• gosen

Nyinflyttad i Olofstorp...

Gör ett försök med ny tråd ang. småbarnsföräldrar boende i eller i närheten av Olofstorp. Hittade en annan men den var från förra året...

Har en liten pojk på snart 2 månader och tänkte "ragga" lite kompisar till både honom och mig då vi inte känner någon här (förutom de närmsta grannarna men de är barnlösa)

Har luskat lite om öppen förskola och det skall tydligen finnas en vid brandstationen... är den bra? Tänkte ta mig en titt där när han blivit 3 månader plus.

Så finns det några snälla och intresserade mammor i krokarna får ni gärna höra av er... ( det där lät nästan som en kontaktannons.. å andra sidan är det ju typ det ;)

• Svar på tråden Nyinflyttad i Olofstorp...
  • Pyret85
    Glow skrev 2011-05-06 12:20:48 följande:
    Nämen va kul med en Björsaredsbo!!!!! Jag har också en liten grabb på 8 mån och bor i Björsared fast högst upp där man går in till sjön. Va kul att hitta en mamma här, de flesta verkar ju annars bo i Olofstorp, vilket är trevligt i sig men lite för långt bort för en spontanpromenad/fika. Vi får väl sammanstråla med våra små gossar!
    /Marielle
    Jaa, sjön som jag letade ihjäl mig efter.. :D vi gick runt i cirklar i 2 timmar innan vi hittade den, hem tog det bara 20 min :D om man gick skogsvägen.

gärna promenad!! =) alltid lika kul..
    går du till öppna fsk?
  • Glow
    Pyret85 skrev 2011-05-06 12:43:53 följande:
    Jaa, sjön som jag letade ihjäl mig efter.. :D vi gick runt i cirklar i 2 timmar innan vi hittade den, hem tog det bara 20 min :D om man gick skogsvägen.

gärna promenad!! =) alltid lika kul..
    går du till öppna fsk?
    haha, kul att ni hittade sjön :o). Vi bor bara några minuter därifrån.
    Har varit på ÖF 3-4 gånger kanske, tisdagar och någon onsdag. Nu är det ju onsdagar som gäller med de nya sommartiderna. Ska nog ta mig dit på onsdag om lilleman mår bra. Han har varit förkyld ett bra tag nu stackarn. Vill inte gå över, men han är på gott humör iallafall ... förutom när man ska snyta näsan. Det är inte populärt.
  • Pyret85
    Glow skrev 2011-05-08 21:59:40 följande:
    haha, kul att ni hittade sjön :o). Vi bor bara några minuter därifrån.
    Har varit på ÖF 3-4 gånger kanske, tisdagar och någon onsdag. Nu är det ju onsdagar som gäller med de nya sommartiderna. Ska nog ta mig dit på onsdag om lilleman mår bra. Han har varit förkyld ett bra tag nu stackarn. Vill inte gå över, men han är på gott humör iallafall ... förutom när man ska snyta näsan. Det är inte populärt.
    låter precis som här.. lillkillen har varit förkyld i snart 3 veckor,näsan vill inte ge med sig. men tror knappast att han smittar längre.
    vi tänker oss till öppna fsk på onsdag oxå. 9-12 numera tror jag.
  • camillaolsson2b

Hej igen! Vi kan inte bestämma oss men olofstorp ligger kvar i tankarna. Nu kollar vi i ett område vid älsjön, vet ni nåt om det? Är det långt till dagis, öf, affärer? Tar tacksamt emot hjälp..

Camilla

• Margill

Hej igen Olofstorpsföräldrar!
    Jag försäker ta upp den här tråden ytterligare en gång. Nu har vi bott in oss i några månader och jag är jättesugen på att träffa lite folk!

Vi kommer vara här det mesta i sommar, så det vore kul att bara bestämma en träff nånstans och ta med lite fika och låta barnen leka lite.
    Vad säger ni, nån som är intresserad?

Jag skulle också gärna få kontakt med någon mer som har fått plats på den nybyggda förskolan på Olofstorpsvägen. Min treåring ska börja där i augusti och det vore jättekul att träffa några som också ska ha sina barn där! Särskilt om det är barn i 3-årsåldern, så kunde de kanske träffas och leka lite redan nu.

Ha det gott!
    Hälsningar Maria (Axel -08 och Siri -10)

• camillaolsson2b

Trivs du nu när du har bott in dig? :) hur kom det sig att ni flyttade till olofstorp? Vart är det ni bor?

• Glow

Maria: Jag träffas gärna i sommar. Har en son på 9 månader.

