• Barn 10

Tips till er som gjort ivf men där ägget inte fäster...

För några dagar sedan räknade jag mig som oförklarligt barnlös men nu har jag fått reda på att jag har "dumma" bakterier därnere som gör att ägget inte fäster.

Jag har gjort 3 ivf men inget har lyckats. Jag kommer inte göra ivf på ett tag pga att det nu kommit fram att jag har bakteriell vaginos. Jag gick till en läkare i Sundsvall och fick detta konstaterat. Tänkte bara tipsa att detta är värt att kolla upp. Jag har hört de som blivit gravid spontant ca 3 månader efter behandling så nu håller jag tummarna. 

En läkare har nu gett mig hopp om att lyckas bli gravid.

Finns det någon som också genomgår samma behandling som jag gör eller någon som vill dela med sig hur det har gått efter att ha genomgått behandling mot detta med antibiotoka och vaginalgeler? Om ni blev gravida, hur många månader efter behandlingen blev ni det?

• Svar på tråden Tips till er som gjort ivf men där ägget inte fäster...
  • Barn 10
    Dummle skrev 2010-05-27 18:32:20 följande:
    Halloj!Ni som genomgått Ludmillas behandling, har ni fått några ????Kram
    Nej, har fått mens två gånger efter behandlingen. tredje gången gillt kanske???
  • Dummle
    Barn 10 skrev 2010-05-27 19:00:49 följande:
    Nej, har fått mens två gånger efter behandlingen. tredje gången gillt kanske???
    Attans!!! Ja hoppas på tredje ggn gillt! =)
  • Dummle

Alla ni andra i tråden.....har Ludmillas behandling hjälpt!? Jag vill väldigt gärna veta om den fungerar!!! =) Kram

• tjorven01

Nej, inget {#lang_emotions_plus} än men har bara hunnit försöka en månad efter hennes beh. och som sagt även  för de par som inte har problem räknas ett år som rimligt innan man lyckas. Jag tror helt enkelt att man får vara tålmodig.

Själva har vi nu valt att gå vidare med nästa ivf eftersom vi nu fått tid på landstinget. Och vad gäller ludmillas beh. så känns det akönt att ha rensat ut och städat upp där nere. Har ju alltid kännt att det är något som inte står riktigt rätt till. Skulle egentligen redan gjort ivf förra månaden Förra månaden men fick skjuta på den för att hinna avsluta ludmillas beh. Så nu har vi 3 ivf på landstinget äggplock på onsdag så ni får hjälpa till att hålla tummarna. Detta blir ju som sagt trots allt vår 7e ivf. Har dessutom bestämt mig för att ingå i en studie på kvinnor som får en extra dos d-vitamin så om inte annat så får vi hoppas att det kan göra susen. 

• Happiness

Hej tjejer! Jag har gjort IVF och är idag på RD 6. Igår och idag har jag fått svagt streck på CB. Nu borde ju Ovitrelen var ute. Tog en spruta förra onsdagen. Har ni här på tråden också upplevt det så när ägget inte vill fästa. Att bara få ett ljust streck på gravtesterna? Om det inte mörknar snart vet jag inte vad jag ska tro. Något är det ju som utsöndrar hCG, men väldigt lite. Tror absolut inte att det har fäst för då borde det visa starkare.

• Missne

Är det någon som arit till Ludmila som nte ått diagnosen Bakteriell Vaginos? Har själv funderat på att låta henne undersöka mig då jag är oförklarigt barnlös och gjort otaliga IVFer. Det jag är rädd för är att hon kommer att säga att man har BV och behandla fast man kanske inte har det. Jag har nämligen inga symptom alls och min IVF-läkare sa att hon kollat och inte sett att jag har BV. Vem skulle man då lita på????

• tjorven01
    Missne skrev 2010-08-17 13:30:34 följande:
    Är det någon som arit till Ludmila som nte ått diagnosen Bakteriell Vaginos? Har själv funderat på att låta henne undersöka mig då jag är oförklarigt barnlös och gjort otaliga IVFer. Det jag är rädd för är att hon kommer att säga att man har BV och behandla fast man kanske inte har det. Jag har nämligen inga symptom alls och min IVF-läkare sa att hon kollat och inte sett att jag har BV. Vem skulle man då lita på????
    Ja, precis så tänkte jag oxå vid mitt första besök, Men eftersom jag ställt frågan till andra läkare som inte verkade ta mig på allvar så tog jag chansen och gick till henne. När hon sedan frågade mig om det sved efter sex så visste jag att jag kommit rätt. Och den skillnad jag känt efter hennes behandling är då defenitivt inte inbillning.
    Dessutom så har jag svårt att tro att någon läkare skulle hitta på en diagnos för att försöka ge hopp till sådana i vår situation. Det vore inte bara oetiskt utan grymt.
    Sedan kan tillggas att BV verkar vara ganska nytt inom fertilitetsutredning så det verkar inte vara så många läkare som kan så mycket om det.
    Du får göra som du vill, men för mig var det en enormt positiv upplevelse efter att ha blivit behandlad av henne. 
  • milou67

haloj tjejer, jag har skrivit lite i denna tråd förut. Men vill berätta att på EGV i RIga (gör ÄD där)så vill dom att man tar prover på myckoplasma och ureaplasma. Jag hade som många andra ureaplasma och fick antibiotika för det. Har läst en del om det på nätet och det är ev en lättare släng av BV. vad jag förstår. SÅ be om att få ta ureaplasma test. Enligt EGV har deras + resultat ökat sedan dom införde detta test.
    Ett litet tips ;) ha det gott

