• Enniie

Yngre föräldrar i Örebro ??

Finns det fler YNGRE föräldrar i Örebro ? Eller kanske gravida ?

Jag är själv 21 år och väntar tredje pojken till sommaren. Skulle vara kul att komma i kontakt med andra människor i liknande åldrar för att snacka skit med och kanske till och med ha träffar med ?

• Svar på tråden Yngre föräldrar i Örebro ??
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-12 20:28:31 följande:
    Uscha vilken foglossning man har. Jag skulle lämna älsta hos min mamma idag, och skulle därefter ta bussen hem, men NEJ. Kom inte på bussen då den var tvärfull. Lite tråkigt när man betalat för en biljett. Så det var bara för mig att knalla hem med lillkillen i vagnen. Det har ju vart underbart väder ute, men min rygg klarar inte av en långpromenad, samt dessa oplogade vägar ! Men hem kom vi, nästan 1½ timma senare...
    Alltså det här med foglossning. Kan du förklara för mig hur det känns? På ett ungefär typ.. Är det bara i bäckenet man får det eller kan det komma i ryggen också? Har så fruuuuktansvärt ont i ryggen nu för tiden.. Kanske bara är för att det börjar bli tungt. Jag vet ju inte eftersom det är första barnet, haha :)

Hoppas det blir bättre med din rygg! :)
  • Enniie
    cissola skrev 2010-03-15 12:42:06 följande:
    Alltså det här med foglossning. Kan du förklara för mig hur det känns? På ett ungefär typ.. Är det bara i bäckenet man får det eller kan det komma i ryggen också? Har så fruuuuktansvärt ont i ryggen nu för tiden.. Kanske bara är för att det börjar bli tungt. Jag vet ju inte eftersom det är första barnet, haha :) Hoppas det blir bättre med din rygg! :)
    Detta är första gången jag har foglossning, så jag är inte HELT säker på att det är de jag har, men eftersom det kom nu under grav, så antar jag det.

Jag har ofta superont på högra sidan nere vid svanken. typ precis ovanför skinkan eller vad man skall säga. Sen strålar det ut i benen typ. Varje gång jag överanstränger höger ben eller böjer mig frammåt så gör det väldigt ont. Häromdagen kunde jag inte ens resa mig från soffan, allra minst sätta mig ner när jag så gott som kommit upp...

Vart har du ont i ryggen ?
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-15 20:44:38 följande:
    Detta är första gången jag har foglossning, så jag är inte HELT säker på att det är de jag har, men eftersom det kom nu under grav, så antar jag det. Jag har ofta superont på högra sidan nere vid svanken. typ precis ovanför skinkan eller vad man skall säga. Sen strålar det ut i benen typ. Varje gång jag överanstränger höger ben eller böjer mig frammåt så gör det väldigt ont. Häromdagen kunde jag inte ens resa mig från soffan, allra minst sätta mig ner när jag så gott som kommit upp... Vart har du ont i ryggen ?
    Oj vad längesen jag skrev.
    Jah okej.. Ja men det är precis så jag också har. Har svinont i svanken sen strålar det ner i skinkan. Usch :/ Är det bättre med din rygg nu då? :)
  • Enniie
    cissola skrev 2010-03-22 19:11:54 följande:
    Oj vad längesen jag skrev. Jah okej.. Ja men det är precis så jag också har. Har svinont i svanken sen strålar det ner i skinkan. Usch :/ Är det bättre med din rygg nu då? :)
    Jaa. Enligt min Bm så var det inte foglossning jag hade. Utan Ichias. Eller vad det nu heter. Ont gör det, oavett namn...

Hur har din helg vart ?
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-22 19:31:06 följande:
    Jaa. Enligt min Bm så var det inte foglossning jag hade. Utan Ichias. Eller vad det nu heter. Ont gör det, oavett namn... Hur har din helg vart ?
    Jaha okej, då har jag väl samma sak tror jag. Usch och fy.
    Jodå min helg har varit både bra och dålig. Var på teater och åt jättegod middag på Lerbäck med min familj och min sambo. Sen resten av helgen har jag bara legat och vilat för jag har haft så ont i ryggen. Kan varken sitta, gå, stå, ligga.. Usch, det tar på krafterna..
    Hur har din helg varit? :)
  • StinaChristensen

Hej tjejer.
    Förlåt att jag inte skrivit något på ett tag men har mkt att fundera på just i tiden.
    Det har visat sig att jag är gravid med nr två, men pga omständigheterna så kan jag tyvärr inte behålla det lilla liv som växer i mig nu.
    Jag kommer nog heller inte att skriva mkt på ett tag framöver, men även fast jag inte skriver betyder det inte att jag inte läser här ändå.
    Det var lite tråkiga nyheter. Då går vi till en annan sak.

