• Stuffa71

    Ni som inte såg ngt hjärta slå i v 5-7, gick allt bra ändå?

    Jag vet att jag tjatar, men jag måste få höra lite solskenshistorier...{#lang_emotions_wink}

    Jag undrar om du varit på VUL kring v. 5-7 där man INTE kunde se något hjärta, (men ett embryo), och fick komma tillbaka senare och då såg man hjärtat??

    Jag behöver en livlina tills jag ska tillbaka på VUL nästa vecka eftersom läkaren inte kunde se något hjärta picka, och dessutom var embryot för litet. Men läkaren trodde att jag kanske bara räknat fel på veckorna... Och det hoppas minsann jag också!!
    Jag har kikat på en hemsida där det stod hur stort embryot/fostret är i olika veckor, och det skulle kunna vara så att jag ändock har räknat fel... Mitt embryo var 6 mm långt (vilket läkaren alltså tyckte var för litet för hur långt jag trodde att jag var gången) och enligt hemsidan skulle den längden tyda på v. 6+någonting istället som för mina beräkningar 7+4....
    Hoppas hoppas!!

    Ge mig nu era historier att luta mig mot en vecka tills det är dags för mitt VUL...

  • Svar på tråden Ni som inte såg ngt hjärta slå i v 5-7, gick allt bra ändå?
  • Jessa79

    Vi såg bara en hinnsäck och inget hjärta i vad vi trodde var vecka 7 på vul efter en blödning. Läkaren var då inte särskilt positiv.. 

    Men han fick som tur var fel och i sommar fyller hon fem år

    Jag håller tummarna att det blir så för dig också

  • Stickningsdjävulen

    Då vi var iväg på vul i vecka 6 såg de bara ett foster..


    Fick en ny tid i vecka 7...inga hjärtslag då heller..
    Fick då en ny  tid för skrapning,abort..eller vad de kallas för då fostret är så himla litet..i vecka 8...
    De gjorde ett vul innan,och då slog hjärtat så fint=)!..
    Fick en fin liten flicka 8 månader senare!
  • Floffeen
    Är det inte skadligt med vul osv?
    Jag får inte göra förens i v18-20 nämligen.
    Kanske ska kolla i v12 p.g.a blödningar nu. Men får inte göra tidigare.
    Blev lite förvånad över att ni här inne fått göra så tidigt.
  • PoppesMamma2006

    Vi visste inte alls vilken vecka jag var i då det inte var planerat, plus att mensen var väldigt oregelbunden och ja gick på prevmedel. så var iväg på vul och hon hittade bara en hinnsäck inget mer.. och hon beräknade mig att vara i vecka 7. Fick ingen ny tid utan fick vänta tills rutin ul. då lill killen var normal och mådde bra. Men dom hade beräknat fel jag var egentligen i vecka 5 när jag var på vul.  

  • Undret Gilan

    Såg inget hjärta i v7, inte heller något foster utan enbart en hinnsäck. Men imorgon har jag BF sen om det är en bebis som kommer ut inom snar framtid vet jag inte, monster känns troligare.:P


    ~~¤*Förlovad*¤~~
  • SailorGirl
    Floffeen skrev 2010-03-18 19:16:59 följande:
    Är det inte skadligt med vul osv? Jag får inte göra förens i v18-20 nämligen. Kanske ska kolla i v12 p.g.a blödningar nu. Men får inte göra tidigare. Blev lite förvånad över att ni här inne fått göra så tidigt.
    Generellt brukar man säga att man inte ska göra för många (V)UL eftersom man inte vet om det påverkar barnet. Kommer man in till sjukhuset med blödningar, så kollar de en dock.

    Gör man KUB/NUPP så får man ett VUL och så har man minst ett RUL genom landstinget.

    För egen del kommer jag att göra fem och jag är inte det minsta orolig: Ett pga blödning i v8, ett daterings-VUL inför KUB, KUB, samt två RUL. MEN att få så många som jag kommer att få hör nog till ovanligheterna. Vanligast är nog att bara få RUL.

