Hund med kraftiga furunkulos!
Hejsan!
Hejsan!
har pratat med våran vetrinär nu. hon sa att viskulle testa hydrokortison först efter som han inte har så alvarlig i nuläget. hjälpte inte de fanns de annan salva som låg på recept som vi får testa isf....
Hej,
jag har en hund som hade furunkulos, med bla bölder under tassarna osv. Allt försvann ganska omgående efter att han kastrerades vid två års ålder och har inte kommit tillbaka. Han fyller tolv iår!
men hur kan en kastrering ta bort de? bara nyfiken...
Med tanke på Eddies andra problem tror jag inte stress är en faktur. Skulle blir väldigt förvånad. Utan tror nog att de är nåt mer i kroppen, en allergi.
fick ringa vetrinären igen.. hans bölder är rätt rejäla nu.. men skulle smörja med salvan över helgen å höra av mig på måndag.... han verkar deppig, har säkert ont :(
Nu har vi börjat med utredning. ska börja med kortisen tabletter imorgon. först en hög dos sedan mindre å minder för att ställa in hur mycket han behöver....
Hei!
Min engelske mastiff fikk en furunkulos kul mellom klørne på høyre fot i fjor, fikk antibiotika av veterinæren som ikke hjalp.
Akkurat nå har jeg oppdaget en ny kul på venstre fot, og lest at tunge hunder kan få dype infeksjoner av å tråkke på grus..
Hvordan gikk det med din hund? Hva gjorde du for å bli kvitt dette?
Hei!
Min engelske mastiff fikk en furunkulos kul mellom klørne på høyre fot i fjor, fikk antibiotika av veterinæren som ikke hjalp.
Akkurat nå har jeg oppdaget en ny kul på venstre fot, og lest at tunge hunder kan få dype infeksjoner av å tråkke på grus..
Hvordan gikk det med din hund? Hva gjorde du for å bli kvitt dette?