Skulle du aga ditt barn om det var lagligt?
Som rubriken lyder.
Som rubriken lyder.
Nej de skulle jag aldrig göra. Att slå någon löser inga problem. Det är ordförrådet som finns till hjälp i första hand. Min dotter kan göra mig galen ibland, men jag skulle aldrig göra henne illa.
Kanske blev fel med "dåligt tålamod" då. Jag menar bara att felet ligger hos föräldern som agar inte barnet. Man BEHÖVER aldrig tillrättavisa barn med att slå eller hota att slå dem. Det finns alltid bättre sätt även om man inte ser någon lösning....
Aldrig!! Det räckte med vad mina föräldrar gjorde mot mig,,,där tar det STOPP!!!
Fy för de föräldrar som tycker det är ok att kränka sina barn på det sättet, det finns andra metoder att uppfostra barn med...
Nej. Jag har en egen vilja och ett sunt förnuft och lever inte uteslutande efter vad Lagen säger mig. Jag hoppas verkligen att det inte är en LAG som sätter stopp för om föräldrar slår sina barn??
Nej självklart så skull ejag inte så mina barn även om aga var lagligt.
Men helt ärligt så har jag mer än gång haft LUST att klappa till uppkäftiga små skitungar i skolan - men det stannar ju vid en tanke.
(då pratar vi om barn som lägger ner hela sin energi på att förstöra för alla andra, slåss, vara mer än ok uppkäfftiga osv. Vet att det säkert finns en anledning till deras utagerande men lusten finns där ändå )
Nej!
Jag skulle aldrig drömma om att ge min sambo en örfil om han gjorde mig arg över något. Därför känns det så oändligt mycket mer främmande att ge Lilly en smäll.
Jag tror inte att våld är en särskilt bra metod för att få människor att bättra/ändra sig, varken barn eller vuxna. Våld leder bara till mer våld och bygger inte upp ett förtroendefullt förhållande mellan individer. Helt kontraproduktivt!
Man slår aldrig sina barn, oavsett vad dom gör!
Nej. Det finns liksom inom en att det är fel. Inte skulle jag ragga upp en häst heller trots att man I SVERIGE tillåter tidelag.
Nej. Å jag skulle inte heller ge min medarbetare/kollega en örfil om han/hon inte gör rätt. Eller som jag vill.
Jag skulle aldrig slå någon även om det var lagligt.
Jag hoppas verkligen inte att det som håller tillbaka de allra flesta av oss, från att slå våra barn, är den simpla anledningen att det är olagligt.
ja det skulle jag...
En av mina grundsatser i livet är
"Våld är den odugliges sista tillflykt."
/Isaac Asimov
Kommentar överflödig.
Fast alternativ 2 känns minst lika förkastligt- folk som hotar med saker som de varken kan eller tänker genomföra är bara korkade. Varken barn eller vuxna med nåt i skallen tar en sån på allvar och då blir det sedan en grym chock för barnet att tränaren eller kompisens föräldrar kanske inte är lika mesigt inkonsekventa som den egna föräldern.