• maadicken

får dina barn hoppa i soffan / sängen?

vissa tycker att det hör barndommen till att få göra det, andra tycker att i möbler så sitter eller ligger man. vad tycker du?

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden får dina barn hoppa i soffan / sängen?
  • logg81

Nej... I en säng ligger man och sover i och i en soffa sitter man i...

Vill fröken hoppa finns det minst 50 kvm fri golvyta att hoppa runt på.

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • TessaS

Vi har ett gästrum med gästsängar som är Theos lekrum när vi inte har gäster... de sängarna får han hoppa i.

• tessi3h

De får hoppa i en säng samt vår "fulsoffa" på övervåningen. Jag är inte orolig för att de ska slå sig. Farligare att inte utvecklas motoriskt och bli mer stillasittande än en tex bruten arm.

• Linda365

Nej, men dom gör det ändå dom små busarna.....

• augustisten

Bara i sängen i princip eftersom soffan inte är så hoppvänlig. Däremot får han gärna bygga kojor och klättra i den.

logg81 skrev 2010-03-01 09:04:06 följande:
    Nej... I en säng ligger man och sover i och i en soffa sitter man i... Vill fröken hoppa finns det minst 50 kvm fri golvyta att hoppa runt på.
    Golvet får man däremot inte hoppa på eftersom vårat golv är en annans tak. Vi har en stor hoppvänlig resårmadrass stående på golvet i vardagsrummet bara för det. Den är bra som gästsäng också.
  • sweran

absolut inte... vi lär dottern att i soffan sitter man o inget annat. o i sängen sover man o myser... det är inga leksaker. kommer aldrig acceptera att hon klättrar på möbler mm...

såg annotlunda familjen igår o blir förvånad varje gång av familjen i älvdalen... de ungarna har ju ingen uppfostran alls... klättrar både högt o lågt, på bänkar o bord... helt galet!

• Friterad

Jajamen, det får han absolut göra, jag har inga problem med det alls. Vi har billiga Ikea-möbler som tål en hoppande 3,5-åring. Däremot vet han mycket väl att det är andra regler hemma hos många andra och ber vi honom att inte hoppa (för att vi tex vill ha lugn och ro vid det tillfället) så gör han det.

• LullanK

Hoppa i sängen ja, men han vet att han bara får göra det i mamma och pappas säng. Inte hos andra!

Väntar med spänning på RUL den 4:e mars. Vem bor i min mage?
  • vittra

Ja, i sängarna men inte i soffan.. där är det för farligt med glasbordet precis intill osv, och som tur är har hon aldrig heller hoppat i den.. är ju inte något vidare studs i den heller så

• vittra

Vi hoppar själva ibland med dottern förövrigt, vafan, man måste väl ha lite barnasinne kvar!

• Eisa

Vet ej. Men värsta dyra och jobbiga att köpa nya möbler om de blir sönderhoppade. *ångest av tanken*

• Danitra
    Eisa skrev 2010-03-04 00:21:19 följande:
    Vet ej. Men värsta dyra och jobbiga att köpa nya möbler om de blir sönderhoppade. *ångest av tanken*
    Dom tål mycket. Både barnen och möblerna.
    Och det är också därför man inte ska köpa dyra möbler under småbarnsåren.
  • JWM

NEJ och åter NEJ

i sängen sover man och i soffan sitter man

i lekrummet finns en gammal madrass att hoppa på och ute sommartid en trampolin!

• bluebird

Ja, i både sängen och soffan. Jättebra träning för deras muskler, motoriska utveckling och balansen.

• Lindyn

Hon får hoppa och klättra bäst hon vill. Jag uppmuntrar det. Hellre ett barn som vågar pröva och förblir sådan hela livet. Än ett barn så bundet av regler att det inte törs så mkt som gå över golvet om inte det gör det "rätt".

• Toka2

Här hemma hoppas det i soffor och sängar. Är man borta frågar man om lov först.

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
Svar på tråden får dina barn hoppa i soffan / sängen?