• MammaMia10

Biomamma vänder upp och ner på vårt liv

Finns det någon som känner igen sig?
    Jag har två barn,min sambo har tre barn. Hade barnen varannan vecka förra året. Själv arb jag varannan helg då flickorna är hos sin pappa.
    Det funkade jättebra med barnen då vi hade barnen samma veckor. Dom trivs ihop.
    Men biomamman säger plötsligt i dec att hon vill byta vecka,hon vill ha fortsatt jämna veckor. Eftersom hon vägrar byta helg så har vi barnen nu på olika helger men jämna vardagar. Barnen tycker detta är fel och förstår inte. Det är ju på helgerna man kan ha riktig tid med dom,hitta på saker ihop som man gör i en familj. Det är helt upp och ner. Vill inte ha mitt liv så här. Inte bra för barnen o min sambo o jag får ingen bra tid ihop heller. Vi mår dåligt av detta.
    Vad göra?

• Svar på tråden Biomamma vänder upp och ner på vårt liv
  • The Black Lady

Säga att det inte går att byta veckor......

• Miss Saigon

Det är väl inte enbart upp till henne att välja det.. kan hon vändra o vrida och byta helg hur som så kan väl din sambo oxå göra det.. Säg till henne rakt ut att det funkar inte för er.. Det e väl inte bara ni som ska rätta er efter hennes val??!!  

★*☆ Vårt mirakel - Bf 100817 ☆*★
  • MammaMia10

Tycker jag med. Men min sambo säger att han inte har en chans mot henne

• Miss Saigon

chans?? han måste väl kunna berätta att det inte funkar för honom.. hon har inget val än att kompromissa.. vad exakt e det han inte har en chans mot?

★*☆ Vårt mirakel - Bf 100817 ☆*★
  • MammaMia10

Hon är väldigt dominant,och styr barnen. Han vill inte att dom ska stå emellan

• Knytets

tyvärr verkar det mer vanligt att mamman får bestämma hur hon vill och känner.
    Vad har hon för anledning till att byta veckor?
    Tänkte om hon har en bra anledning? typ jobbar hon vissa helger och vill se till att ha sin jobbhelg när hon inte har barnen? eller är det bara för att "hon tycker så" som ni nu ska ändra helger?

Om hon nu bara tycker så, ska ni inte ändra veckor, vet själv nu när jag och min samo fick barnen olika veckor. Barnen är ju jätteledsna över att inte få träffa varandra, och saknar varandra. Så där ska ni för era barns skull säga ifrån.
    Och precis som du nämner så är det ju helger när alla är lediga som man kan hitta på olika aktiviteter tillsammans som stärker familjen. Det ska ni verkligen inte ändra på utan en bra anledning.

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • MammaMia10

Hon skyller på arb men vet ju att hon vill ha samma helger som sina vänner. Kan jag också förstå att man vill ha. Men är det rättvist att en människa ska förstöra för så många för att hon ska ha sitt liv som hon vill ha det?

• Zaria
    MammaMia10 skrev 2010-02-12 12:09:37 följande:
    Hon skyller på arb men vet ju att hon vill ha samma helger som sina vänner. Kan jag också förstå att man vill ha. Men är det rättvist att en människa ska förstöra för så många för att hon ska ha sitt liv som hon vill ha det?
    Svårt, för ni "förstör" ju uppenbarligen för henne om ni inte går med på att byta veckor, hur vet du att det inte skulle handla om hennes jobb?

Går det inte att kompromissa så får din sambo kontakta familjerätten och lägga upp en plan med exet där.
  • MammaMia10

Det är verkligen svårt detta! Det finns inget bra lösning för alla.
    Arb.tider 11-14 lörd och stängt sön för henne ( inte varannan lörd). 
    Det blir fam.rätten. Men vad kan dom göra egentligen om hon vägrar?
     Tack för stödet!

• Knytets

dom kan inte göra någonting om hon vägrar, men då får ni ta det så långt som till domstol om ni känner att det är nödvändigt.
    Däremot kan iaf familjerätten hjälpa er att gå utifrån vad som är barnens bästa, och visst blir det en blandning då om mamman jobbar dom helger hon ska ha barnen.
    Hon behöver ju också ledig tid med sina barn, och ni har ju ändå kvällarna vardagar då eran familj kan träffas allihopa. Däremot om hon vill byta "därför att"(mer jävlas) så kommer ju familjerätten antagligen gå på linjen att ni inte ska byta helger just för barnens skull.

Familjerätten är ju frivillig, och kan inte tvinga någon part att skriva på något avtal.
    Däremot så kan dom ju medla och få bägge parter att se till att barnen får det så bra som möjligt, och att det fungerar både för mamman och för er.
    Men då gäller det att bägge parter vill försöka sammarbeta också.

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • dana3

Varför mammor bara har rätt och pappor frågar man ingenting?Vem kan garantera att barnen har bättre hos mamma än hos pappa?
    Vi hade samma situation och vi sagt NEJ!
    Det käns så att biomamma planerar mitt liv-hur ska jag leva och vad ska jag göra!För mig det är respktlöshet mot egna barn!
    Vi tittar efter hur är det bästa för bonus och oss och när vi kommer med fakta hon säger att för henne viktigast är pengar{#lang_emotions_djavulsk}.
    Det är svårt för han att vara utan mamma men om hon förtsätter så, går vi på domstol

Svar på tråden Biomamma vänder upp och ner på vårt liv