• DenNamnbitne

Hur många barn skulle ni vilja ha?

Hur många barn skulle ni vilja ha?

Inspirerad av Familjen annorlunda skriver jag nu denna fråga. Svara ärligt, jag tycker att det verkar trevligt med många barn och skulle nog kunna tänka mig sex barn. Det är NOG en maxgräns för mig. Ni får tänka realistiskt/drömskt eller hur ni vill. Detta är mest på kul, så jag hoppas att ni har kul även i diskussion och så, men svara ärligt. Om ni svarar femton barn så måste ni nog förklara varför!

(glöm det liknande inlägget som inte är en omröstningstråd!!!)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många barn skulle ni vilja ha?
  • Krake

Följer strömmen med att vilja ha tre barn. Tre är det nya två, har jag hört nånstans

Får se hur många det blir i slutändan. Är inte främmande för två eller fyra heller, men ensambarn skulle jag tycka vore trist, och mer än fyra undrar jag om jag skulle klara av.
    Karln vill ha två, vare sig mer eller mindre. Så troligast är ju att det blir två, om han inte plötsligt ändrar sig.
  • Malhin

Jag har fött 7 barn, varav 5 tyvärr lämnat oss. Har även 3 bonus barn och vill ha 4 till =)

Alltså 9 barn totalt då ja ej räknat med dom som ej lever

Philip 29/6-99, Mathilda 4/8-02, Hanne & Mette 4/1-04, Thindra 27/1-05, Kevhyn 6/12-07, MacKenzie 24/5-09, BF 11/9-10
  • DenNamnbitne
    Malhin skrev 2010-03-08 00:54:07 följande:
    Jag har fött 7 barn, varav 5 tyvärr lämnat oss. Har även 3 bonus barn och vill ha 4 till =) Alltså 9 barn totalt då ja ej räknat med dom som ej lever
    Jag beklagar att du inte får ha alla dina barn hos dig. Men du verkar hålla modet uppe
  • Queequeg

Drömantalet barn har alltid varit 0 st, men har nu 1 barn och är nöjd med det med.

• Maria222

Tre eller fyra, men jag tror att det stannar vid 2.

Mamma till Kevin född 0706. BF 2010-08-05
  • DenNamnbitne

Hej: här följer resultatet i lite mer sammanslagna grupper:

Inga barn                    17              4,38
    Få barn (dvs. 1-2)       121            31,19
    Tre barn                     126            32,47
    Mer än tre barn          124             32,00

Totalt: 388 röster

• DenNamnbitne

En tredjedel vill ha en liten familj
    En tredjedel vill ha en "normalstor" familj
    En tredjedel vill ha en stor familj

• Anghammarad

Att kalla en tvåbarnsfamilj för liten känns lite galet. 2-3 barn är normalstort och det är vad över 55% vill ha i denna poll.

• DenNamnbitne
    Anghammarad skrev 2010-03-09 08:54:03 följande:
    Att kalla en tvåbarnsfamilj för liten känns lite galet. 2-3 barn är normalstort och det är vad över 55% vill ha i denna poll.
    2 barn är inte "normal" i min värld. Det känns som en liten familj. Lika många barn som antalet föräldrar. Jag själv har tre bröder och jag tycker att vår familj är normalstor. Två barn känns som en lite normal familj.
Svar på tråden Hur många barn skulle ni vilja ha?