• llinaa

Föda barn när mamman är över 40 år?

Bli mamma när man är över 40 vad tycker ni om folk som blir de

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Föda barn när mamman är över 40 år?
  • isisisis
    Zimlis skrev 2010-03-25 22:30:45 följande:
    Kvinnans kropp är en jävla finurlig manick - den gör så att när vi är för gamla för att skaffa barn så slutar den vara fertil. Klimakterie är ju inget man hittat på för skojs skull Det är verkligen så jävla enkelt Så diskussionen huruvida man är för gammal eller inte *ptjaa - det får ju stå för var och en*
    De finns de som förlorar fertiliteten vid 25 också,och andra som behåller den till 50.
    Så det är inte lika för alla.
  • isisisis
    TyskMamma skrev 2010-03-28 12:02:18 följande:
    Det är väl ok. Det enda jag tänker på är att föräldern kommer att dö när barnet är relativt ungt och kanske tar det tyngre att mamma/pappa är borta nu.... För man kan ju inte utgå ifrån att man lever tills man är 100, inte ens som förälder.
    Säger som Pimpinellan.
  • Bedhead

Ungen hinner bli vuxen långt innan man går i pension. Fattar inte problemet.

• FannyGioia

Självklart okej. Det är väl för tusan inte upp till mig att avgöra vad som är bäst för den familjen.

• Zimlis
    isisisis skrev 2010-03-28 14:50:33 följande:
    De finns de som förlorar fertiliteten vid 25 också,och andra som behåller den till 50. Så det är inte lika för alla.
    Klimakteriet vid 25?? Oj har jag faktiskt aldrig hört
  • isisisis
    Zimlis skrev 2010-03-28 16:09:14 följande:
    Klimakteriet vid 25?? Oj har jag faktiskt aldrig hört
    Då får du läsa på lite bättre.'
    Kolla i trådarna "svårt att få barn" så ska du se det finns massor.
  • Ord blind

Inget av alternativen. Kunde inte bry mig mindre om när folk väljer att skaffa barn. Så länge de blir älskade och väl omhändertagna, vilket inte har med ålder att göra.

?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • gbgumman

Alla gör som det passar dem bäst. Jag har inget emot tonårföräldrar heller. Själv var jag jätte noga med att få barn mellan 20-30. Ville inget annat. Hälst hade jag varit klar när jag blev 30 men lillan ville annat. Jag fyllde 20 dagar innan hon kom ut.

Mamma till Eskil och Sonja
  • Zimlis
    isisisis skrev 2010-03-28 17:12:43 följande:
    Då får du läsa på lite bättre.' Kolla i trådarna "svårt att få barn" så ska du se det finns massor.
    ok - låter otroligt jobbigt
  • isisisis
    Zimlis skrev 2010-03-28 17:40:28 följande:
    ok - låter otroligt jobbigt
    Ja,det är väl inget man förväntar sig när man är ung.
    Men det är vanligare än man tror.Tyvärr.
  • idiblon yes

Helt ok, såklart.

Om man däremot röstat på nåt annat än att det skulle vara okej (eller att man inte funderat över det) så bör man absolut inte föda barn, för då saknar man något väldigt grundläggande.

• Lady Dahmer

Helt ok.

Shit, jag blir 34 bast i år och inte fan är jag klar med barnafödandet! Jag vill ha minst en unge till, kanske t.o.m två till. Det är fullt möjligt att det blir efter 40.

Det verkar som att en del som tror att 40 är likamed 60.

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
Svar på tråden Föda barn när mamman är över 40 år?