• sotnos1

HJÄLP, någon som har erfarnhet av atarax??!!

Hej!
    Jag har precis börjat äta atarax 10mg mot panikångest.
    Min läkare vill att ja ska äta 1-3 tabletter om dagen för att förebygga min ångest.
    Jag tog en tablett igår kväll och blev så ofantligt trött, kände mig lite smått full och  somna på en mille sekund.
    Idag har jag mått piss, jag har haft hjärtklappnig och allmänt seg.
    Förut när jag gick till affären fick jag en riktig panikångest attack något som jag inte har fått förut i en affär, är det en biverkning som gör att man får hjärtklappning och lättare ångest?
    Min plan är att gå och träna lite senare (body pump) jag vågar inte ta en tablett innan då risken är stor att jag somnar under passet..hehe.. men är de farligt att träna med atarax? Jag vill inte offra min träning för min panikångest.. men är så rädd att jag ska få en attack under passet.
    Tacksam för lite hjälp.
    Ha det gott.
    kram

Panikångest, ångest, atarax
  • Svar på tråden HJÄLP, någon som har erfarnhet av atarax??!!
  • kvinnlig47

Jag tog Atarax under en kort period, för ångest. Kände ingen skillnad alls. Det är nog väldigt individuellt hur man reagerar. Lyck till!

• Loveeeliiie

Jag fick atarax mot mina panikångestattacker i början och använder dom fortfarande om jag har svårt att sova (har 25mg tabletter)

jag blir också väldigt trött av dom! men också lugn så jag inte får panikångestattacken fullt ut.
    på mig är det som att mina tankar saktar in och jag känner mig inte panikslagen eller nervös (jag tänker att nu borde jag vara nervös, men jag känner mig inte nervös alls)
    dock så är bieffekten att jag inte känner något annat heller på ett tag (känns det som iaf) så jag tar dom bara när jag absolut måste.

om jag inte ska eller kan sova när jag har tagit atarax så brukar jag dricka en kaffe eller coca cola, det gör mig pigg nog att orka med allt jag ska just då, men sen så fort jag kan så måste jag sova.

kanske inte världens bästa tablett men det är skönt att ha dom nära till hands (dom börjar ju verka efter knappt 15-20min) och dom funkar för mig just nu.

testa lite andningsövningar tillsammans med ataraxen, kan hjälpa lite. Om du inte tycker att dom hjälper dig något så får du prata med din läkare om att byta till något annat.

• lovenotyou

jag fick ingen effekt alls kunde lika gärna varit utan dom..

• TjockKatt

Jag tar ibland, men bara om det verkligen krisar. Jag blir nämligen däckad av dom. Tog två igårkväll och kom inte upp i morse. Hela dagen har varit "bakfull". Dödens sömnpiller för mig.

• Bluepeea

Jag hade exakt samma problem som du, jag somna på första tabletten o att man då ska ta 1-3 varjde dag gör en lite oroad då man inte alls vill däcka.
    Det är ju inget man kan hindra direkt man somna precis som man är lite små full som du skrev. Men efter ett tag som du ätit dessa så kommer du inte bli trött på dom.. de jämnar ut sig.
    För mig vart de som så att de inte gav någon verkan och jag överdoserade lite för att få den effelt jag önskade de vill säga upp mot 15 st men i dagens läge äter jag inte dessa längre. Jag kan ta en lr två ihop med min vanliga medecin..

• AngelMom2010

trött av atarax?
    hm? va? dom e ju skit dåliga jädra sockerpiller. kan fan i mej äta 5 kartor och det händer inte ett smack..

absolut ingen fara att träna när du tagit dessa...
    och denna trötthet du känner borde ju vara övergående...

• AngelMom2010

hjärtklappningen är nog ångest relaterad.. och beror nog inte på ataraxen... du kanske behöver starkare tabletter.. 

• Lilla gummann

Fick Atarax utskrivet mot ångest hjälpte inte ett dugg,märkte inte någon skillnad

Svar på tråden HJÄLP, någon som har erfarnhet av atarax??!!