Sally skrev 2010-02-17 20:43:05 följande:
Jag försökte i veckan visa lite från adoptionsresan igen, och efter sådär 2 minuter, sa han 'Tråkigt, Mamma. Annat' Så intresserade är han...
Min dotter tycker om att se på videon men hon gillar inte att prata om Colombia eller prata spanska med någon som inte tillhör familjen.
Sessan visar inte heller så mycket intresse och när hon pratar om Colombia är bara det som hon upplevt med oss.
När lillebror föddes blev hon ledsen och rädd för hon trodde att vi skulle lämna honom i Colombia för att sedan hämta hem honom när han var 4 år,precis som vi gjorde med henne.
Dotterns första frågor kom redan i Colombia och då ville hon veta vart vi hade varit under tiden hon var hos de fosterföräldrarna.
I höstas fick jag höra henne berätta om sin adoption för sina kompisar,då en kompis undrade om hennes pappa verkligen var hennes pappa. kan säga att jag var så stolt över min lilla tös på hur hon hanterade situationen och det kom så naturligt.
Sessan har inte undrat om hennes utseende eftersom hon liknar mig,men när lillebror var en månad eller så tyckte hon att det var lite tråkigt att han inte såg ut som oss,men sen blev det jättekul för hon liknar mamma och lillebror liknar pappa.