Hur agerar du då ditt barn "ramlar" och/eller lägger sig ned på marken?
Skriv gärna när/var och hur dina barn får leka på marken samt resonera kring smuts och bakterier.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-26 22:57
.. kring lek på golvet inne vid en vänthall (buss/tåg)?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 13:03
Här har ni situationen bakom omröstningen:
"Vem fan låter sitt barn ligga och rulla runt på ett smutsigt äckligt tunnelbanegolv. Det hoppas jag aldrig jag behöver höra talas om igen..."
Det SMS:et fick jag av min sons pappa.. Vi stod och väntade på att dem skulle komma och hämta gossen vid en vänthall/genomgångshall vid tunnelbanan/busstationer. Sonen dansade och "ramlade" passade då på att ta ett varv eller två.
Sonens pappas flickvän kom (sonens pappa vägrar att möta/överlämna barnet)och hämtade gossen och reagerade tydligen väldigt starkt på detta. Sen vilken historia hon drog för sonens pappa - det kan man ju undra.
Lite märkligt - men ändå.. Man börjar ju fundera.. då pappans flickvän har två egna tonårsbarn och bör ju veta hur en tre-fyra åring är. Men eftersom de använder vagnen och stoppar gossen där i så kanske de inte vet hur barn är..?
Däremot vet jag ju att sonens pappa (då vi bodde tillsammans) plockade upp bla. äpple, macka, klubba odyl från marken och in i barnets mun. Men antar att det är bortglömt sedan länge..
Jag vet ialf. hur man använder tvättmaskinen, hur tvål och vatten fungerar - så det hela bekymrar inte mig.