• Yo gabba gabba

Hur ofta hinner ni som är flerbarnsföräldrar med att ha sex?

Hej,

är bara nyfiken, har själv 3 små barn och det känns som om tiden inte riktigt räcker till här  hemma.. Och speciellt inte för sex, haha..

Hur ofta får ni till det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-25 21:54
    Många klickar men få röstar... kanske har lagt omröstningen på fel ställe..

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta hinner ni som är flerbarnsföräldrar med att ha sex?
  • lövet2

Jag kan väl säga så här:
    Det har funnits perioder när vi haft spädbarn och/eller småbarn, när vi inte haft tid alls. Ungarna har turats om med att vara sjuka och vi har haft fullt upp både kvällar och nätter. Men barnen blir ju större, och nu är vår yngsta 5 år. Nu har vi tid - men då veckopendlar förstås maken, så då har vi hur som helst bara helgerna på oss!

• snillis

I snitt en gång i veckan. Ibland oftare - ibland mer sällan.
    Men det är väl inte främst tiden det hänger på utan mer bristen på ork (och kanske lust från min sida tyvärr).

• bollanmollan

ca 2 gånger i veckan .

• annca

Blir väl i genomsnitt tre gånger i månaden, och det är trist att de blir så lite, men man orkar liksom inte mer än en i veckan, och så är en vecka "diskvalificerad" ändå...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Kajak

Det händer vi har sex varje dag eller 3 dagar i vecka...

Det handlar om lusten...

Har 3 barn och är gravid med 4e (majbebis)

• CeeJay

Röstar på 2 gånger i månaden men ibland blir det 4 gånger (dvs varje vecka) och ibland nästan inte alls.

Våra barn är 4 resp 5,5 år och här handlar det mer om min lust än att vi har småbarn + sjukdommar som "stör" min normala lust.

Om lusten och orken fanns skulle vi absolut "ha tid" att ha sex varje dag oavsett barn. Men nu är det inte så...

• jannike85

varje dag om vi hade orkat, när dotter sover på natten har vi ju all tid i världen att ha sex. men sen så finns de ju dagar då man inte orkar eller har lust. men några ggr i veckan. Inget vi tänker på, de kommer när de kommer!

• johandra

Kunde vi haft sex på dagtid så hade vi nog haft det varje dag..Nu funkar ju inte det med tanke på jobb o barn o så,så vi snittar nog 6-8ggr/mån skulle jag tro...Vissa veckor mer än andra..

Jag är just nu höggravid och slocknar som ett ljus senast 22 så ska vi hinna göra nåt innan jag blir för trött måste det ske direkt efter att barnen somnat...

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 3/4-10
Svar på tråden Hur ofta hinner ni som är flerbarnsföräldrar med att ha sex?