Övergrepp eller inte
Min dotter är i övre tonåren och fick ont i magen en dag. En nära vän till oss som är naprapat ville känna på magen så allt stod rätt till.
Naprapaten är i medelåldern och står väldigt nära oss i familjen. Han kom hem till oss när min dotter var själv hemma och han bad henne lägga sig ned på sängen på rygg, han drog ner hennes långbyxor så dessa var ovanför knäna. Trosorna var på men dessa höll han upp så att han kunde titta ner (om ni förstår hur jag menar). Min dotter påpekade flera gånger att hon hade ont över naveln men han kände även på nedre delen av magen och då även på övre delen av musen, om man säger så, på själva benet. Han sa att allt i magen hänger ihop så han måste känna överallt.
Jag kan inget om massage men känner direkt att det här var nog inte ok. Min dotter berättade för mig på en gång vad som hänt och att hon kände obehag för honom, vilket ingen i vår familj har gjort förut. Han har alltid varit en reko man. Hon försökte dra i sina trosor så att han inte skulle se något, men han envisades vid att hålla i dem även om han masserade övre delen av magen. Nu känner jag mig helt chockad och vet inte hur jag ska tolka detta.
Han hade även kommenterat "oj har du rakat dig".
Masserar man magar eller känner man inte bara efter att alla organ känns rätt.
Man vill inte dra igång något innan man vet eftersom den här mannen har familj och står väldigt nära familjen.