Den 17 april så kommer jag att ha min första Partylite visning här hemma och den som vill av er alla får jättegärna komma. Det är bara att skriva ett meddelande eller ett inlägg i min GB.
    För er som inte vet vad PartyLite är så är det ljus, i mängder. Underbart luktar dom oxå {#lang_emotions_wink}

Hojta bara till.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Kl. 17.47 den 17/12 - 08 kom Christian ♥¸.?°´¯) ♥
  • Enniie
    cissola skrev 2010-03-23 13:31:40 följande:
    Jaha okej, då har jag väl samma sak tror jag. Usch och fy.Jodå min helg har varit både bra och dålig. Var på teater och åt jättegod middag på Lerbäck med min familj och min sambo. Sen resten av helgen har jag bara legat och vilat för jag har haft så ont i ryggen. Kan varken sitta, gå, stå, ligga.. Usch, det tar på krafterna..Hur har din helg varit? :)
    Usch då, låter inte kul alls...

Jo, den har vart bra, typ. Har mkt att göra med flytten. och mer kommer det att bli. Barnen har vart sjuka så jag har vart hemma med dem. Men det rullar på. Imorgon blir det jobb igen, och fortsatt packning...
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-23 18:40:11 följande:
    Usch då, låter inte kul alls... Jo, den har vart bra, typ. Har mkt att göra med flytten. och mer kommer det att bli. Barnen har vart sjuka så jag har vart hemma med dem. Men det rullar på. Imorgon blir det jobb igen, och fortsatt packning...
    Ja det förstår jag, ni skulle flytta ganska snart va? Vi var och kollade på en lägenhet igår som verkade jättebra så vi får hoppas att hon vill byta med oss men jag har inte allt för stora förhoppningar. Vad tråkigt att dem var sjuka :(
    Vad jobbar du med? :)
  • Enniie
    cissola skrev 2010-03-24 09:52:18 följande:
    Ja det förstår jag, ni skulle flytta ganska snart va? Vi var och kollade på en lägenhet igår som verkade jättebra så vi får hoppas att hon vill byta med oss men jag har inte allt för stora förhoppningar. Vad tråkigt att dem var sjuka :( Vad jobbar du med? :)
    Jaa, nästa vecka på torsdag. I helgen skall ja måla ungarnas rum och börja flyttstäda lite, så får vi hoppas på en tidigare inflytt så man slipper allt just den torsdagen. Våran bovärd har strulat till det helt med inflyttningsdatumet. Vi är 3 hyresgäster, från 3 olika ställen, som skall flytta precis samma dag, och lämna nycklar precis samma tid. Ujuj...

Jag jobbar som ledsagare.   Perfekt jobb för mig just nu.
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-24 20:15:05 följande:
    Jaa, nästa vecka på torsdag. I helgen skall ja måla ungarnas rum och börja flyttstäda lite, så får vi hoppas på en tidigare inflytt så man slipper allt just den torsdagen. Våran bovärd har strulat till det helt med inflyttningsdatumet. Vi är 3 hyresgäster, från 3 olika ställen, som skall flytta precis samma dag, och lämna nycklar precis samma tid. Ujuj... Jag jobbar som ledsagare.   Perfekt jobb för mig just nu.
    Åh vad skönt när allt är klart sen :) Åh, det lät inte som något höjdarläge direkt. Det är det som är jobbigt med byten.. Vi fick faktiskt en lägenhet igår så jag är svinglad! Stjärnhusen som vi önskade! Woho. Inflytt 1 juni, skönt som sjutton att ha det klart innan bebisen kommer. Jaha, vad roligt. Jag jobbar också som ledsagare, eller jag har precis slutat eftersom vi ska ha barn och så och jag känner att tiden inte räcker till.. Hur gammal är din brukare? :)
  • Enniie
    cissola skrev 2010-03-25 15:34:51 följande:
    Åh vad skönt när allt är klart sen :) Åh, det lät inte som något höjdarläge direkt. Det är det som är jobbigt med byten.. Vi fick faktiskt en lägenhet igår så jag är svinglad! Stjärnhusen som vi önskade! Woho. Inflytt 1 juni, skönt som sjutton att ha det klart innan bebisen kommer. Jaha, vad roligt. Jag jobbar också som ledsagare, eller jag har precis slutat eftersom vi ska ha barn och så och jag känner att tiden inte räcker till.. Hur gammal är din brukare? :)
    Åhh, va roligt. Grattis !

