• Svar på tråden Ensamstående Värmlandsmammor del 4!
  • tretrallandejäntor

Alicia somnar i sin sängen men om hon vaknar på natten kommer hon in till mig och sover resten av natten där. Har försökt att lägga henne i sin säng igen men då brukar hon vakna en gång till, så det är lättast och skönast att ha henne inne hos mig om hon vaknar. Som ni skriver en av fördelarna med att vara singel

Kan inte fatta mig på pappor som ska ha barnen bara för att visa upp att de sköter sig inför sin nya. Men man tycker ju att de borde fatta när pappan inte orkar mer än fyra timmar!!!!

Fattar inte varför pappan till viggo fortsätter att bråka. Kan inte fatta vad han vill ha ut av det. Kan ju inte vara Viggos bästa iaf.

Ja våren kom ju en halv dag igår iaf. Var så skönt att kunna vara ute och gå i kort ärmat Hoppas verkligen att värmen kommer nu.

Har bestämt att Alicia och jag ska åka till vimmerby på semester. Hoppas att det kommer att gå bra, bara vi två....

• attvaramammaärdetbästa

Grattis till er alla mammor på mors dag! =)
    hoppas ni har haft en lika härlig morsdag som jag. Tycker ni att morsdag kan vara jobbigt när man är ensamstående? Jag tycker väl inte att det är "jobbigt" egentligen men lite töligt är det ju när man hör en massa andra prata om allt pappan/sambo har hjälp till med. Det bakas tårtor, köps blommor, pysslas om osv. det var bara en tanke, vore kul att höra hur ni känner?
    Erik har iofs världens snällaste mormor, så erik hade "fixat" en jättefin skål till sin mamma, hehe. grattis på mors dag och en kram, så smälter ju mammahjärtat {#lang_emotions_smile}

• Baileys03

Varit väldigt tyst här inne i tråden & jag har inte funnit någon fortsättningstråd så jag prövar att skriva här Skrattande

Allt bra med er alla? Hoppas ni har en bra sommar.

Jag jobbar på & lillan är på förskolan.... Om några veckor är det dags för omskolning då hon ska börja på förskola här i bostadsområdet & det ser faktiskt ut som det blir flytt i höst till större lägenhet som är just i den fastigheten jag vill bo i, en lägenhet med allt jag kan önska mig Solig

Lillans biologiska far hörde av sig idag för första gången sen i julas.... Efter kommunikation via sms är det bestämt att han kommer med sin son nästa lördag på besök över dagen... Blir första gången lillan får möta sin biologiska far & halvbror, om de nu kommer......

• Trikarn

Här är det fullt upp, med både det ena och det andra

varit så slut som människa i mellanåt, att jag lixom pausat allt för att orka vidare...

Räddningen blev tummeteamet samt en tjej som jställt upp när jag behövt sova eller behövt egentid, dyrt men ser det som en investering i mig själv...

• tretrallandejäntor

Hej
    Har tillbringat sommaren i mina föräldrars sommarstuga. Det har varit underbart att kunna vara ute hela dagarna . Hoppas att Baileys att det fungerar med den biogiska pappan när han kommer.

Så klart att du ska se det som en investring i dig själv trikarn. Jag hoppas att pappan är med och betalar det är ju det minsta han kan göra!

• Trikarn
    tretrallandejäntor skrev 2010-08-02 16:22:08 följande:

Hej
    Har tillbringat sommaren i mina föräldrars sommarstuga. Det har varit underbart att kunna vara ute hela dagarna . Hoppas att Baileys att det fungerar med den biogiska pappan när han kommer.

Så klart att du ska se det som en investring i dig själv trikarn. Jag hoppas att pappan är med och betalar det är ju det minsta han kan göra!

hahah nej knappst!! han tjatar istllet om att han vill slippa underhållet!
    full rulle, dygnet runt
  • Vintersjäl

Hallå på er alla! Jag har helt glömt bort Familjeliv på senaste tiden...
    Hur har ni det?

Här är det fint. Viggo har precis börjat på förskolan efter en månads sommarlov och jag sliter med mina sommarstudier Väntar på tid för huvudförhandling gällande vårdnadstvisten och hoppas att den kommer snart!

