• Perry the Platypus

Skulle du aga ditt barn om det var lagligt?

Som rubriken lyder.

Statstjänsteman och anarkist i en enda röra.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du aga ditt barn om det var lagligt?
  • Linda1976

Nej, jag är inte dum i huvudet.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • SaramedM

nej

Problemt idag är att många faktiskt agar sina barn trots lagen
    Man anser inte att det är aga att knäppa på fingrarna eller att nypa till

• lövet2

Absolut inte. Jag skulle fortsätta att följa mina föräldrars goda exempel, de använde sig aldrig av barnaga trots att det var lagligt då ...

• ciissii

Man gjorde det för ett par år sedan, och jag tror om det inte hade kommit en lag på att man inte fick, hade nog folk fortsatt att aga sina barn och tyckt det var okej.

• Linda1976
    ciissii skrev 2010-03-31 15:06:40 följande:
    Man gjorde det för ett par år sedan, och jag tror om det inte hade kommit en lag på att man inte fick, hade nog folk fortsatt att aga sina barn och tyckt det var okej.
    "man". Jag blev inte slagen och inte mina föräldrar heller, trots att det var lagligt. Inte ens min mormor på 20talet blev agad. Nån gång fick ett av syskonen en örfil av pappan, men då röt mormors mamma ifrån, och sen hände det inte igen! Go gammelmormor! Go gammelmormor!
    Men fler "man" har kanske ändrat inställning iom lagen, jag vet inte. Det verkar ju rätt vanligt idag också, tyvärr.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • SaramedM
    ciissii skrev 2010-03-31 15:06:40 följande:
    ett par år sen?

Mina morföräldrar blev aldrig slagna, även när barnaga var tillåtet, inte heller min mamma

Så det fanns vettiga människor redan då
Svar på tråden Skulle du aga ditt barn om det var lagligt?