• Semlan10

KompiSHarna på Drömkliniken (del 4)

KompiSHarna på Drömkliniken (del 4) I begynnelsen fanns några IVF:are på Sophiahemmet som delade tankar, metoder och känslor i en tråd för kliniken. Sedan dess har vi haft en juste invandring från andra kliniker. Flera har fått barn, andra är gravida och en del av oss kämpar vidare.

Gemensamt för oss är att vi känner till varje form av smärta som det innebär att inte få barn så lätt. Vi har alla genomgått minst ett IVF-försök. Vi stöttar och peppar varandra genom olika sorters problem och det finns en djup förståelse mellan oss. Det finns också en hel del kunskap samlad i trådarna.

Nya medlemmar är alltid välkomna så länge man är lyhörd för att de flesta av oss härinne har kämpat väldigt länge och har gått igenom mkt svåra stunder! Det är inte en ruvartråd.

Låt del 4 innehålla de flesta graviditeterna och trådbebisarna i mannaminne!

Föregående tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m48630759.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 15:50
    Kalendern: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m50709687.html

• Svar på tråden KompiSHarna på Drömkliniken (del 4)
  • Alohapingla

Grattis Strix! Så härligt att höra att det gått bra!!!! Förstår att storebrors känslor är blandade. Det är inte lätt att bli storebror nr man är två år.
    Kramar

• Skruttefia

Grattis till lillasyster Strix! Ser fram emot att få reda på lillasysters namn när det väl är bestämt

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Strix

Aloha - hur blev det med FVP? Gjorde ni det?

• smôla

Hej alla!

Strix: Stort stort grattis till lilla tjejen! Hoppas allt är bra med er båda. Ska bli roligt att höra vilket namn ni har valt när ni har hittat rätt.

Hoppas allt är bra med er andra också. 

Kram/ Lightis 

• Alohapingla

Hur går det med namnet Strix?
    Nej det blev inget FVP, rädslan för missfall av ett friskt barn förorsakat av oss själva tog överhanden. Dock är jag fortfarande orolig. RUL gick bra och bM som utförde det spände ögonen i mig och sa att nu slutar du oroa dig!! Ja ja jag försöker. Vi har varit utomlands en vecka och njutit av sol och bad och vilat så mycket som möjligt, välbehövligt. Det känns som att allt kämpande tagit i sin rätt, är allt annat än i form och fattar inte hur jag ska orka. Borde ju vara överlycklig nu men känner mig inte riktigt glad och känner mig helt slut.
    Kramar alla!

• Alohapingla

Hej alla fina tjejer!
    Hur är det med er allihopa?
    Jag ville bara berätta att vår lilla kille kom till världen i torsdags. Liten skrutt på 2,1 kg och 46 cm. Jag har haft preeklamsi/havandeskapsförgiftning och Lillen tillväxthämmad 30%. Jag har varit inlagd på SÖS och noga övervakad så när Lillen inte verkade växa till sig så bestämdes igångsättning, dag 36+0. Allt har gått bra och han mår bra men är lite liten så vi är kvar på SÖS. Vi är så glada att allt gått bra!
    Mitt i all lycka så har vi också stor sorg, min mans mamma gick bort i långt gången bröstcancer för två veckor sedan. Det är tungt samtidigt som vi är så lyckliga och tacksamma för Lillen. Jag vet inte om ni kommer ihåg men när vår flicka var 6 månader dog min mans pappa i lungcancer. Båda föräldrarna i inom två år, känns helt ofattbart.
    Vill också passa på att önska er alla en lugn och skön julhelg!!!
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er alla.
    Stora kramar Alohaanna

• Semlan10

Roligt att höra ifrån dig Aloha och att någon skriver i vår gamla tråd Stort grattis till er lille kille!! Men usch vad jobbigt ni har haft det med dödsfall i familjen och havandeskapsförgiftning. Skönt att sonen mår bra ändå trots allt. Hur mår du själv? Hur har det gått med storasyster att ligga inlagd så länge?

Vad sorgligt att din svärmor inte hann se det senaste tillskottet till familjen. Måste vara jättetungt för din man, visst är de små  miraklen en tröst men småbarnstiden kan ju också vara påfrestande. Stor kram till er båda!

