Hur hade ni reagerat
Jag och min man med son satt vid bordet och åt när min man sa till våran son att kan du säga "pappa bestämmer"?????enligt honom min man så vad det på skoj. men vad är det som är roligt????
Jag och min man med son satt vid bordet och åt när min man sa till våran son att kan du säga "pappa bestämmer"?????enligt honom min man så vad det på skoj. men vad är det som är roligt????
jag hade bara skrattat och lärt sonen orden "Mamma bestämmer" alternativt "Mamma är bäst".
förstår inte det allvarliga i det hela?
hahaha så brukar jag göra fast tvärtom då, "mamma bestämmer" o " mamma vet bäst". sonen har dock börjat säga att han är bäst!
Jag kan mkt väl reagerat som ts..men det beror nog på vilken tid i månaden jag är...hehe
Tycker det är ett vanligt oskyldigt skämt! Precis som de andra säger, så kan vi oxå säga såna saker här hemma "mamma är bäst", "pappa bestämmer", "visst är pappa bäst??" osv. Det är skämt, som vi båda kan skojgnabbas om... och barnen skrattar och säger med eller emot osv.
Lite känslig tycker jag nog att du är! Men vi är alla olika!!
det är ett vanligt skämt, bland dom första meningarna som gumman här lärde sig var "pappa är en man i sina bästa år" och gissa vem som lärt henne det =)
Så skojade jag med vår son oxå. "Mamma bestämmer!" Fast efter ett tag märkte vi att han tog mig bokstavligt, så pappans uppmaningar kunde ibland ignoreras med kommentaren "Mamma bestämmer!". Då var det inte så roligt längre...i alla fall inte för pappan.
Jag tror att många tycker det är kul att lära barnen lustiga fraser när de är små, men de flesta får nog äta upp det förr eller senare.