Vad bra, du behöver dock inte bli generad.
Jag tycker ingenting utan jag ifrågasätter och ifrågasättningar kan även föras som argument när utgångspunkten för dem inte handlar om att konstatera någonting utan att just ifrågasätta något som önskas bli konstaterat. Det vill säga - jag falsifierar vad du och i större utsträckning psykologin önskas få verifierat.
Förstår om du inte vill ta några vändor till nu när halvleken snart blir avblåst. Det innebär ju att bevisbördan förs över till dig och att du får betydligt större svårigheter med att föra ditt konstaterande än vad du redan har.
I övrigt så ser det väldigt tråkigt, farligt och stagnerande kravlöst ut när människor inte söker sig någon högre kunskap än tyckanden. Kom över till den andra sidan vettja - we got polly and coca-cola for fredagsmys!
Någon som känner sig ämnad att fortsätta där Mad as snow slutade?

På vilket sätt tycker du att du själv har påvisat någon som helst "högre kunskap" i den här tråden, bortsett från just ditt eget tyckande som du baserar på just forumsdiskussioner av det här slaget? Eller menar du att ditt tyckande är just "ifrågasättande" till skillnad från mitt som är just tyckande? Redan i ditt inledande inlägg gjorde du ganska tydligt att du inte besitter den kunskap som krävs för att klappa mig på huvudet just nu. Att söka kunskap för min del behöver heller inte vara samma sak som att söka den hos dig. Jag tröttnar nämligen inte på ämnet, utan jag tröttnar på dig - i den stunden du börjar ägnar 2/3 av ditt inlägg åt att raljerande tala om för mig att jag är för emotionell och behöver andas mer genom näsan. Det är nämligen inte den sortens debatter eller debattörer är intresserad av att ägna mig åt. Din person är ointressant för mig, likväl dina åsikter om min. Jag kommer att vara den som fortsätter där jag själv slutade, i den här tråden och i andra. Men i debatt mot dig endast när du klarar av att hålla dig till saken och alltså inte halka över i att recensera min person, och mot andra när de väl stiger in här. I övrigt tycker jag att det är fantastiskt att du nämner ordet "bevisbörda" i ett ämne som vidrör mänsklighetens allra dunklaste delar och där inget bevis finns att hitta, vilket jag har påpekat nu ett antal gånger. Men visst kan vi gå ett par vändor till, om du nu fixar att skilja på mig och de föreställningar du prompt klistrar på min person.
Det verkar som att jag blir
tvungen att fortsätta fetstila och understrycka nyckelord i dessa formun. Jag skrev
söker högre kunskap och det har
inget med vad jag själv besitter att göra och
inte heller någonting som jag yrkat på att jag har påvisat här.
Nej, jag menar att jag
enbart ifragasätter. Som det alltså stod.
Det krävs
enbart en hjärna för att falsifiera teorier - om ifrågasättningarna sedan härstammar ur andra forumsdiskussioner, omgivningar eller rent utav ur eget huvud spelar såleda
ingen roll. Att du upplever den här delen av en debatt som ett försök till att klappa dig på huvudet känns
beklagligt.
Falsifiering och verifiering
leder till kunskap inom teoretiska ämnen -
därmed din flykt från kunskap när du
enbart nöjer dig med att tycka och pseudokonstatera.
Vill du lägga så stor vikt på ett utsvävande så
gört. Jag uppfattade dig
fel och ville skapa en godare debattmiljö genom att skriva av mina egna känslor och bemöta vad jag uppfattade som dina.
Jag skriver bevisbörda för att det
heter bevisbörda när den ena debattpartern behöver verifiera sitt innehåll i debatten - vilket jag behövde göra för mina punkter när du falsifierade dem. Sedan så får du
gärna upphöra med
billiga argumentatiponsknep; som att försöka ge debattföljarna skenet av att
jag behöver höra, till och med
upprepade gånger, att det
inte går att nå bevis inom vissa aktuella ämnesområden. Jag har debatterat i över 10 år och äter upp sådan här billig
skräpmat utan att rensa ur benen innan.
Tycker debattföljarna
istället borde lägga fokus på att
du hela tiden konstaterar att "pedofili
är en psykisk störnning" och säger därmed
subtilt att det
finns någon form av bevis som gör ett sådant konstaterande möjligt. Jag tror nämligen att
fler än jag kan se
hur du försöker äta kakor och fortfarande vill ha dem kvar och nu kastar sten i glashus simultant.
Du sätter bollen i rullning genom att svara på punkterna i inlägg 178 med undantaget för punkt 1 som du hittar i inlägg 175.