• Ruggugglan

Helvita blöjor? Libero.

Köpte blöjor från Libero förra veckan i strl. 3-6kg. Det lite större paketet så jag gissar på att det är ett sk. ekonomipaket. Öppnade det för en liten stund sedan och de är helvita?

Kommer inte ihåg att de var så förr? Är det jag som missat något?

Kimmy 051130 Charlie 100111
  • Svar på tråden Helvita blöjor? Libero.
  • Lil W

Men spelar det någon roll om blöjan har tryck eller inte det är väl inte för utseendet du använder en blöja eller?
    Jag bryr mig inte om den är vit eller annat tryck huvudsaken är ju att den har samma funktion.

• Utopia

För mej spelar det roll då jag har flera blöjbarn och då är det inte lätt att skilja på blöjorna utan tryck på

021229, 040817, 070111, 100102 malinsgraviditet.blogg.se
  • TinkyWinky

nu har jag de senaste gångerna fått de med tryck och kvalitetn är mkt bättre, har ej brytt mig om att skicka tbx blöjor till libero då jag bara fått ett paket med vita blöjor och sämre kvalitet. 

☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • MeAndMyBoys
    Utopia skrev 2010-03-19 11:42:30 följande:
    Jag mailade angåede vita blöjor vart förvånad och lite sur att jag behövde betala fullt pris för andrahandssortering villket jag anser att det är då dom inte har tryck på sig, jag fick 2*25 kr som ersättning för det
    jag fick 3 * 50 kr som erättning....
  • ekholm
    TinkyWinky skrev 2010-03-07 21:13:33 följande:
    ja jkag mejlade oxå dem och de bad mig skicka in en av de som jag tycker känns annorlunda och att de kommer ersätta de blöjor jag inte tycler är samma.. men sen skriva en sak och göra en annan kan de ju med göra :/
    Jag skickade in en blöja och bara ett par dagar senare fick jag 2*50:- i rabatt på posten. 
    När jag köpte blöjor senast så tittade jag extra noga så jag fick blöjor som inte va icas tryck på, tittar man så ser man trycket igenom förpackningen 
  • TinkyWinky
    ekholm skrev 2010-03-22 18:11:01 följande:
    förstår verkligen inte att det kunde vara icas tryck :( men bra iaf att du fick rabatt. har ju ej skickat in o nu har ej ngn gammal blöja kvar men återstår o se om de börjat helt o hållet med de nya
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • ekholm
    TinkyWinky skrev 2010-03-22 18:37:42 följande:
    förstår verkligen inte att det kunde vara icas tryck :( men bra iaf att du fick rabatt. har ju ej skickat in o nu har ej ngn gammal blöja kvar men återstår o se om de börjat helt o hållet med de nya
    Libero gör ju Icas blöjor med så det när allt va kaos med blöjorna så blev det väl galet..jag har tittat på en förpackning med Icas blöjor och det va det trycket, kikar man så ser man genom plasten vad det är för tryck på blöjorna, så nu kikar jag noga varje gång jag köper nya blöjor att det verkligen är Libero trycket på dom och inget annat
  • Mamma och Mor

Öppnade idag ett Liberopaket och såg att där var endast blöjor av exakt samma typ som icas egna. Jag anser dem sämre och blev inte vidare glad över att inse att jag betalat mer för budgetblöjor än det jag avsett köpa hem :/
    De är i utformningen förvisso lika, men känns tunnare och på min son fungerade de tyvärr inte lika bra utan de läcker bland annat lättare och luktar illa.

Har ett ytterligare paket hemma och där är det Liberos egna orginalblöjor i. Vid närmare granskning så syns det rätt tydligt genom paketet vilken sort förpackningen innehåller men som småstressad småbarnsförälder har jag inte så noggrant granskat paketen utan grabbat ett paket ur hyllan och sedan fortsatt handla annat :)

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Minnie69

Vita? Måste läsa tråden... :-S Vill ju inte felshoppa

• Noiis

är det icas blöjor som har giraff mönster? jag trodde det var coop som hade det?
    *snurrig*
    jag är iaf super besviken på att ha fått fel blöjor! Noa gör av med ca 15 blöjor om dagen och då e de fasen inte kul att ha köpt rätt paket men fått blöjor som inte alls håller den kvaliteten som dom tidigare gjort!

• MrsMurphy

Är det bara jag som blivit dränkt i information från Libero att det blivit något kajko med trycket på fabriken och att det därav skulle vara utan tryck ett tag? Enligt informationen från dom så är det samma blöjor men att det varit problem med själva trycket på blöjorna.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • TinkyWinky
    MrsMurphy skrev 2010-03-31 01:04:24 följande:
    Är det bara jag som blivit dränkt i information från Libero att det blivit något kajko med trycket på fabriken och att det därav skulle vara utan tryck ett tag? Enligt informationen från dom så är det samma blöjor men att det varit problem med själva trycket på blöjorna.
    har oxå fått den infon men det va ett bra tag sen 
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • Mamma och Mor

Jag fick också informationen om att Liberos blöjor skulle komma att vara vita under en period. De informerade dock inte om att det skulle se ut som man fått icas blöjor i förpackningen..
    Fick mailsvar idag från Libero och de hävdar att det ÄR Liberos originalblöja men att trycket har blivit det som ica har på sina. Men jag vette tusan.... tycker inte att dessa blöjor är helt desamma. De är en hel del större än orginalblöjan och benresåren är väldigt ojämn. Sonen känns fuktig genom kläderna med dessa blöjor och det har jag aldrig upplevt med vanliga Libero eller Pampers heller för den delen.

Skulle få värdecheckar som tack för att jag mailat mina synpunkter och det tycker jag är okej kompensation.

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
Svar på tråden Helvita blöjor? Libero.