zinna80
    Lilla L skrev 2010-03-18 12:29:41 följande:
    Det är ofta man vill ge upp, men längtan efter en liten är så stor så det skulle ändå inte gå!Vi är i början av utredningen, har tagit ett blodprov och sambon ska snart lämna prov på simmarna:)
    Håller tummarna!!!
  • Finis
    Lilla L skrev 2010-03-18 12:29:41 följande:
    Det är ofta man vill ge upp, men längtan efter en liten är så stor så det skulle ändå inte gå! Vi är i början av utredningen, har tagit ett blodprov och sambon ska snart lämna prov på simmarna:)
    Jag hade nog gett upp lite, men sen valde vi i alla fall att ta en liten paus och sen satsa på IVF privat efter lite viktnedgång. Men slutade med att ödet valde åt oss istället {#lang_emotions_laughing}.

Så nej, ge inte upp. Det kommer på ett eller annat sätt.
  • Mustikka
    zinna80 skrev 2010-03-18 16:04:49 följande:
    Håller tummarna!!!
    Tack!:) Håller tummarna att allt går bra med den lilla i magen!:)
    Lilysmamma skrev 2010-03-18 20:25:06 följande:
    Jag hade nog gett upp lite, men sen valde vi i alla fall att ta en liten paus och sen satsa på IVF privat efter lite viktnedgång. Men slutade med att ödet valde åt oss istället .Så nej, ge inte upp. Det kommer på ett eller annat sätt.
    Förstår att man börjar ge upp lite efter så lång tid. Men nu är det er tur!
  • celine2010

GRATTIS Mahlinp! Då ska vi ha bebis nästan samtidigt...min BF är 29 juli. Var i Sverige bor du? Jag bor i skåne. Jag skriver en blogg om min mirakelaby på celine2010.blogspot.com

• Mahlinp
    celine2010 skrev 2010-03-19 13:10:59 följande:
    GRATTIS Mahlinp! Då ska vi ha bebis nästan samtidigt...min BF är 29 juli. Var i Sverige bor du? Jag bor i skåne. Jag skriver en blogg om min mirakelaby på celine2010.blogspot.com
    Tack Celine2010,
    Jag bor i Östergötland, så det är en bit ifrån.. Men de kan vara kul att följas åt ändå. {#lang_emotions_smile}
  • celine2010

Ja det kan det. Läste lite i din blogg också. Intressant! kram

• Ullis K

Så skönt att få läsa lite positivt härinne!!!{#lang_emotions_laughing} Har själv två IVF bakom mig. Började med första IVF i somras. Har ett landstingsförsök kvar och från att ha varit oförklarligt barnlösa har vi nu fått veta att ingen av oss har de bästa förutsättningarna. Få simmare och inte bästa kvaliteten på äggen fast jag båda gångerna fått ut många ägg.  Väntar nu på undersökning av äggledare och livmmoder. Något som jag fått kämpa mig till.
    Iaf så är det trevligt att läsa en sån här tråd när man känner sig besviken på sjukvården och nästan har tappat hoppet. Härligt för er alla som lyckats!!!

Svar på tråden En solkenshistora =)