• Hercule

Du är singel och träffar på en trevlig kille i en bar ...

Du träffar en trevlig kille i en bar, han säger att han är 18 år.
    Du är väldigt attraherad av honom och tackar ja till erbjudandet att följa med honom hem. Kontrollerar du att han faktiskt är 18 så att du vet att han talat sanning om sin ålder?

Observera: Förutsättningen för den här omröstningen är att du följer med denne okände artonåring hem. det spelar ingen roll om du aldrig hade gjort så i verkliga livet, det är en hypotetisk fråga.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du är singel och träffar på en trevlig kille i en bar ...
  • Mrs Charles

Enligt lagen så stämmer ju inte det så de kanske svamlade eller så var det något annat som spelade roll i de fall ni diskuterade?

• uniMog

JAG är inte heller idiot och jag kan förstå resonemang så länge de inte handlar om väldigt abstrakta eller tekniska saker.

I can Cum Lauder
  • Hugful80
    Pejgan skrev 2010-02-22 09:49:55 följande:
    Nej. Det är det inte.
    Jo, det är det. Så fort du fyller 15 får du knulla med en 70årig kärring om du vill.
    Läs på innan du uttalar dig.
  • LINO

Vem förutsätter att man har sex för att man följer med någon hem? Ingenstans i frågan framkommer detta, förutom om man valde svarsalternativ nr. 1 för då ingick det liksom i svaret. Därav borde väl åldern vara ovässäntlig?

Mig veterligen är det inte olagligt att vara "attraherad" av någon oavsätt om den är 11 år, 18 år elle 110 år. Sålänge man inte gör slag i saken vill säga..

♥BF 100917♥
  • snillis
    Mrs Charles skrev 2010-02-22 10:54:51 följande:
    Enligt lagen så stämmer ju inte det så de kanske svamlade eller så var det något annat som spelade roll i de fall ni diskuterade?
    Exakt.
    Enligt lagtext, förarbeten och praxis så stämmer det inte.
    Så antingen har de fattat fel eller så har du fattat fel eller så var det någon detalj i ett specifikt fall som vi inte vet här.
  • uniMog

Okej ni behöver naturligtvis inte tro mig och som sagt, jag hittar inte stöd för det i lagen. Jag har berättat vad insatta personer berättat för mig i en diskussion om just detta ämne men jag tänker inte sitta och argumenter emot något som jag ändå inte kan visa svart på vitt.

De är inte idioter, jag är inte idiot, exemplen var väldigt klara. Så.

I can Cum Lauder
  • Hugful80
    Pejgan skrev 2010-02-22 10:11:14 följande:
    Japp men om du tar tex en 30-åring som har sex med en 17-åring så räknas det som sexuellt utnyttjande med minderårig.
    Nej det gör det inte.
  • logg81

Jag skulle backa direkt om han sa att han bara var 18 år... Intresset för denne unge man skulle vara som bortblåst.

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • 071001

Nej, jag hade inte frågat om leg på killen. Stupid me?

• Hugful80
    Pejgan skrev 2010-02-22 10:56:34 följande:
    Okej ni behöver naturligtvis inte tro mig och som sagt, jag hittar inte stöd för det i lagen. Jag har berättat vad insatta personer berättat för mig i en diskussion om just detta ämne men jag tänker inte sitta och argumenter emot något som jag ändå inte kan visa svart på vitt. De är inte idioter, jag är inte idiot, exemplen var väldigt klara. Så.
    Nej, vi tror dig inte och det är klart att du inte hittar något stöd i lagen för det finns inte.

En 30åring får, enligt lag, knulla med en som är 15 år och en dag. Sen kan man tycka vad man vill om den moraliska biten, men så är det.
  • Mrs Charles
    Okej ni behöver naturligtvis inte tro mig och som sagt, jag hittar inte stöd för det i lagen. Jag har berättat vad insatta personer berättat för mig i en diskussion om just detta ämne men jag tänker inte sitta och argumenter emot något som jag ändå inte kan visa svart på vitt. De är inte idioter, jag är inte idiot, exemplen var väldigt klara. Så.
    Eller så är de kanske inte så duktiga på det dom gör?
  • snillis
    Fast de har fel och det är ju allvarligt om det är deras jobb och de inte vet bättre.
    Men det är ju en annan diskussion!
  • Mei

Man kan säga såhär: jag skulle aldrig fråga om leg. Men så tänder jag inte på småkillar. Om jag gjorde det så tycker jag nog att jag borde kolla.

• Esther M

!8-åringar kan vara trevliga men intresserar mig inte sexuellt, så jag kan inte rösta. jag skulle inte ha sex med en så ung person.

• Namin
    Hercule skrev 2010-02-21 23:33:12 följande:
    och hur vet du att han är över 15?
    Som sagt, om han såg väldigt ung ut skulle jag nog frågat. Om jag nu mot all förmodan skulle ha tänkt ha sex med honom vill säga.
Svar på tråden Du är singel och träffar på en trevlig kille i en bar ...