Vi mår bra hela familjen och Emilie har redan hunnit bli fem månader, otroligt vad tiden går snabbt. Hon växer så det knakar och verkar än så länge inte ha någon tillväxtproblematik som sin storasyster. Selma går fortfarande på utredning, just nu avvaktar vi resultaten på blodproven från den senaste halvårskollen. Men hon mår bra och är en stolt storasyster

Smolken i bägaren just nu är att jag blev uppsagd förra veckan Verksamheten i Sverige flyttas utomlands, jättetrist då jag äntligen hade hittat ett jobb som jag verkligen trivdes med. Men det är väl tur i oturen att vara föräldraledig samtidigt, uppsägningen börjar ju inte gälla förrän mammaledigheten är slut. Som tur är har sambon äntligen fått en fast tjänst iaf.

Igår fick vi uppleva vårt första luciatåg på dagis (Selma var sjuk förra året), det var supergulligt så klart och underbart att få vara med om

• Alohapingla

Hej,
    Ja vi har också en stolt storasyster här hemma. Ögonen riktigt lyser av stolthet att få vara storasyster. Vår lilla storasyster har också varit med om sitt första luciatåg. Tyvärr var jag kvar på SÖS men pappa och mormor och morfar var där. Härligt.
    Tack jag mår ok. Är överlycklig över vår lilla kille att allt gått bra tillslut men samtidigt helt slutkörd. Det som oroar mig lite är denna känsla redan i början på jobbiga nätter, det har ju inte ens börjat ännu. Är lite dåligt rustad med tanke på hösten. Preeklamsin är i alla fall på tillbakagång, slipper tabletter nu.
    Liten fråga, var Emelie liten redan i magen? Eller kom det senare? Jag är lite orolig för vår lille skrutt nämligen.
    Vad tråkigt med jobbet!!!! När man äntligen hittat något man trivs med. Ni har Haft det lite körigt på jobbfronten minst sagt. Har maken jobb nu? Visst jobbade du med IT?
    Vill önska er en riktigt god jul och ett gott nytt år!!!! Njut av varandra.
    Detsamma till alla andra trådmedlemmar!!! Vore roligt att höra av er också.
    Kramar

• Semlan10

Selma är det som är liten, men nej hon var inte liten i magen - hon vägde nästan 4 kg när hon kom ut. Nu när hon är snart tre väger hon ca 10,5 kg... Hoppas er lillkille växer till sig! Och du har fått vila lite.

Ja sambon har jobb nu, tack och lov. Jag jobbar med webbinnehåll så ganska nära IT

• La Star

Hej på er alla gamla kämpare!

Grattis till lillen Aloha!

Semlan - Vi har samma problem med vår son. Han blir 3 i juni och väger 11,3 kg. Juni förra året vägde han 10,7 kg. När han var 8 mån slutade han att äta lika bra som innan.    

Vi håller också på med diverse utredningar. Nu verkar det som om alla prover tagits och inga fel har hittats förutom att han bara får i sig 80% av näringen/dag. Han äter för lite och han vill typ inte äta. Nu har vi fått börja med näringstillskott.

Hoppas det löser sig med Selma.

Kramar till alla er andra!

• TeresaJ

Hej på er alla! Vet att denna tråd är aktiv längre men om någon skulle gå in och läsa så vill jag önska alla en trevlig sommar och jag hoppas att ni fått det ni har önskat! Stor kram på er ????????

• callimero

Åh jag som aldrig tittat in här annars, vad skoj med ett livstecken!

Vi har en underbar liten dotter som fyllde 1 år nu i veckan. Kom till via ÄD i Riga som jag önskar vi hoppat över till mycket tidigare. Hon är en sån fantastiskt härlig liten solstråle! Solig

Trevlig sommar önskar jag med!

• Alohapingla

Hej! Vad kul med ett inlägg i vår gamla grupp! Vad kul Calimero! Blir så oerhört glad för er skull!! Här är det också bra, full fart på våra små som hunnit bli 5 och 2. Vad tiden går fort!!! Kramar till er alla!!

Svar på tråden KompiSHarna på Drömkliniken (del 4)