    RUL görs kring v 17 och 32 i mitt landsting. Har man bara ett har jag för mig att man brukar få det kring 18-20, så som du ska. Har du fått förklaring till varför du inte får göra tidigare?
  • Sanningsdan

    I vecka 6+3 såg man bara en hinna, inget foster. (Gjorde VUL efter blodblandade flytningar i ett par dagar). Läkaren sa att det var 50/50 med utgången men att vi fick ställa in oss på att det var en ofostrig graviditet. Vid återbesöket 14 dagar senare fanns både en liten böna och ett tickande hjärta :) Blev dock tillbakaflyttade 9 dagar. Jag förstod inte alls hur det hängde ihop eftersom vi tajmat ägglossningen med ägglossningsstickor. Vid RUL i vecka 19 blev vi flyttade 9 dagar framåt igen :)

    Är nu i vecka 32 och allt verkar bra.

    Läste otroligt många liknande historier här på FL så det finns gott hopp, lycka till!

  • 060102 Ronja

    jag trodde jag gjorde ett lvu i vecka 8 men så va inte fallet för där va inget alls :( MEN han trodde de va en tidig graviditet OCH 10 dagar senare, såg jag ett hjärta ticka :D helt underbart...

  • snuttan123

    ja va på ul idag o dom såg inget fick lämna blod o de visade att ja hade höga värden ska tillbaka på ul nästa v. för vidare koll....hoppas hoppas :) jag e nu  i v.6+6

  • sommar 77

    Hej,

    intressant att läsa!

    efter blödningar några dagar så åkte jag till gynakuten idag. Han sa "troligen missfall". Jag skulle vara i vecka 7.2 men "det" i magen var vecka 6.4 och inget hjärta som slog. Dessutom hade hinnsäcken åkt ner en bit och nu efteråt har jag blödit masor!!!
    Jag ska dit på torsdag igen och kolla mig.

    lite chockad över att jag har drabbats av missfall även om jag vet att det är vanligt.

    Jag har två barn sedan innan tack och lov:)

  • Stuffa71

    Åhh, vad skönt att läsa era historier!! Har inte varit inne på några dagar och jag blev alldeles varm i hjärtat...
    Jag hoppas sååå att de ser ett hjärta på fredag när jag ska tillbaka på VUL, i alla fall att det har växt lite. Jag fick också höra en historia om en tjej som de inte upptäckte hjärtljuden på bebben förrän i v. 13!!! Men mamman stod på sig och tjatade om ytterligare VUL istället för att ge sig och ta Cytotec och idag har hon en tjej som är 5 år!! {#lang_emotions_smile}
    Jag tänker så här, jag har redan fått det värsta beskedet, att där inte finns något som lever i min livmoder. Beskedet på fredag kan bli detsamma men även ett positivt besked.
    Så OM jag får ett negativt besked även på fredag så kommer jag ta ställning till om jag kanske ska vänta in ytterligare ett VUL. Vi får se.
    Men tack så mycket för era historier, de ger mig hopp inför fredag!

  • Bradbury

    Det kan gå hur som. Min läkare såg hjärtat men sa att embryot var för litet. Vi fick MF två veckor senare.

  • marresnarre

    Jag hade också småblödningar och visste inte exakt när jag hade ÄL. Åkte in i vecka 5-7 (minns inte exakt när) 2 ggr och de såg först inget och sen en hinnsäck. I vecka 8 syntes embryo med hjärta. Har haft lite blödningar men bebis bara växer, var fin på RUL och hjärtat slår som det ska och jag är nu i vecka 25 och den sparkar och bökar runt hela tiden.

    Första ggn jag var innne var de jättepessimistiska och sa att jag skulle ställa i mig på MF. Kan fortfarande bli förbannad att de verkade så tvärsäkra. De borde sagt att de inte har en aning när det är så tidigt.

    Håller tummarna.

  • Mariber

    Gjorde VUL i vecka 6-7 nångång och då såg vi inget hjärta som slog men visst kom det ut en liten tjej 8 månader senare... {#lang_emotions_smile}

  • Stuffa71

    Hej igen tjejer...
    I måndags morse började jag blöda... ordentligt. Jag blöder som en gris fortfarande så jag antar att min kropp tar hand om något som uppenbarligen inte var friskt. Så då var det förmodligen precis så som min BM sa, att det var MA igen. Jag ska tillbaka på VUL på fredag, och det känns ändå bra så jag får veta att allt gått bra och att allt är borta.
    Nu har vi bestämt oss för att inte försöka bli gravida igen. Jag är 39 år och har nu haft två MA i rad. Det känns som om vår tid är förbi. Vi får helt enkelt vara överlyckliga över att vi har två barn och ta hand om dem på bästa sätt.
    Jag är så glad över att ni finns här på FL, och ger råd och pepp när man behöver det!

