• Smuliz

Vad leker era 6-åringar med?? Tjejer

Min stora tjej blir 6 år nu och hon säjer själv att "inga leksaker i paketen nu mamma, för jag har så många grejer ändå"....

Ooopps.

Tänkte höra, vad leker era 6åringar med? Tjejer då framförallt.

Min tjej leker lite med Bratz, barbie och såna där små hästar. Men det är sällan.
    Mest föredrar hon kroppsliga lekar så som kurragömma, klättra, bygga kojor och så älskar hon att sitta och pyssla m.m.

Tips på presenter?

• Svar på tråden Vad leker era 6-åringar med?? Tjejer
  • Ann Al

Maskeradkläder!
    Annars finns det ju jättebra "Lära sig skriva/räkna/läsa"-böcker som hon kan både ha kul med och lära sig samtidigt. Prinsesstält, play-doh... Ja, om du tänker efter så är det nog inte så svårt

• lövet2

Min nästan-6-åring leker just nu intensivt med Postkontor. Hon säljer vykort, stämplar, sätter på frimärken och har hur kul som helst!

• Majsan70

Maskeradkläder, elgitarrer, microfoner, barbie, målerisaker och wii är några av de saker som min 6 åring gillar bäst just nu.

• Smuliz

Postkontor måste jag kolla upp det låter som något hon skulle gilla.

Maskeradkläder har hon hur mycke som helst av. Likaså barbies och bratz. Det är det som är grejen, hon har fått allt för tidigt så hon har liksom tröttnat på sina saker nu vid 6års ålder.

Läsa-räkna-skriva-böcker är en höjdare

• Kina79

Min dotter låter precis som din TS.
    Hon fyller 6 nu på lördag.
    Av oss ska hon få en SnowRacer
    Av mormor o morfar en sagobok, alltså typ Ronja o liknande där man kan läsa ett kapitel/kväll

Sen vet jag att pysselgrejor är mkt uppskattat. Min dotter fick en sån tavla med små färgburkar. Sen är hela tavlan indelad i små områden, varje område är numrerat och sen ska man måla enligt instuktionerna....fattar nån vad jag menar

Att måla tavlor eller göra små vykort gillar hon med. Vi har mkt glitterlim, snören, klistermärken, papper i olika färger, mm som hon pysslar med.

• Majsan70

Kan faktiskt tipsa om en digital Nalle...ja man laddar in kort i den söta nallen som har en visningsruta på magen och i övrigt är så söt o go. Dottern älskar den.

• mammatalman

min dotter gillar att spela spel. bokstavsjakten är ett spel jag rekomenederar.

Svar på tråden Vad leker era 6-åringar med?? Tjejer