• Lia 89

ung mamma?

jag får ofta frågan/påståendet - Jaha,då är du ung mamma...

så nu frågar jag,vart går gränsen för att vara ung mamma?
    *går den vid 16?
    * går den vid 20?
    * går den vid 25?
    * eller går den vid 30?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ung mamma?
  • Cecese

20 år. Jag personligen tycker det är rätt gammalt att få första barnet när man är över 30 år.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • FrejaMariah

Hinner man inte avsluta en pågående gymnasiutbildning anser jag att man är en ung mamma.. "Normalt" sett slutar man gymnasiet senast det år man fyller 20.. (om man tagit ett ledigt år t.ex.)

• NåFränt

Du menar alltså "Ung mamma" helt enkelt? Isåfall röstar jag nog på 25 tror jag, det som är närmast. Då räknas man fortfarande som en "ung" människa.
    Om du däremot menar något i stil med "För ung mamma" så kan du räkna bort min röst för då skulle det vara ett helt annat svar.

• MariaKsk88

Tonåring, alltså under 20.

• MariaKsk88
    AnnaT skrev 2010-03-09 23:36:48 följande:
    tycker det beror på hur gammal man var när bebisen föddes.
    Det tog väl alla för givet? ;)
  • AnnaT
    MariaKsk88 skrev 2010-03-11 16:30:23 följande:
    Det tog väl alla för givet? ;)
    haha aa men jag menar inte så :P
  • Jackie och prinsarna

Runt 20-22 går gränsen tycker jag. Jag var 17,5 när jag fick mitt första, fyllde 19 månaden efter min tvåa föddes. Nu är jag 21 och väntar trean.

• Malleh
    FrejaMariah skrev 2010-03-09 13:00:01 följande:
    Hinner man inte avsluta en pågående gymnasiutbildning anser jag att man är en ung mamma.. "Normalt" sett slutar man gymnasiet senast det år man fyller 20.. (om man tagit ett ledigt år t.ex.)
    Jag slutar på gymnasiet det året jag fyller 22
  • 3barnsmor
    NåFränt skrev 2010-03-09 14:02:11 följande:
    Du menar alltså "Ung mamma" helt enkelt? Isåfall röstar jag nog på 25 tror jag, det som är närmast. Då räknas man fortfarande som en "ung" människa.Om du däremot menar något i stil med "För ung mamma" så kan du räkna bort min röst för då skulle det vara ett helt annat svar.
    Ja min Mamma sa till mig nu när jag fyllde 25 att då blir man vuxen

sen är jag gift, bor i villa och har tre barn.. men 25 känns vuxet på något sett!

så min man är inte vuxen förrens nästa år då lammkött är han
  • Malleh
    Maj Lis skrev 2010-03-28 00:01:30 följande:
    Ja min Mamma sa till mig nu när jag fyllde 25 att då blir man vuxen sen är jag gift, bor i villa och har tre barn.. men 25 känns vuxet på något sett!så min man är inte vuxen förrens nästa år då lammkött är han
Svar på tråden ung mamma?