• Tanna

Ni som får sprutor, svarar ni på några frågor

Jag ska till läkaren nästa vecka, då jag ska få börja ta hormonsprutor.

Är supernervös inför detta då jag har nålskräck....

Några funderingar jag har,
    Hur stor är nålen? Hur sätter man sprutorna ? Gör det ont ?
    Vad kostar detta på ungefär ?

Och funkade det för er ?

/ Tanna

• Svar på tråden Ni som får sprutor, svarar ni på några frågor
  • Finmamma

Ni som tar sprutor, gör ni det för att ni INTE fick ÄL av Pergo eller för att ni fick äl men blev inte gravida?!?

Skånejan: Hur gick det för dig? var där några fina äggblåsor?

Lycka till alla!!

• skånejag
    Finmamma skrev 2010-04-16 13:40:27 följande:
    Ni som tar sprutor, gör ni det för att ni INTE fick ÄL av Pergo eller för att ni fick äl men blev inte gravida?!? Skånejan: Hur gick det för dig? var där några fina äggblåsor? Lycka till alla!!      
    Jag har inte ens provat pergo, utan jag har ÄL av mig själv. Det är bara det att det inte vill bli ngn liten (inget fel på mannen heller). Nu får vi lite hjälp på traven så får vi se vad det ger. Det ska vara 29% att det tar sig på föra IVF.
  • 73Lillan
    Finmamma skrev 2010-04-16 13:40:27 följande:
    Ni som tar sprutor, gör ni det för att ni INTE fick ÄL av Pergo eller för att ni fick äl men blev inte gravida?!?
    Jag fick prova sprutor direkt, för läkaren trodde inte att Pergo var nånting för mej... Har också ÄL av mig själv, fast inte varje månad.
    Har kört sprutorna en omgång, och det blev inget, så nu blir det uppehåll en cykel innan det är dags igen.
  • PokerFia

Du kommer fixa det, lätt. Har själv använt Menopur i 1,5 vecka med sprutor som man sätter subcutant i *fettvalken* på magen. Jag fick provsticka mig själv på kliniken först.

Första sprutan var lite svår, det tog lite emot att sticka sig själv, men det går över. Nästa dag gick mycket bättre och dag 3 var jag värsta experten :).

Om du spritar av området där du ska sticka, se till att det torrt innan du sticker, annars kan det svida, av spriten.

Lycka till.

• Tanna

Idag ska jag på VUL, fick puregon som jag tagit i 7 dagar nu. Spännande och se om det händer nåt !

• Mysmamman

Hej på er!

Har bara läst igenom tråden lite snabbt..men vill ge er lite hopp!

Jag provade pergo utan resultat ( ingen tillväxt samt tunna slemhinnor) och övergick då till gonal-f (fick spruta i 10 dagar). Blev då gravid på första försöket och har idag världens sötaste bebis på snart 4 månader! Lycka!!!

Hoppas att ni som försöker snart får era efterlängtade pluss!!

• Tanna
    Finmamma skrev 2010-04-30 10:39:13 följande:
    hur gick det tanna? var där något?
    Var ju hos läkaren i fre. Ett ägg som släpper nu, så vi hoppas och håller tummarna nu. Imorgon bitti ska jag på VUL igen.
    Dock var slemhinnan endast 0.6 cm, men men....
  • 73Lillan
    Tanna skrev 2010-05-02 19:08:43 följande:
    Var ju hos läkaren i fre. Ett ägg som släpper nu, så vi hoppas och håller tummarna nu. Imorgon bitti ska jag på VUL igen. Dock var slemhinnan endast 0.6 cm, men men....

Hoppas hoppas.....!!!! :)
  • Tanna
    73Lillan skrev 2010-05-03 10:24:49 följande:
    Var hos läkaren igår igen, på VUL. Har haft ägglossning under helgen ! Och nu väntar vi med spänning i 2 veckor om det blir bebis eller mens... ! *nervöst och spännande*
  • Tanna

Jag tror att jag har plussat nu ! Gjorde test och ett litet streck syntes !!

( kan puregon visa falskt plus ? är ju ändå över 3 veckor sen jag tog sista sprutan...? )

• 73Lillan
    Tanna skrev 2010-05-15 14:30:54 följande:
    Jag tror att jag har plussat nu ! Gjorde test och ett litet streck syntes !! ( kan puregon visa falskt plus ? är ju ändå över 3 veckor sen jag tog sista sprutan...? )
    Shit va spännande!!! :) Ingen aning om det där med puregon, men är det tre veckor sen du tog sista sprutan så borde det väl...? KUL :)
  • Tanna

Var tvungen och göra ett test till idag, och det var också positivt !! Brösten ömmar som attans och det har kännts ett litet pirr i magen. Så jag tror faktiskt nu att det är nåt litet i magen !

Ska ringa läkaren imorgon och hoppas på att få tid redan i veckan.

• Finmamma

grattis tanna

jag plussade också igår kväll svaaagt men ett plus va det.

min man fick bekräfta vad jag såg. :))))

ett plus får man bara om man är gravid och inte pga av ngt annat :)

• Tanna
    Finmamma skrev 2010-05-16 17:53:02 följande:
    grattis tannajag plussade också igår kväll svaaagt men ett plus va det.min man fick bekräfta vad jag såg. :))))ett plus får man bara om man är gravid och inte pga av ngt annat :)
    Grattis !! Vad roligt för er !

Skönt att du skrev så, jag vart lite tveksam förut ifall att puregon skulle ge falskt svar.... Men min magkänsla säger att det är en baby i ugnen nu :)
Svar på tråden Ni som får sprutor, svarar ni på några frågor