• Solsken25

Är man en dålig mamma för man går ut och har roligt med sina vänner någon gång ibland???

Menar..... varför skulle en mamma inte ha rätten att ha skojj lika mycket som någon som inte har barn?
    Herregud man kan inte sluta leva för man fått barn.?
    Men det är ganska intressant och höra vad folk tycker och tänker ang detta
    Menar ni som är ensamstående/ sambo gift och är mamma.........om vänner går ut varför ska ni inte följa me?
    Nä vi mammor måste börja göra mer....både ni som är singlar eller vi som har ett förhållande/ sambo/ gifta...
    Vi måste leva också och inte bara vara hemma med barnen. 
    Man mår ganska bra av att vara själv med vänner ibland och bara vara sig själv och inte mamma för en gång skull...

Och jag som är gift ska faktiskt unna mig att gå hem till min bästa vän och hennes sambo samt en killvän till dom på lördag och dricka gott :) för jag är alltid hemma med vår son annars, för min man jobbar heltid och sportar 3-4 kvällar i veckan..

Håller ni med mig?

• Svar på tråden Är man en dålig mamma för man går ut och har roligt med sina vänner någon gång ibland???
  • FannyGioia
    Mariohn skrev 2010-03-27 16:25:20 följande:
    Hahaha :´)  Min treåriga kusin försökte med det idag. Hon kom med en barbiedocka( jag avskyr allt som har med barbie, idealet, skitprodukten mm mm att göra) och sade "du får va den så är jag den andra. Jag ba "jaha...va den? Va? Jag måste kissa" 
    Åh gud, jag blir lika nervig varje gång.

Härmed lovar jag att inte utsätta mina vänner för denna tortyr.
  • Mariohn

Med mig är det så jävla illa att jag ibland sätter mig framför datorn med en kall öl och blir sittande i flera timmar. 

• FannyGioia
    Mariohn skrev 2010-03-27 16:31:23 följande:
    Min pappa brukade leka nalleleken med mig. Oftast på lördagar när vi hade haft fest hemma. Den gick ut på att han skulle "låtsasvila" på soffan. Jag skulle låtsas att jag var hans nalle och låg i hans famn. Min uppgift var att se hur länge jag kunde undvika att väcka honom. Jättespännande tyckte jag att det var. Mamma och jag var på biblioteket flera gånger i veckan men jag kan aldrig minnas att vi lekte så som jag ser folk leka idag. 
    Den kan jag köra med! "Kom älskling, nu ska vi leka att vi är trötta och sover en stund." Mysigt och mina sociala skills överansträngs ej.
  • Mariohn
    FannyGioia skrev 2010-03-27 16:36:47 följande:
    Den kan jag köra med! "Kom älskling, nu ska vi leka att vi är trötta och sover en stund." Mysigt och mina sociala skills överansträngs ej.
    Hmmm undrar om man är en dålig morsa om man behöver mycket sömn också? jag menar...varför välja att sova när man har ett spädbarn Vad är det som driver en att göra det valet? 
  • FannyGioia
    Mariohn skrev 2010-03-27 16:34:57 följande:
    Med mig är det så jävla illa att jag ibland sätter mig framför datorn med en kall öl och blir sittande i flera timmar. 
    ÖL?!?! Var är ditt barn då?!?! Hemska, egoistiska kvinnofolk.

