• smurfen84

Skött er själva och sluta bry er om andra

Det har blivit värsta disskutionen på familjeliv om rebecca och khaveh som är med i TV-Programet, "Drömmen om Itailen"

Blir så irriterad att folk är så himla kritiska för att dom lämnar sin dotter i 10 veckor. Folk diskuterar och skriver att de är så himla fel och om de hade varit för en viktig sak tex om man hamnade på sjukhus eller nåt då är det ingen fara. Va fan är det för skitsnack??

Dom åker ju inte till Italien för att semestra dom åker ju dit för att försöka starta ett företag så att i slutändan kunna leva ett bra liv hela familjen.
    Jag kan förstå att folk skulle reagera om de va 1 år det handlade om men snälla 10 veckor.

De som stör mig är att andra människor älskar att bry sig om andras liv, dom har så jävla kul och mycket tid att sitta och diskutera om andras liv. Dom vet väl för fan ingenting om deras familj eller har jag fel??

Tycker att folk ska sluta bry sig om andras liv och skötta sitt eget liv istället, va är det som är så kul med andras liv har ni en så tråkig vardag att ni inte kan göra annat än att sitta och klanga ner på andra som ni inte ens känner.

Väx upp någongång gott folk säger jag.

• Svar på tråden Skött er själva och sluta bry er om andra
  • parvati

Är man med i en dokusåpa blir man under en kort tid offentlig. Det borde man ha lärt sig efter alla år av dokusåpor med efterföljande kvällstidningsrubriker och disskussioner.

• Maggis

Deltar man i en dokusåpa så får man nog räkna med att folk har åsikter. Något annat är rent naivt att tro och ohållbart att begära.

//Maggis
  • FH Mamma

Är det inte så att folk villl ha åsikter om de är med i dokusåpor?
    Visst man vill inte ha åsikter som är negativa men alla kan inte älska samma sak/person.

Vi har haft dokusåpor så länge i sverige att man inte kan vara blind för alla åsikter.

• Mummyfied

Tycker det är tragiskt med folk som jämt predikar att man ska sköta sig själv och skita i andra, tänk vilket ego-samhälle det skulle bli om alla tänkte så. Det är snarare sunt att folk reagarar på sådant de tycker är fel.

• Maggis
    Mummyfied skrev 2010-03-06 20:48:41 följande:
    Tycker det är tragiskt med folk som jämt predikar att man ska sköta sig själv och skita i andra, tänk vilket ego-samhälle det skulle bli om alla tänkte så. Det är snarare sunt att folk reagarar på sådant de tycker är fel.
    Instämmer.
    //Maggis
  • smurfen84

Jag bryr mig om dom jag känner

• Lillan7704
    Mummyfied skrev 2010-03-06 20:48:41 följande:
    Instämmer till fullo!!
  • Singelpappa77

Halva nöjet med att se sådana program är att man ges rätten till att diskutera dom som är med, och det är alltid roligare att häckla än att hylla. Försvinner det nöjet, försvinner snart också poängen med att överhuvudtaget se ett sådant program.

• Selfish Geene
    Jennie med ie skrev 2010-03-06 20:27:40 följande:
    Att inte bry sig om andra är i min värld ett synnerligen oattraktivt personlighetsdrag... Sen får man också acceptera att de val man väljer att göra offentliga får kritik.
    Håller med
Svar på tråden Skött er själva och sluta bry er om andra