• Loha88

gör det jätte ont med tabletten som sätter igång missfallet?

fick bekräftat MA i torsdags, men tänkte vänta å se om ja börja blöda själv... Men har fortfarand einte komit, tänkte att om de inte kommit på onsdag så åker ja in.. men gör det jätte ont????

Vill ha svar!

• Svar på tråden gör det jätte ont med tabletten som sätter igång missfallet?
  • Anonym (MA v18+4(17))
    A
    Elizze skrev 2010-03-08 20:54:45 följande:
    TS:i torsdags var jag inne på Dand sjh för att göra en tvåstegsabort i v 15 eftersom vi fick konstaterat en kromsomavvikelse.. Förra veckan var den tyngsta i hela mitt liv och jag var fruktansvärt rädd för vad som skulle hända på torsdagen när jag skulle sättas igång. Jag hade läst massa historier på Familjeliv och förberedde mig för det värsta. Innan jag fick Cytotec så fick jag smärtstillande Voltaren två tabletter och sedan Stesolid.. Efter två timmar började jag känna svag svag mensvärk, efter tre timmar fick jag svälja två cyteotectabletter till..eftersom jag inte hade börjat blöda så mycket. Sen kände jag hur moderkakan lossnade och jag gick till spannen. Den fysiska smärtan var såå mycket mindre än vad jag hade väntat mig.. Helt enkelt så hade jag inte det minsta ont fysiskt, kändes mindre än min vanliga mens/ Den psykiska biten biten var värre, grät konstant, men rent fysiskt så var det mycket mycket mindre smärtsamt än vad jag hade väntat mig. Försök att inte ta ut smärtan i förskott!Kram till dig och hoppas det går bra!
    Jag var inne på DS Måndag till Tisdag förra veckan och gjorde en tvåstegsabort då mina flickor slutade leva i vecka 17 nån gång. När jag var på sjukhuset så stängde min kropp av alla känslor i hela kroppen, var varken arg, ledsen eller så. Men smärtan var jobbig, kom ju in vid 8 på morgonen och flickorna kom ut vid midnatt. Hann få 4 omgångar Cytotec efter att jag fått första omgången med fyra tabletter införda. Förlorade även väääldigt mycket blod den natten och hade dessutom oturen att göra en skrapning dagen efter då det fanns mycket rester kvar och under det ingreppet förlorade jag även mycket blod. Jag det tog väldigt hårt fysiskt på sjukhuset, men så fort vi kom hem så kom alla dom känslorna som jag inte kunnat visa på sjukhuset, allt bara rasa. Mår fortfarande psykiskt illa. Ska iaf träffa kuratorn idag.

Jag tror att en stor anledning på hur dte tar olika är hur långt gången man är och hur ens kropp fungerar. Bara för att det gick som det gick för mig betyder det inte att det behöver gå så för dig...

Kraaam
  • Loha88
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-09 11:43:26 följande:
    Jag var inne på DS Måndag till Tisdag förra veckan och gjorde en tvåstegsabort då mina flickor slutade leva i vecka 17 nån gång. När jag var på sjukhuset så stängde min kropp av alla känslor i hela kroppen, var varken arg, ledsen eller så. Men smärtan var jobbig, kom ju in vid 8 på morgonen och flickorna kom ut vid midnatt. Hann få 4 omgångar Cytotec efter att jag fått första omgången med fyra tabletter införda. Förlorade även väääldigt mycket blod den natten och hade dessutom oturen att göra en skrapning dagen efter då det fanns mycket rester kvar och under det ingreppet förlorade jag även mycket blod. Jag det tog väldigt hårt fysiskt på sjukhuset, men så fort vi kom hem så kom alla dom känslorna som jag inte kunnat visa på sjukhuset, allt bara rasa. Mår fortfarande psykiskt illa. Ska iaf träffa kuratorn idag. Jag tror att en stor anledning på hur dte tar olika är hur långt gången man är och hur ens kropp fungerar. Bara för att det gick som det gick för mig betyder det inte att det behöver gå så för dig... Kraaam
    oj:( beklagar.. du var ju väldigt långt gången med.. förstod att det var jobbigare då... Just nu känner ja inte så mkt mer än att jag vill dra igång utredningen.. hoppas de blir snart... sen vill ja bara att de ska bli torsdag så allt är ute så ja snart kan gå vidare igen.. Känns som jag inte kan gå vidare försen allt är ute...
  • Anonym (MA)
    Loha88 skrev 2010-03-09 09:08:08 följande:
    HUr länge blödde alla efteråt sen??? Veckor/dagar?
    Blödde som vanlig mens några dar och sen brunt/lite i två veckor till.
  • Anonym (MA.)

Jag tyckte det inte gjorde så ont ! Man tar ju sej igenom det utan att skrika.. I alla fall tyckte jag inte det var så farligt, mest det psykiska isåfall..

• Loha88

usch har fått så ont i magen.. trodde de va på väg men inget har hänt ännu...

• Nattie

Beklagar verkliigen..Jag är i samma sits som du.Fick bekräftat missfall i går (måndags) :( inge blod eller foster har kommit ut..:(..

• Nu är jag hel

Det som var mest smärtsamt är att jag hade gått så långt ändå, och jag fick inte ut klumpar och blod, utan en liten liten bebbe på ca 10-13 cm och det såg ut att vara en liten pojke. Det var mest smärtsamt, men också ett avslut att få se bebben. Just nu är det svårt att tänka sig framåt. Men det går väl det också.

♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • Loha88
    Nattie skrev 2010-03-09 19:36:01 följande:
    Beklagar verkliigen..Jag är i samma sits som du.Fick bekräftat missfall i går (måndags) :( inge blod eller foster har kommit ut..:(..
    Usch.. vilken vecka var du i???
  • Anonym (xxx)

Lycka till! Jag finns här större delen av dagen om du vill babbla eller fråga nåt

• inga76

Hoppas det går bra, TS! Är i samma situation - det blir nog Cytotec i nästa vecka om inte blödningen kommit igång då...

• Anonym

Jag vet ju inte vad du är i för vecka, men jag fick mitt missfall i v.11 och det kändes oerhört tungt och såklart jättejobbigt. Jag började blöda hemma och på sjukhuset konstaterade dem att bebisen var död. Så jag fick vara kvar där och fick då också denna tablett eftersom fostret var kvar i mig. Jag vill inte skrämma dig och jag vill att du ska tänka på att alla människor upplever saker olika. Men jag hade fruktansvärt ont och det höll på länge tyckte jag. Men personalen var helt underbar och försökte hjälpa mig så gott de kunde. Dagen efter var smärtorna över och jag fick åka hem, men man hade ju känslomässiga smärtor kvar. Tre månader senare var jag gravid igen och vi har fått en underbar liten kille.
    Allting ordnar sig till slut och det kommer det göra för dig också!

• Nattie
    Loha88 skrev 2010-03-09 21:34:47 följande:
    Usch.. vilken vecka var du i???
    Jag trodde att jag var i vecka 12 men den dog i vecka 8 :(..Så nu väntar jag på att få komma till ks och göra medicinsk abort..
  • bree00

I torsdags förra veckan började jag blöda lite smått hemma och åkte till Huddinge, mest för att kolla att allt var ok, men det var det inte. Jag var då i v. 10+3 och fostret hade dött ungefär en vecka tidigare.

Så jag blev hemskickad med 2 Cytotec och 10 smärtstillande tabletter. Direkt efter att jag tagit tabletterna började livmodern värka. Det tog verkligen på en gång och sedan hade jag ont i omgångar från kl. 11 till kl. 19. Vid 21 kom det lilla fostret ut.

Jag kan inte ljuga och säga att det inte gjorde ont, för det gjorde det. Riktigt jävla ont. Men å andra sidan - jag tog mig igenom det. Den mentala smärtan var, precis som många av er andra sagt, värre.

Det bästa rådet jag kan ge är att ta tjuren vid hornen. Ju längre du drar ut på oron, desto mer oro hinner du uppleva. När du har gjort det så slipper du oron. Du kommer att klara det. Min sambo var hemma med mig hela tiden och det tyckte jag var väldigt skönt, så om du kan ha någon hos dig så skulle jag råda till det.

Lycka till, om du inte redan är igenom det.

Kramar

• Loha88

hej allihopa, fick 4 tabletter in i livmodern igår, efter ca 2 timmar kom smärtan och efter 3 timmar kom blödningar, klumpar.. men de räckte inte, sköterskorna ville se att de kom mer innan ja åkte hem, senare på kvällen reste ja mig från sängen och kände hör de forsade ut blod som ett vattenfall, de värsta ja sett i hel mitt liv.. hela bindan var röd ner på benen å byxorna med... rött i hel toastolen, fy fan va äckligt det var.. men fick stanna över inatten, ifall de skulle komma mer... nu ska ja äta tabletter 3 ggr per dag i 3 dagar för att på ihop livmodern igen..
    Men har fortfarande otroligt ont i magen...

• Anonym (MA v18+4(17))
    Loha88 skrev 2010-03-11 15:00:57 följande:
    hej allihopa, fick 4 tabletter in i livmodern igår, efter ca 2 timmar kom smärtan och efter 3 timmar kom blödningar, klumpar.. men de räckte inte, sköterskorna ville se att de kom mer innan ja åkte hem, senare på kvällen reste ja mig från sängen och kände hör de forsade ut blod som ett vattenfall, de värsta ja sett i hel mitt liv.. hela bindan var röd ner på benen å byxorna med... rött i hel toastolen, fy fan va äckligt det var.. men fick stanna över inatten, ifall de skulle komma mer... nu ska ja äta tabletter 3 ggr per dag i 3 dagar för att på ihop livmodern igen..Men har fortfarande otroligt ont i magen...
    Vilken vecka var du i eftersom du fick vara på sjukhuset när du fick cytotec?
    Hoppas att du repar dig både fysiskt och psykiskt, det sistnämda tar alltid längst tid, men vi stöttar varandra här på FL...

Kram på dig!
  • bree00

Vad är det för tabletter du ska äta nu? Vad bra att det gick bra.

• Loha88
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-11 19:17:19 följande:
    Vilken vecka var du i eftersom du fick vara på sjukhuset när du fick cytotec? Hoppas att du repar dig både fysiskt och psykiskt, det sistnämda tar alltid längst tid, men vi stöttar varandra här på FL... Kram på dig!
    var i vecka 11 när ja fick reda på det... 2 veckor innan dess slog hjärtat så vet inte hur långt ja var när de dog...
    Men det var mest för de började forsa blod som det gjorde som ja fick stanna för dom var rädd att de skulle komma mer.. för de kom flera gånger så att de riktigt forsade ut... dom hade haft en dagen innan som fick så å hon förlorade för mycket blod..
  • Majling

Jag fick reda på i fredags att graviditeten hade stannat av i vecka 6, skulle varit i vecka 10. Började blöda i lördag och va på efterkontroll idag men allt hade inte kommit ut. Fick 4 tabletter med mig hem som jag fick ta vaginalt, har väldigt ont och blöder massor. Men många av er skriver att ni fick vara kvar på sjukhuset.... Skickade dom hem mig med tabletter och inte vill övervaka mig? Känner mig förvirrad.

Svar på tråden gör det jätte ont med tabletten som sätter igång missfallet?