Jasså ? Ja, jag jobbar bara 50tim/mån. Så det är ganska lagom. Hon är typ 62år, så hon är inte gammal.
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-25 16:04:08 följande:
    Åhh, va roligt. Grattis ! Jasså ? Ja, jag jobbar bara 50tim/mån. Så det är ganska lagom. Hon är typ 62år, så hon är inte gammal.
    Jaha okej. Ja, jag hade bara 15 timmar eller något sånt i månaden men eftersom jag har ett annat jobb så blev det för mycket så jag sa att jag inte orkade vara ledsagare längre. Särskilt nu när man är gravid. Ujujuj. Haha.
    Jaha okej, spännande :) Hur går det med flytten då?
  • Enniie
    cissola skrev 2010-03-29 10:43:02 följande:
    Jaha okej. Ja, jag hade bara 15 timmar eller något sånt i månaden men eftersom jag har ett annat jobb så blev det för mycket så jag sa att jag inte orkade vara ledsagare längre. Särskilt nu när man är gravid. Ujujuj. Haha. Jaha okej, spännande :) Hur går det med flytten då?
    jaa, två jobb är nog inte det roligaste. Jisses vad du står i...

Jo, det går väl bra. Flytten sker idag, och ungarna har precis åkt. Jag har inte lyckats packa ner allt då vi inte har kartonger så det räcker, så det kommer ju ta lite extra tid att åka tillbaka med tomma kartonger ikväll för att packa dem, men det mesta är klart iallafall... Sambon kommer om ca 15-20 min med flyttkärran, så då smäller det...
  • cocos87

Hej hej.
    Kommer in lite sent, jag bor inte ens i Örebro men vi planerar att flytta dit, nåt speciellt ställe som är lite mer barnvänligt och så som ni kan rekomendera?

Nathalie 090607, BF 101029
  • Enniie
    cocos87 skrev 2010-03-29 12:44:03 följande:
    Hej hej.Kommer in lite sent, jag bor inte ens i Örebro men vi planerar att flytta dit, nåt speciellt ställe som är lite mer barnvänligt och så som ni kan rekomendera?
    Ja, det beror väl på lite i vilken prisklass ni vill bo, och hur... Jag har mina små favoritområden, men som är för dyrt för oss, och för svårt att få...

men vi har precis flyttat till Barnonbackarna här i Örebro, och det är VÄLDIGT barnvänliga gårdar. Ingen bilbana eller så och bra lekplatser...
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-29 12:32:17 följande:
    jaa, två jobb är nog inte det roligaste. Jisses vad du står i... Jo, det går väl bra. Flytten sker idag, och ungarna har precis åkt. Jag har inte lyckats packa ner allt då vi inte har kartonger så det räcker, så det kommer ju ta lite extra tid att åka tillbaka med tomma kartonger ikväll för att packa dem, men det mesta är klart iallafall... Sambon kommer om ca 15-20 min med flyttkärran, så då smäller det...
    Har ni hunnit komma iordning något hemma än? :)
    Spännande att komma till nytt ställe. Längtar så tills vi har allt klart med flytten också. Dock är det två månader kvar tills dess men månaderna går så himla fort nu för tiden så det lär ju bara svepa förbi :D
  • cissola

Hur går det för alla? Är det någon som är inne här fortfarande? :)

Svar på tråden Yngre föräldrar i Örebro ??