    Stor kram till er!

  • hggeli

    Tack för det ni skriver, ger mig hopp.
    Vet att denna tråd är gammal men skriver i allafall.
    Har varit på flera tidiga vul ty de gav mig ett tidigt där barnmorska trodde jag hade utomkvedshavandeskap, hon såg fel vid äggstock och såg inget i livmoder, dock var jag så tidigt nu va jag förstår. Kanske redan i vecka 3+6. Tog positivt gravtest någon dag innan men vad jag förstår kan man bli positiv några dagar innan förväntat menstruation.
    Vid återbesök 2 dagar tidigare såg de att hormoner fördubblats, vilket tyder på 90 procent chans det är en normal grav. De såg inget i livmodern nu heller. Bokade in mig på återbesök 10 dagar senare.
    10 dagar senare såg de en hinnsäck och en gulsäck. Läkare sa att nu är han säker på en graviditet i livmodern, men det är tidigt. Ser helt normalt ut för tidig graviditet dock. Trodde ju jag skulle vara i vecka 6+1 så trodde det borde va ett embryo men läkare verkade rätt lugn. Fick tid igen 10 dar senare. Tänkte då måste vi se hjärtat.
    10 dagar senare såg de hinnsäck, gulsäck med ett litet embryo på 3 mm inuti, men inte ett hjärta. Usch vart livrädd då jag trodde jag ska vara i vecka 7+4. Läkare sa dock att jag inte ska vara orolig och att hon tror det är normalt eftersom det växer. Hon tror att jag bara är tidigare än vad jag trott, även fast jag sa jag vart positiv på gravtest för ca 23 dagar sen och jag vet exakt när vi hade sex som gjorde mig gravid. Hon lät så positiv och jag frågade om hon tycker jag ska slappna av och sätta min tillit till att allt är bra. Det tyckte hon, så jag antar att läkare är försiktiga om de inte verkligen tror det. Vi ska tillbaks om 10 dagar till efter detta, 4 dagar från nu. Jag är ubernervös och nu kommer vi säkert se ett hjärta om allt är normalt. Jag antar att pyret borde ha vuxit några millimeter och jag vet att sist såg man hjärtat när Milo var bara 4.3 millimeter. Läkare sa dock att hon hade blivit förvånad se hjärta nu för oss, för pyret var bara 2.5-3 mm och det är för tidigt men har en normal tillväxtkurva för att vara ca 10 dagar tidigare än vi trott.
    Långt inlägg detta...men jag hoppas allt går bra och känns skönt få läsa era positiva historier...jag hoppas jag kan joina dem. Men jag trodde inte man kunde flyttas tillbaks så mkt som 10 dagar, men vi kanske flyttas fram igen sen. Kanske kan endel bebbar va lite trögväxta i starten bara. =)

  • Björckan

    Jag gjorde ett VUL i vecka 6-7 ungefär. Såg en tydlig rund hinna och ett litet "riskorn"  kanten av den. Inga hjärtslag men läkaren tyckte att allt såg bra ut.


     


    Idag är "riskornet" en vild 5-åring :)

  • Rosen3
    Sanningsdan skrev 2010-03-18 20:18:42 följande:

    I vecka 6+3 såg man bara en hinna, inget foster. (Gjorde VUL efter blodblandade flytningar i ett par dagar). Läkaren sa att det var 50/50 med utgången men att vi fick ställa in oss på att det var en ofostrig graviditet. Vid återbesöket 14 dagar senare fanns både en liten böna och ett tickande hjärta :) Blev dock tillbakaflyttade 9 dagar. Jag förstod inte alls hur det hängde ihop eftersom vi tajmat ägglossningen med ägglossningsstickor. Vid RUL i vecka 19 blev vi flyttade 9 dagar framåt igen :)

    Är nu i vecka 32 och allt verkar bra.

    Läste otroligt många liknande historier här på FL så det finns gott hopp, lycka till!


    Åh vilket hopp jag fick! Är i exakt samma situation nu :) Hoppas att det är samma för mig. 
Svar på tråden Ni som inte såg ngt hjärta slå i v 5-7, gick allt bra ändå?