tuggummigirl skrev 2010-03-24 15:00:45 följande:
vi är ju inte i dagis-situationen än men kan du inte berätta för personalen om hur du känner? Deras jobb är ju att göra vårt jobb som föräldrar när vi inte är där, så det borde gälla samma regler som ni har hemma.Min gubbes syster fick barn 4 månader efter oss & hon vägrade att bajsa i blöjan redan när hon var 6 månader så de satte henne över toakanten & med tiden har det slutat med att hon är helt blöjfri-även på natten, å hon är ju nu 19 månader. Men jag vet att de på dagis följer henne till toaletten då & då, för hon glömmer bort att säga till när hon har så roligt på dagis.
Jag pratade med en i personalen på dagis idag & då fick jag samma svar igen, att dom frågat Meja men att hon inte vill. Dom vill inte pressa henne & det förstår jag ju absolut. Hon måste få ta det i sin takt, precis som hon gjorde själv här hemma.
Men, jag föreslog att dom på eftermiddagarna när det är lugnare & mindre med barn där kan ta av henne blöjan & låta henne vara utan. Jag vet att hon kommer att säga till då om hon är kissnödig. Det funkar inte om man är på henne & frågar hela tiden för då säger hon bara nej & visar inget intresse. Bättre att hon är utan & får komma & säga till själv.
Så vi får se om dom börjar prova det till veckan. Nu har vi helg :)