så länge jag andas så hoppas jag...
  • tjorven01
    milou67 skrev 2010-08-21 11:01:51 följande:
    haloj tjejer, jag har skrivit lite i denna tråd förut. Men vill berätta att på EGV i RIga (gör ÄD där)så vill dom att man tar prover på myckoplasma och ureaplasma. Jag hade som många andra ureaplasma och fick antibiotika för det. Har läst en del om det på nätet och det är ev en lättare släng av BV. vad jag förstår. SÅ be om att få ta ureaplasma test. Enligt EGV har deras + resultat ökat sedan dom införde detta test.
    Ett litet tips ;) ha det gott
    Som sagt alla tips är bra utom de dåliga.
    Ska be att min läkare här i Sthlm tar de proverna.
    Är det blodprover eller tas de lokalt där nere?
  • callimero

Hur går det för er alla som besökt Lumila?

När jag bad min gyn kolla om jag hade bakterill vaginos eller liknande sa hon att man kan få det som biverkning av antibiotikan man tar mot detta. Moment 22?

• tjorven01
    callimero skrev 2011-02-10 10:49:00 följande:
    Hur går det för er alla som besökt Lumila?

När jag bad min gyn kolla om jag hade bakterill vaginos eller liknande sa hon att man kan få det som biverkning av antibiotikan man tar mot detta. Moment 22?
    Kalimero,
    Jag blev behandlad av Ludmila våren 2010 för BV. Hade eg inte haft några direkta symptom men svamp- och urinvägsinfektioner ofta. Även lätta blödningar efter sex trots att det inte gjorde ont.
    Kände en stor skillnad efter hennes behandling och den är rätt rejäl och omfattar även efterbehandling för att bygga upp slemhinnan igen.
    Tyvärr så återkom svampinf. efter sommaren och alla bad utomlands och nu väntar jag som sagt på op. av slemhinnan. Tror dock inte att det hänger ihop med BV behandlingen.
    Slutsats vet inget om att man kan få det av antibiotika men om du känner symptom på BV så skulle jag absolut överväga ett besök hos henne om det inte är alltför krångligt för dig att ta dig dit.
    Däremot så gillar hon inte att man talar om henne som någon mirakeldoktor då hon menar att hon bara gör sitt jobb.
  • Hjärtefröjd

Undrar om det finns någon som besökt Ludmilla som INTE fått diagnosen BV? Personligen tycker jag det känns som att hon behandlat alla för BV, trots att det knappast är rimligt att ALLA är drabbade.

• Simbizz

Behandlas mannen med samma mediciner som kvinnan?

• AlexandraViberg

Jag har BV.. Hörde ett vagt rykte om det när jag åkte in med utomkvedshavandeskap som fick opereras bort. (efter många försök) Men sen sa hon inget mer om det, när vi började utredningen så var det, det första han upptäckte och sa att i vanliga fall så behandlar man inte men i skaffa barn syfte har det betydelse. Fick en behandling, lukten försvann och ja, det fanns ingen lukt ALLS.. Men efter någon cykel kom det tillbaka.

Efter spolningen av min äggledare fick jag en ny behandling, doften försvann inte helt. Är det detta som förstör för oss? Och får jag någonsin bort det?

Fick min första behandling innan vi började skaffa barn, för 3 år sedan. Tänkte inte mer på det sen.

Om jag knaprar antibiotika konstant så kanske det funkar?  :/

Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • Kia761 2

Hej!
    Ser att det är en gammal tråd men jag väljer att skriva iaf.
    Jag har skrivit i en tidigare tråd ang Ludmila men kan inte länka från mobilen.
    I vilket fall så blev jag gravid spontant efter 3 år av försök och skulle få hjälp med ivf i början av hösten. Jag och sambon fick behandling i april 2011 ( vi hade då försökt i 2 år drygt) och jag var helt symtomfri efter sommaren. I april i år plussade jag och går in i gravvecka 32 nästa vecka.
    Jag hade verkligen bv och dragits med det i 7! år men inte fått vad jag förstår nu rätt hjälp. Jag har sökt hjälp flera gånger för de typiska besvären som bv innebär men de har bara getts behandling för svamp vilket gjort det hela sämre.
    Att jag inte blev gravid med en gång ser jag mer som att jag hade inte förutsättningarna innan jag var behandlad och att det var den tid som behövs normalt för att bli gravid( jag är ändå 36 år) om man är fullt frisk.
    Sen kan det självklart vara slumpen som gjort mig gravid men oavsett så har jag ett friskt underliv och mitt välbefinnande är 100% bättre.
    Ni ville veta om någon blivit gravid med hjälp av Ludmila och här fick ni en. Jag vet att man greppar efter halmstrån när man försöker så det är viktigt att man verkligen ställer sig lite kritisk till behandlingen också kan jag tycka. I mitt fall hade jag verkligen bv utan att tveka.
    Jag önskar er tusen Lycka Till på er väg mot bebis.
    Ni får gärna inboxa mig om ni vill, jag svarar er gärna.

• mba12

Hej, ny här tråden. Vill gärna hänga med här. Gjorde ET förra månaden och det slutade med mens.

Svar på tråden Tips till er som gjort ivf men där ägget inte fäster...