Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9
Hej..:) skrev så mycket.. Han har koksalt och ventoline i ailosen ..airomir,flutide och seritide har han bara i vortexen uttryckte mig nog lite otydligt :) singulären ja.. Den kunde i vissa fall blandas ut i välling men vi gav den alltid i lite gröt men märkte aldrig nån märkbar skillnad så den sattes ut igen.. Han står på så full behandling men ändå så infekterad nu. Man blir så maktlös.. Fick telefontid med hans läkare i Växjö om 14 dagar. De andra läkarna säger bara att han har så mycket han kan få, jag tycker han skulle kunna slippa kräkas slem iallafall de går alltid över med Betapred kuren men de är så återhållsamma med den.. Han kräker överallt och nu i hans ålder tycker han det e pinsamt så då låter han hellre bli att äta för rädslan att kräkas blir för stor..synd om honom...
Ville fick nytt penicillin idag han ska ta det i 7 dagar sen som underhållsdos mot luftvägarna 3 dagar i veckan tills den värsta förkylningsperioden e över och eftersom han svarar så bra mot penicillin.. är det nån mer som fått det så? De heter Azitromax, tidigare hade han de likadant men med bactrim..
Här är det skit igen. :(
Någon som har tips på vad man gör med en 2.5 åring som kräker mängder slem MEN som inte vaknar av det utan riskerar att aspirera skiten? Hur gör man, det kräver nattvak av mig men jag är så rädd att somna och inte höra henne kräka och hon får det i lungorna!
Finns nåt att göra?
Läkarbesök för W idag som slutade med en mängd prover då han inte växt på 8 månader och ytterligare 1 månadssjukskrivning för honom då han direkt blev förkyld efter 2 dagar tillbaka på avdelningen och eftersom det fortfarande går så mycket olika elaka saker vill hon inte riskera något. Så nu testar vi med halvtid på dagis jag kommer att bli knäpp annars.
Hur går det för er alla?
Ville e hostig men har kunnat avsluta alla inhalationer pga långtidsbehandlingen av azitromaxen (penicillin) ska äta den drygt 2månader till 3ggr i veckan Vi ger bara airomiren lite då och då. Kräkningarna har nästan helt upphört (slem) matlusten e tillbaka och sen han var sjuk sist har han gått upp 2kg.. Bytte välling med.. Till sinlac.. (Mjölkallergiker)
Här har vi det lugnt för tillfället. Jonalie mår så mycket bättre sen läkaren ökade hennes underhållsdos till 1000 mg Pulmicort.
Känns som vi kanske kan landa lite nu och så fick hon influensavaccin med så hon slapp den skiten.