• Puchiko

Är jag knäpp?

Fick min diagnos igår, efter att ha varit utan mens 3 månader och mängder med negativa graviditetstest.. Jag blev inte lessen eller deppig utan lättad och oerhört hoppfull. För nu kan jag få hjälp och jag fick hjälp direkt, började behandling med Metformin igår kväll.
    När mensen kommit igång så ska jag tbx till gyn för att kolla om jag har äl.

Tror och hoppas att vi ska få vårat gryn snabbare än vi förväntat oss.

Är jag knäpp som inte är lessen och deppig???

• Svar på tråden Är jag knäpp?
  • Tian 10

Inte knäpp, positiv för framtiden! Du vet att du kan få hjälp och du kommer få den. Snart får du ditt plus!

♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • 3 barns mamma84
    Nej du ør inte knäpp du är en tjej med egen vilja och styrka finns hos dig.
    Du och mannen kommer att klara detta tillsammans så jag hoppas nu äl kommer igång och att ni kan börja bebisverkstan utan några problem.

Har du tvillingar i släkten eller familjen eller så ?
    För man får inte tvillingar för att äta pergo liksom eller är jag Knäpp ??!!
    Ebba 050607 Amadeus 080814
  • TrollBoll

Jag blev också jättelättad när jag fick min diagnos! Ovissheten är alltid värst, när man vet vad problemet är så kan man ju få rätt hjälp, så det är bara härligt att du har den inställningen tycker jag!

Elliot 090203
  • Tvillingar11

Du är inte alls knäpp. Vet ni vad min läkare sa? PCO/S är den bästa diagnosen att ha vid ofrivillig barnlöshet för att majoriteten lyckas bli gravida ändå, även om det tar lite längre tid med rätt behandling.

Hoppas att ni får hjälp snart och att du snart är gravid.
    Vi har ej lyckats än....men hoppet lever än. Inväntar BIM nu...

• jelena2

När jag fick mina diagnoser tänkte jag: åh, vad skönt, nu vet vi varför och kan göra något åt det förhoppningsvis!
    Jag kände mig inte knäpp utan bara lättad...

Lycka till!

• Puchiko
    3 barns mamma84 skrev 2010-02-17 11:38:44 följande:
    Nej du ør inte knäpp du är en tjej med egen vilja och styrka finns hos dig. Du och mannen kommer att klara detta tillsammans så jag hoppas nu äl kommer igång och att ni kan börja bebisverkstan utan några problem. Har du tvillingar i släkten eller familjen eller så ? För man får inte tvillingar för att äta pergo liksom eller är jag Knäpp ??!!
    Ja det har jag på min mammas sida..

Tack för alla underbara ord.. har berättat för de flesta på jobbet idag, har mått skitilla av medicinen jag fick i måndags så jag berättade för att slippa allt skvaller om att jag ev är gravid..
  • ekke
    Puchiko skrev 2010-02-17 21:53:38 följande:
    Ja det har jag på min mammas sida.. Tack för alla underbara ord.. har berättat för de flesta på jobbet idag, har mått skitilla av medicinen jag fick i måndags så jag berättade för att slippa allt skvaller om att jag ev är gravid..
    vad bra, då kan du få stöd därifrån också (och inte bara en massa misstänksamhet).
  • Puchiko
    ekke skrev 2010-02-17 21:54:37 följande:
    Har många underbara kollegor som finns där för mig.. känns som om vissa kommer jag aldrig att tappa trots att jag kanske i framtiden byter jobb..
  • 3 barns mamma84
    Puchiko skrev 2010-02-17 21:53:38 följande:
    Ja det har jag på min mammas sida..Tack för alla underbara ord.. har berättat för de flesta på jobbet idag, har mått skitilla av medicinen jag fick i måndags så jag berättade för att slippa allt skvaller om att jag ev är gravid..
    åååh låter som en dröm att få Tvillingar hoppas du får jag tror nog du komer få tvillingar om det är från mammas sida

Jag var skit rädd när jag väntade min dotter då hennes pappa var själv tvilling haha utan att jag viste det men shit jag är glad att jag bara hade en hon är som 2 redan nu hehe
    Ebba 050607 Amadeus 080814
  • Knasten83

jag kände precis som dej, lättad att jag äntligen visste vad som inte stod rätt till!!
    Då finns det ju ngt att göra åt det, vet man inte  varför kan man ju inte gå vidare på ngt vis så NEJ du e absolut inte knäpp tjejen!!

Lycka till me bebisverkstaden!!

• Puchiko

phew är inte helt dum alltså

Läste igår på nätet att pcos kan orsaka fettlever och det fick jag diagnostiserat i höstas.. hade inte en aning om att det kunde bero på det..

Svar på tråden Är jag knäpp?