Macrona skrev 2010-03-23 12:34:20 följande:
Finns inte hans föräldrar att tillgå? Eller bor dom oxå långt borta?
Nja... Hans pappa är död och hans mamma är en aktiv pensionär som har ganska fullt upp med sitt eget liv. Hon ställer upp oftast när man ber henne men man känner av att hon tycker att det är lite jobbigt med barnen osv. Då känner man sig inte helt okej med att lämna dem med henne tycker jag. Några timmar för en bio... det funkar ju. Men skulle inte anförtro henne att lämna bort barnen över natt tror jag. Sambon känner nog ganska ungefär likadant!
Sen hemma hos henne, så stinker det rök och det känns inte heller roligt att barnen ska vistas i den miljön. Varken för hälsans skull eller för att de luktar päck när de kommer därifrån!
Men visst, några korta stunder ibland har hon passat dem! Hon gillar nog egentligen lite större barn tror jag! Så när de blir större blir det kanske enklare!
Har en granntjej som blir 14 i år som känt barnen sen de var små. Hon är bra kompis med min bonusdotter som är lika gammal. Hon har varit här jättemkt och kan komma hit bara för att leka med barnen ibland när hon har tråkig. Henne har jag börjat fundera på om man skulle våga lämna barnen med. Några timmar har hittills funkat bra... men jag undrar när man ska våga lämna henne med läggning osv?? Skönt i så fall att ha någon nära och någon som man litar på och som barnen känner sig trygga med!!
Dessvärre verkar de allra flesta känna att det är jobbigt med många barn. Personligen så skulle jag utan att tveka passa någon annans fyra barn :D Älskar ju barn och tycker nog nästan att det är roligare ju fler de är :P Men visst, någon gräns finns det ju alltid! Men alla är väl inte som mig när det gäller barn helt enkelt :)