• FruMadde4barnTätt

hur länge är ni hemma med barnen och många barn har ni, hur går det med sgi?

hur många barn har ni? och hur länge är ni hemma med era barn?
    hur går det med sgi ? den går väl ner till 0.
    och får man ha barnen på dagis 15 timmar per vecka om man inte är med i arbetsförmedlingen och inte söker jobb

• Svar på tråden hur länge är ni hemma med barnen och många barn har ni, hur går det med sgi?
  • FruMadde4barnTätt

ni som har många barn tätt hur länge är ni hemma?
    orkar inte jobba när de är små känner jag! planerar ett fjärde barn tätt!

• FruMadde4barnTätt

fler som inte orkar jobba heltid med många barn hemma?

• Helene OSV

Väntar vårt fjärde barn och kommer att vara hemma i tio år! (har varit hemma hela tiden sen Olivia föddes för 6½ år sen)
    Har kunnat skydda SGI:n hela tiden genom att ta ut så få dagar som möjligt innan de fyllt ett år (tror jag tog ut 20 med Sigrid och ingen alls med Valter tills de fyllde ett år, lite mer med Olivia för M jobbade inte så mycket) sen har jag tagit fem dagar i veckan.
    Jag var sjukskriven halva graviditeten med Valter (innan dess var jag inskriven på af ett tag) och kommer med all säkerhet att vara sjukskriven hela den här graviditeten (har överdjävliga graviditeter men fördelen är ju att man sparar fp-dagar)

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
  • lövet2

Jag jobbade mellan första och andra barnet, men sedan dess har jag varit hemma större delen av tiden. Har jobbat bara enstaka dagar för att extraknäcka när det funnits möjlighet till barnvakt.
    SGI:n försvann fort förstås, så från andra barnet har jag legat på den lägsta nivån när det gällt f-penning. Till hösten har jag varit hemma på heltid i drygt 20 år, och då tänker jag söka deltidsjobb. Min yngsta börjar nämligen 6-årsverksamheten då!

Svar på tråden hur länge är ni hemma med barnen och många barn har ni, hur går det med sgi?