Camilla: Bor inte själv vid Älsjön men har vänner som bor där och de trivs väldigt bra. Gångavstånd till dagis (lite backig terräng dock). Finns även Thairestaurang och Pizzeria i närheten och en jättefin blomsteraffär/handelsträdgård. Det ligger en liten affär i Olofstorp men själv handlar jag på ICA i Gunnilse eller i Lerum (om det är storhandling på gång). Finns även en tappstation i Björsared som har öppet sent om man t ex behöver köpa mjölk (eller bara är lite godissugen hihi). De har även en pizzeria och gatukök.
    Lycka till med ert husletande :o)

/Marielle

• Margill

Camilla: Ja vi trivs jättebra, precis lagon lantligt och ändå så smidigt att komma till stan som vi ville ha det.

Marielle: Kul! jag hoppas att det är fler som nappar och vill hänga på! Ser att du bor i Björsared, vi får ju se vad som blir smidigt att ses, men jag föreslår nån lekpark eller så!

• Ärta

Maria: vi kommer ha vår minsta på nya dagiset, men hon kommer bara vara 1,5 då hon skolas in i augusti.

• camillaolsson2b

Var och tittade på huset idag. Sååå fint men tyvärr ett riktigt fuskbygge :( vi letar vidare...

• Pyret85

hej hej!

Även vi kommer börja på den nya förskolan på Olofstorpsvägen.
    vår son kommer vara precis 1 år då.

Nu har öppna förskolan stängt för sommaren, annars har det varit et riktigt gott mamma/pappa gäng där i vår.

• Ärta
    Pyret85 skrev 2011-06-21 10:21:56 följande:
    hej hej!

Även vi kommer börja på den nya förskolan på Olofstorpsvägen.
    vår son kommer vara precis 1 år då.

Nu har öppna förskolan stängt för sommaren, annars har det varit et riktigt gott mamma/pappa gäng där i vår.
    Kul med en till! Då blir inte min lilla fis minst. Eller inte yngst i alla fall. Hörde att det kommer vara ganska många små barn men det var ju ganska väntat på en ny förskola...
  • Pyret85
    Ärta skrev 2011-06-21 18:47:10 följande:
    Kul med en till! Då blir inte min lilla fis minst. Eller inte yngst i alla fall. Hörde att det kommer vara ganska många små barn men det var ju ganska väntat på en ny förskola...
    ja det är väl lite väntat. de har och göra på småbarn ;)
    vet du hur många avdelningar de kommer finnas?
  • Ärta
    Pyret85 skrev 2011-06-21 19:39:46 följande:
    ja det är väl lite väntat. de har och göra på småbarn ;)
    vet du hur många avdelningar de kommer finnas?
    2 st. Vet inte hur mycket personal eller barn eller egetnligen något. Blir intressant!
  • Pyret85
    Ärta skrev 2011-06-21 19:45:51 följande:
    2 st. Vet inte hur mycket personal eller barn eller egetnligen något. Blir intressant!
    det skall skickas ut info nu i slutet på juni, så jag hoppas att det står lite mer om dem, pedagogik, personaltäthet osv.
  • Ärta

Pyret - japp nu imåndags kom all info. Första intrycket är att de verkar värna mycket om att barnen ska ha det bra. Undrar dock hur lång tid min blygis behöver för att skolas in. Har i alla fall tre veckor på mig innan jag behöver börja jobba igen.
    Vilken avdelning ska ni gå på? Vi hamnade på Sandslottet!

• Pyret85

Ärta,skall du dit imorgon kväll oxå på ett litet info möte??

• navii

Hallå !:) såg just att ni hade brist på tider med öppna förskolan m.m.

Jag heter Felicia och är 20 år och är för tillfället arbetslös, jag är uppvuxen i bergum skola och känner till Olofstorp väldigt bra :)

Jag har 4 syskon dem är födda 97, 02, 05, 08 och jag har tagit hand om dem hur mycket som helst (va självständig väldigt tidigt).

Jag bor själv i Partille nu men skulle ni behöva barnvakt så skriv gärna i tråden om ni vill ha mer kontakt :)

Jag har även läst till kock så mat kan jag laga perfekt om ja får säga de själv :)

Och jag bakar underbart :p

Och överallt får ja höra hur bra jag är med barn :)

hör gärna av er om ni behöver barnvakt jag e ledig varje dag och kan ta mig till Olofstorp snabbt :)

Svar på tråden Nyinflyttad i Olofstorp...