• colera

Jag hatar folk som tycker synd om sig själva efter en abort!

Jag HATAR folk som tycker synd om sig själva efter en abort som de själva valt! Jag blir bara så arg när jag läser om det. Varför tycka synd om sig själv när man medvetet gjort valet själv?
    Nu menar jag självklart de aborter som görs pga att man slarvat eller struntat i preventivmedel.
    Jag tycker det är själviskt och oansvarigt.  Ville bara skriva av mig. Tack.

• Svar på tråden Jag hatar folk som tycker synd om sig själva efter en abort!
  • Velour
    colera skrev 2010-03-03 15:31:34 följande:
    För att man själv valde att göra den.
    Hur ska du någonsin kunna hindra att en människa inte sörjer/ångrar en självvald abort?
  • Tygtiiger
    Velour skrev 2010-03-03 17:37:02 följande:
    Hur ska du någonsin kunna hindra att en människa inte sörjer/ångrar en självvald abort?
    jamen det skriver hon ju! Hon vill ha ihjäl kvinnan innan hon hinner ångra sig!

Själv börjar jag på allvar tycka att ingen har rätt att vilja förbjuda aborter innan de har adopterat minst tre oönskade barn, om man är emot abort måste man rimligtvis vara beredd att uppfostra de oönskade barnen som man anser att kvinnorna ska lämna bort för adoption istället för att abortera.
  • Velour
    Tygtiiger skrev 2010-03-03 18:32:46 följande:
    jamen det skriver hon ju! Hon vill ha ihjäl kvinnan innan hon hinner ångra sig!Själv börjar jag på allvar tycka att ingen har rätt att vilja förbjuda aborter innan de har adopterat minst tre oönskade barn, om man är emot abort måste man rimligtvis vara beredd att uppfostra de oönskade barnen som man anser att kvinnorna ska lämna bort för adoption istället för att abortera.
    Ajuste

Ja, har man så starka åsikter om detta ämne så måste man, på riktigt, se till att ta hand om föräldralösa barnen. Har man inte möjlighet att göra det så ska man inte ha sådana åsikter
  • Kinsale
    colera skrev 2010-03-03 15:31:34 följande:
    För att man själv valde att göra den.
    Öh... Det är ju, ehum, logiskt... :-/

Så man får varken ångra en abort eller vara ledsen över att man gjort det? De båda är inte samma sak. Är du begreppsförvirrad, Ts? Eller saknar du bara empati och/eller förståelse för hur människor fungerar?

Allvarligt, det gör mig vansinnigt irriterad när vinkelvolter som inte har alla får i hagen vill bestämma över vad andra människor får eller inte får känna.
  • Bodi

Hat leder oftast inte till något positivt alls.
    Visst du brinner uppenbarligen för detta men det löser ju inte problemet med abortfrågan att du kastar ut dig massa pinsamma trådstarter om hur mycket du hatar abort.

Jag gjorde en abort när jag var 17år pga slarv med skydd, jag ångrade mig jätte mycket efteråt och sörjer till viss del fortfarande.
    Du kan hata mig så mycket du vill det spelar ingen roll för mig och kommer inte få mig att må sämre eller bättre.
    Jag hade ingen aning om att en abort skulle såra mig så mycket i själen som den gjorde, jag hade aldrig gjort en abort innan. Jag var bara en vilsen tonåring utan någon att prata med och en pojkvän som hotade mig och pressade mig tills aborten var gjord.

Jag tycker du ska skaffa dig lite livserfarenhet innan du uttalar dig så kränkande emot människor du varken känner eller har nån aning om.

• Anna Paulita

Du verkar vara rätt arg i det stora hela TS. Varför så agressiv?

Jag vägrar bara vara mamma...
  • sano
    colera skrev 2010-03-02 13:46:03 följande:
    Jag HATAR folk som tycker synd om sig själva efter en abort som de själva valt! Jag blir bara så arg när jag läser om det. Varför tycka synd om sig själv när man medvetet gjort valet själv? Nu menar jag självklart de aborter som görs pga att man slarvat eller struntat i preventivmedel. Jag tycker det är själviskt och oansvarigt.  Ville bara skriva av mig. Tack.
    "Har man vänner som dig så behöver man inga fiender" eller hur är det man brukar säga..
    Hoppas du aldrig gör något misstag i livet ( ...fast ledsen att spräcka din lilla bubbla för det gör alla förr eller senare..) för då kanske inte dina vänner känner för att stötta dig när du mår dåligt. Präktiga människa kom ner på jorden!
  • ViceGuy

Kan du ju lika gärna hata alla som gjort "fel" val här i livet och sen tycker mer eller mindre synd om sig själva.

• liag
    colera skrev 2010-03-02 13:46:03 följande:
    Jag HATAR folk som tycker synd om sig själva efter en abort som de själva valt! Jag blir bara så arg när jag läser om det. Varför tycka synd om sig själv när man medvetet gjort valet själv?Nu menar jag självklart de aborter som görs pga att man slarvat eller struntat i preventivmedel.Jag tycker det är själviskt och oansvarigt.  Ville bara skriva av mig. Tack.

Intressant tråd!

Hi,hi,hi förlåt jag bara skoja.

• puss

jag hatar folk som hatar folk som tycker synd om folk som hatar folk för att dom tycker att dom hatar folk som gör hat mot folk som tycker att dom hatar allt som gör hat mot folk som hatar att tycka synd om folk som tycker att det är synd att hata folk som tycker att det är synd om att hata folk som tycker!!!

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss

fy fan för såna!!

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Näckros
    puss skrev 2010-03-04 21:45:44 följande:
    jag hatar folk som hatar folk som tycker synd om folk som hatar folk för att dom tycker att dom hatar folk som gör hat mot folk som tycker att dom hatar allt som gör hat mot folk som hatar att tycka synd om folk som tycker att det är synd att hata folk som tycker att det är synd om att hata folk som tycker!!!
    Om jag har förstått dig rätt så hatar du folk?   Typ...
Svar på tråden Jag hatar folk som tycker synd om sig själva efter en abort!