• första pyret

sanning eller myt, rakt blir lockigt

Har ni som haft rakt hår innan grav. fått lockigt efter, eller tvärt om?

Jag tappade ganska mycket hår efter ammning och det som nu växer ut är lockigt, frågan är om det är bara för att det är kortare än resten o "orkar" locka sig...

• Svar på tråden sanning eller myt, rakt blir lockigt
  • Nihao

Ingen skillnad på kvaliteten, men däremot har mitt lockiga hår blivit mörkare av graviditeterna. Började ganska ljus mellanblond, via råttfärg och nu är det nästan ljusbrunt. 
    Likadant var det för min mamma. Hon hade ljusbrunt hår innan barnen, men det blev mörkare och mörkare för varje barn. Efter fyra barn var hon kolsvart, och hon har aldrig färgat det! :) Helt sant och kanske lite udda.

• Kajak

Rakt hår... men blev rödblond när jag väntade ettan.
    Med tvåan tredje och nu fjärde bara blond som vanligt...

• Imona

Jag hade vågigt/svagt lockigt hår innan och efteråt tappade jag jättemycket och det blev nästan helt rakt. Nu efter ett par år har det blivit mera som vanligt igen. Är gravid nu och spänd på hur det blir efteråt denna gången...

• LillaFlingan

halvlockigt innan och likadant efteråt ;)
    däremot tappade jag massssor ca 2mån efter förlossningen.. och sen blev jag gravid tätt inpå igen och fortsatte att tappa..
    nu har det stannat av som tur är..

växer knappt på benen heller!:)

• helene306

Jag har alltid haft spikrakt hår. En gång tog inte ens 2 permanenter på mig, de gick ur! Har jag lockat med lockstång så rätar lockarna ut sig inom 2 timmar.
    Efter första graviditeten blev mitt hår vågigt, så vågigt att det inte ens gick att räta ut med plattång. Då med en gång saknade jag mitt raka hår Kramade jag håret med händerna när det var lite halvfuktigt trodde alla jag hade permanentat mig.

Jag har fortfarande, 5 år senare småvågor vid tinningarna och håret kan krusa till sig lätt vid fuktigt väder men mestadels är det rakt. Nu väntar jag barn nr 2 så jag får se hur håret blir sen

Nu tappar jag inget hår alls, kanske något enstaka strå vid borstning, håret på benen växer knappt heller men jag lär fälla som en hund sen. Det gjorde jag efter första barnet.

• Busgrabbarnas mamma

Omedelbart efter min andra förlossning blev mitt annars spikraka hår alldeles lockigt (hur blir det så egentligen?), men efter några månader blev det lika spikrakt igen och har fortsatt vara det. Synd, var fint med lite volym i håret.

• första pyret
    Eqz skrev 2010-03-17 13:21:01 följande:
    Det fick jag med, en massa "nytt" hår runt hårfästet, såg väldigt konstigt ut vid öronen innan det växte ikapp resten. Mitt underhår bak har också blivit lockigare, om inte direkt krulligt...
    EXAKT! så har jag med!
  • Pistou

Hade spikrakt hår som barn och lite mer fall i håret som vuxen, men aldrig lockigt.

Efter vårt första barn märkte jag ingen skillnad, men efter andra barnet har håret baktill på huvudet blivit lockigt (ibland syns riktiga korkskruvar) medan håret på sidorna och framtill är mer eller mindre rakt med lite fall. Ser lite lustigt ut och dessutomn svårt att fixa en snygg frisyr om man inte vill stå och föna varje morgon.

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • kaveldun
    Skumboll skrev 2010-03-16 12:28:27 följande:
    Ingen skillnad. Hade lockigt innan och har lockigt nu med... tyvärr, för jag hade gärna bytt ett tag. 
    Haha, samma här!
    Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • doxxie

hade jätte fina lockar. innan.. nu bara frissigt och stripigt =)

• josanl

har alltid haft spikrakt hår.men sen ja födde min son för 5 dar sen är det hellockigt

• Lindsey Egot the only one

Jag hade rakt hår som barn men fick vågor i tonåren. Efter första barnet fick jag mer vågigt hår. Efter femte fick jag väldigt vågigt hår och får korkskruvar ibland, helst när jag har det uppsatt så blir håret i nacken som är löst som korkskruvar.

• Natulcien

Jag hade extremt tjockt och rakt hår innan. Efter grav. blev håret både tunnare och lockigt. Men lockigheten kan ju bero på att det tunnade ut sig...? Nu är det mer normaltjockt, vilket är ganska skönt eftersom det var ohyggligt varmt med det där tjocka håret jag hade tidigare...

Svar på tråden sanning eller myt, rakt blir lockigt