• FannyGioia
    Mariohn skrev 2010-03-27 16:38:46 följande:
    Hmmm undrar om man är en dålig morsa om man behöver mycket sömn också? jag menar...varför välja att sova när man har ett spädbarn Vad är det som driver en att göra det valet? 
    Det är lätt att sova när man inte älskar sitt barn. {#lang_emotions_demon}
  • Mariohn
    FannyGioia skrev 2010-03-27 16:38:48 följande:
    ÖL?!?! Var är ditt barn då?!?! Hemska, egoistiska kvinnofolk.
    Han har naturligtvis barnvakt i form av sin pappa. Som naturligtvis inte kan ta hand om honom särskilt bra eftersom han har en penis. 
  • Mariohn
    FannyGioia skrev 2010-03-27 16:39:45 följande:
    Det är lätt att sova när man inte älskar sitt barn.
    Hahaha :´)
  • idiblon yes
    Mariohn skrev 2010-03-27 16:34:57 följande:
    Ibland? Så gör jag minst två dagar i veckan.
  • FannyGioia
    Mariohn skrev 2010-03-27 16:39:55 följande:
    Han har naturligtvis barnvakt i form av sin pappa. Som naturligtvis inte kan ta hand om honom särskilt bra eftersom han har en penis. 
    Få inte igång mig. Det är ju lördag och allt. Har varit på påskmarknad och köpt polkagrisar så karln är nöjd över mitt humör.
  • FannyGioia
    idiblon yes skrev 2010-03-27 16:46:46 följande:
    Ibland? Så gör jag minst två dagar i veckan.
    Du får ett minuspoäng för varje öl. Inte fan kommer du att vinna tävlingen.
  • idiblon yes
    FannyGioia skrev 2010-03-27 16:54:33 följande:
    Du får ett minuspoäng för varje öl. Inte fan kommer du att vinna tävlingen.
    Shit vad jag ligger tusentals minus då. Fast eftersom jag är kvinna så började jag automatiskt på tiotusentals plus ändå?
  • FannyGioia
    idiblon yes skrev 2010-03-27 16:55:18 följande:
    Shit vad jag ligger tusentals minus då. Fast eftersom jag är kvinna så började jag automatiskt på tiotusentals plus ändå?
    Båda ja och nej. Du börjar visserligen med fler poäng men du förlorar poäng fortare än din karl eftersom han inte kan hållas ansvarig för ert barns välmående.

Fattaruväl.
  • idiblon yes
    FannyGioia skrev 2010-03-27 17:14:48 följande:
    Båda ja och nej. Du börjar visserligen med fler poäng men du förlorar poäng fortare än din karl eftersom han inte kan hållas ansvarig för ert barns välmående. Fattaruväl.
    Ahjuste.
  • grevinnan75
    Solsken25 skrev 2010-03-25 20:48:15 följande:
    Menar..... varför skulle en mamma inte ha rätten att ha skojj lika mycket som någon som inte har barn? Herregud man kan inte sluta leva för man fått barn.?Men det är ganska intressant och höra vad folk tycker och tänker ang dettaMenar ni som är ensamstående/ sambo gift och är mamma.........om vänner går ut varför ska ni inte följa me?Nä vi mammor måste börja göra mer....både ni som är singlar eller vi som har ett förhållande/ sambo/ gifta...Vi måste leva också och inte bara vara hemma med barnen. Man mår ganska bra av att vara själv med vänner ibland och bara vara sig själv och inte mamma för en gång skull...Och jag som är gift ska faktiskt unna mig att gå hem till min bästa vän och hennes sambo samt en killvän till dom på lördag och dricka gott :) för jag är alltid hemma med vår son annars, för min man jobbar heltid och sportar 3-4 kvällar i veckan..Håller ni med mig?
    hejsan jag håller helt med dig om den saken ..tänk på mig har inga vänner att gå ut med eller har någon vän alls
  • MiaJ80

Började läsa en bok igår som är riktigt bra! Föräldrarnas Tvärtombok av Anna Glas och Åsa Teiner.  Den handlar om föräldraskap och att göra lite tvärtom. T.ex. att roa sig trots att folk tittar snett. Läs den, jag tror att du kommer upskatta den! Jag kommer skriva en recention av den på min blogg inom en vecka så vill du veta mer får du hålla utkik där www.babydjungeln.se

Svar på tråden Är man en dålig mamma för man går ut och har roligt med sina vänner någon gång ibland???