Softshell jacka?
Hej!
Jag är på jakt efter en bra vår jacka till min 19 månaders son. Funderar på en softshell men jag undrar lite hur de jackorna är? Blir de svettiga i dem eller andas de något? Fördelar/ Nackdelar?
Mvh Jenny
Hej!
Jag är på jakt efter en bra vår jacka till min 19 månaders son. Funderar på en softshell men jag undrar lite hur de jackorna är? Blir de svettiga i dem eller andas de något? Fördelar/ Nackdelar?
Mvh Jenny
Hej!
Softshelljackor kan variera jättemycket både när det gäller utseende och kvalitet/funktion.Men det som kan vara värt att tänka på och ta i beaktning innan man köper en softshell är.
Softshell är ungefär som en ut och in vänd(vindtät) fleecejacka med fleccetyget närnast kroppen.
De ska vara vindtäta och vattenavisande dock inte vattentäta.Och när det gäller andningsfunktionen bör de ligga på minst 5000gr/m24hrs eller mer.
Jag gillar både softshell och vindfleece men ibland upplever jag att man får mer för pengarna när det gäller vindflecce.Jag föredrar lager på lager och vi säljer mycket skaljackor/skalbyxor tillsammans med vindtäta fleccejackor.Det skulle kunna gå att göra likadant med softshellen men många kunder upplever att det blir för klumpigt.
Lycka till mvh Therese.