Baileys - Hur känns det? Hur gammal är dotra din nu? Tror du att han dyker upp?

Trikarn - Vad härligt för dig, du förtjänar lite egentid! Och det där med sömnen är ju så viktigt, att man får sova ordentligt (åtminstone ibland) så att man orkar med allt

• Baileys03

@trikarna: att satsa på dig själv så vinner dina barn på i längden Skrattande Så jag brukar tänka de gånger jag ser till att få egentid, jag blir faktiskt bättre som amma för jag mår bra av en lite lite stund här & där.....

@vintersjäl & tretrallandejäntor: hon är ju snart 17 månader dottra mir.... Hur det känns? Har han för avsikt att vara en del av hennes liv så är det bra tycker jag, annars kan det kvitta om han bara tänker "gästspela" oregelbundet..... Som mamma är det hennes bästa jag tänker på, sen kan ju jag som "privat" person tycka vad fasiken jag vill om honom & ge utlopp för det i samtal med vänner, men inte en suck att jag på något vis skulle låta det påverka så han skulle få någon anledning att klaga på mig & sen när hon är äldre kunna påstå att jag varit i vägen för de att kunna ha en relation....... Nä, det är hennes bästa jag har för ögonen & det är bra om hon får träffa honom & sin bror även om hon inte kommer minnas det när hon blir äldre så kommer jag dokumentera med foton så hon har det, MEN det återstår att se om de dyker upp eller inte....

Just ja, glada nyheter, nästa vecka ska det skrivas papper för lägenheten, så snart blir det minsann flytt till större lägenhet, exakt den typen av planlösning, bekvämligheter & fastighet som jag ville Skrattande

Något helkonstigt jag vill nämna är att i lördags fick jag mjölkstockning & det är 3 månader sen jag sluta amma, helskumt.... Pratat med de på vårdcentralen & barnmorskan, fick veta att det är absolut inte normalt & mycket ovanligt... Fått tid hos läkaren nu & jag antar det blir provtagning & sen medicin som stoppar mjölkproduktionen....  För det jag läst mig till på internet så tycks jag fortfarande producera en massa prolaktin & det kan även förklara varför jag inte lyckas gå ner i vikt oxå, för tydligen är det ett hormon som främjar fettdepåerna & gör ämnesomsättningen slö.....

• tretrallandejäntor

Baileys jag ser det på exakt samma sätt som du med pappa till Alicia jag ska inte stå ivägen men jag tycker faktiskt att det är bättre att han hller sig brta helt än kommer någn gång ibland och lvar henne att nu ska det inte ta så lång tid till nästa gång.

Hoppas verkligen att du snart blir bra igen ch att de kan hjälpa dig men mjölkstckningen. Låter verkligen inte roligt.

Trikarn vad ska man säga egentligen. fattar inte hur de tänker alltså.....

Vintersjäl: Vad läser du nu?

• Vintersjäl
    Baileys - Jag förstår vad du menar, jag känner precis samma sak gentemot Viggos relation med sin far. Och som du säger, man får ge utlopp för sin ilska på annat håll och aldrig någonsin dra in barnen i smeten..

Vad underligt det låter med mjölkstockningen! Man tycker ju att mjölkproduktionen borde ha minskat avsevärt under de 3 månader som gått efter att du har slutat amma. Då borde ju mjölkstockningen ha kommit i samband med att du slutade amma, tycker man... Inte 3 månader efter.
    Hoppas du blir bättre snart!

Tretrallandejäntor - Håller med dig där. Är något enstaka umgängstillfäle det enda man har att ge ett barn så borde man ha vett att hålla sig borta helt istället...

Jag pluggar fortfarande upp min gymnasiekompetens så under sommaren har jag läst rättskunskap, geografi A och religionskunskap B... Det fungerar helt okej men jag längtar efter att komma in på universitetet och bli färdigutbildad!
  • Baileys03

Ja, de kom igår i alla fall & lillan avgudar sin storebror & han var väldigt förtjust i henne... Men hennes biologiska far visa inget större intresse för hennes person... Kommer nog ta ett tag innan de ses igen.... Helt klart att besöket hade sin grund i storebrors frågor & vilja att träffa lillasyster...

Frågor som kom & gällde mig & mitt liv gav jag fåordiga svar för besöket gällde inte mig tyckte jag & när frågor om lillan kom svara jag uttömandeSkrattande

Nu finns i alla fall bilder till lillans album, men hon kommer ju inte komma ihåg detta besök & tur är väl det.......

• attvaramammaärdetbästa

Hej på er! hoppas ni har en härlig sommar, kul att tråden är igång igen =)
    Jag och Erik har det riktigt skönt, har varit lediga sedan sedan mitten på juni och än är det tre veckor kvar av ledigheten. Sommaren har bjudit på små div äventyr, kolmården och rottneros bla. Erik har haft sin mycket efterlängtade 3-årsdag och han är blöjfri!! =)

Baileys: Åh vad jag känner igen det där med halvsyskon! Erik har två storebröder, dom har alltid varit jättegulliga med erik och han tycker mycket om dem, fast dom aldrig ses. Jag vet inte om det skulle funka för dig, men jag slängde iväg ett spontant mail till brödernas mamma när jag såg på fb att dom skulle till karlstad och frågade om vi kunde ses en kortis med barnen. det blev en riktig trevlig eftermiddag.
    Att ha bilder är bra, det har funkat väldigt bra för oss att ha bilder att titta på när man pratar om pappa osv.
    erik träffade sin pappa senst i maj, så det blir väl 3ggr det senaste året, och ända ska han driva saken vidare om en månad i vår huvudförhandling, ja man undrar hur det ska gå...

vintersjäl: Oj låter verkligen som om du legat i under sommaren! hur mycket har du kvar på gymnasiekompetensen? vad vill du läsa på universitetet? det kanske du har skrivit förut men jag kommer inte ihåg Skrattande

• tretrallandejäntor

Hej. Är ni kvar här än??? Hur är det med er?

• Vintersjäl
    tretrallandejäntor skrev 2010-11-06 19:21:11 följande:
    Hej. Är ni kvar här än??? Hur är det med er?
    Hallå! Tänkte precis gå in och puffa upp tråden lite då det var dött här ett tag nu. Jag antar att ni alla har fullt upp med småttingarna och jobb/studier

Här är det fint, men stressigt just nu. Vi har fått tid för huvudförhandling i vårdnadstvisten (i slutet av februari 2011) och lögnerna haglar tätare och värre än förr från Viggos pappa...
    Dessutom har min morfar gått bort i cancer, samtidigt som "3-årstrotsen" tagit fäste här hemma och jag studerar 120 %...
    Så det är fullt ös medvetslös!

Hur är det med er andra? Vad händer i era liv?
  • Baileys03

Ja, det är ju fullt ös medvetslös helt klart här med. & jag ska börja jobba heltid efter nyår. Flytten gick bra & vi stormtrivs i nya bostaden, men flytten tog verkligen musten ur mig. Varit bortrest på en kort semester & nu senaste 1½ veckan hemma för vab, dubbelsidig öroninflammation & så allergisk reaktion på kåvepenin så det var iväg till läkarn & få ny medicin utskriven....

Hoppas ni alla får en mysig första advent Tomte

• Vintersjäl
    Baileys03 skrev 2010-11-27 10:10:42 följande:
    Ja, det är ju fullt ös medvetslös helt klart här med. & jag ska börja jobba heltid efter nyår. Flytten gick bra & vi stormtrivs i nya bostaden, men flytten tog verkligen musten ur mig. Varit bortrest på en kort semester & nu senaste 1½ veckan hemma för vab, dubbelsidig öroninflammation & så allergisk reaktion på kåvepenin så det var iväg till läkarn & få ny medicin utskriven....

Hoppas ni alla får en mysig första advent Tomte

Vad härligt att ni trivs i nya hemmet!
    Hoppas lilltjejen mår bättre snart, stackars liten... Dubbelsidig öroninflammation OCH allergisk reaktion, ingen måtta på det hela!

Svar på tråden Ensamstående Värmlandsmammor del 4!