• mava

    IVF - mammor del 19!!

    IVF - mammor del 19!!! Vi fortsätter väl att tjata vi som har hängt med ett tag!
    Lägger in listan för er som vill komma ihåg den!

    Välkommen gamla och nya!

    Onka: Alicia 060513 & Natalie 960810
    Tujan: Vilhelm 070221
    mava: Edvin 050908 & Elina 061111
    Pinja: M(dotter) 050819 & son 080131
    Augustibrud:Isak 041216 & tvillingarna Elin & Erik 070925
    Nassegrisen: Oliver 051015 & Lovisa 071228 & Lisa 090606
    Fama: A (son) 050612 & E (son) 071121 E (son) 090813
    pemi: Alva 061001.
    Sindi : Rasmus 051002
    Maruttan: Filip 051113 och Moa aug-08
    Äntligen Nov 2005 Även kallad Ä-N : Eric 051104 & Elin 091017
    Ängelbängel (eller ÄB): "Mario" 051107 och "Luigi" 080701
    Amadea: Tjej jan-06 & tvilling tjejer nov-07
    maja67: Storebror T 051208 Lillebror H 080704
    Stolt mamma till Edvin & Elina
  • Svar på tråden IVF - mammor del 19!!
  • onka

    Jag hade Alicia hemma och försökte plugga när hon hade vattkoppor, så länge hon var sjuk gick det skapligt men när hon bara var koppig men frisk för övrigt var det bara att glömma att kunna få något skolarbete gjort!
    Är glad att våran dagmamma både jobbat i pool samt pluggat på halvtid, precis som jag gör nu så hon är helt förstående. sa tom en dag att behöver du mer tid så kan hon stanna längre jag jobbar ändå till 17.

    Jag lämnar med gott samvete Alicia före lunch även om jag inte börjar jobba förrän på eftermiddagen, annars skulle jag kanske lämna 14.00 och hennes pappa hämta henne 16.15... Då passar jag på att handla eller oftast bara njuta av ett tyst hus! Oskyldig 

  • maruttan

    Nej jag vet ju att jag har rätten på min sida och jag får verkligen INGENTING gjort med båda barnen hemma. En 5,5 åring som tjatar om allt och en 2,5 åring som pratar nonstop och ska peta på allt!
    Vet ju dessutom att båda barnen trivs som fisken i vattnet så jag låter hennes kommentarer rinna av mig! Imorgon ska jag och barnen iaf ta med oss barnens mormor och gå och se Mora Träsk, ska bli roligt att se vad barnen tycker om det!


  • ÄngelBängel

    Varenda gång jag smiter på Ica innan hämtning står någon av fröknarna i kö och tittar undrande och menande på mig... så jag har börjat handla innan jag lämnar stan (bor i ett samhälle utanför staden jag jobbar i). De gånger jag måste ta med mig killarna är när jag har fått jobba över så att jag kommer i sista minuten och hämtar killarna. Då är killarna trötta och hungriga, jag är stressad, hungrig och trött efter att ha varit på tre ställen samtidigt för att hinna hem innan hämntning... att vi fortfarade inte är bannlysta frå Ica är ett mysterium.

    Igår fick vi klasslista för förskoleklass. Det kändes stort. Två andra killar från samma 5-årsgrupp och en till från vårt kvarter kom i samma klass. Vi är vana barngrupper på 20 barn, så stora kullar har det varit sedan 3-4 år tillbaka och nu är de 16 stycken i klassen, känns urlyxigt. 


    mät ditt värde utifrån vem du är, inte vad du gör.
  • Fama123

    härligt med 16 barn bara! här blir det två klasser med 23-24 i varje, det är första gången det är så många att de måste dela dem och det finns inte lokaler för en extra klass... känns sådär lagom kul men de lovar att ha "moduler" 8läs baracker) redo till skostart. baracker som kommer att ta yta av en redan ganska trång skolgård.

    lite läskigt att ha så stora barn, tycker ni inte det?

     

  • maruttan

    Här har vi fortfarande inte fått något besked om vilka klasser det kommer att bli....Känns helt overkligt att jag har ett så stort barn!
    Har ni märkt av 6-års fasen än?? Här är det hormonsvallningar så det heter duga och han är en riktig "drama queen"...något tröttsamt...


  • maruttan

    Hellooo....lever ni? Här rullar livet på med en trotsig 6-åring och en snart 3-åring med en vilja av stål och en röst som kan skära genom märg och ben!

    Annars är dagens stora händelse att jag varit på anställningsintervju och jag FICK jobbet!! SÅ den 1/9 börjar jag där och det är verkligen perfekt för då hinner jag skola in barnen på nya dagisavdelningar och fritte, förskoleklass och allt vad det nu är!
    Hur har ni andra det? Vad händer?


  • Fama123

    Grattis Maruttan! Härligt  

    Fullt upp här med med alla tre i full fart. Trotsig 6-åring, trotsig och viljestark 3.5-åring och 7-månaders som just kommit på hur man kryper och hur man stoppar allt i munnen. Häromdagen stack det ut en halv fluga... Huvva. Semester för M, så det  känns som om jag också är ledig, har målat tre varv på altanräcket ostört och kunnat lyssna på lite "Sommar i P1" utan större avbrott. Det är semester det. Ostört. 

    Ni andra då? 

  • mava
    SkrattandeHej

    Det var ett bra tag sedan jag skrev och läste här... vet inte varför det blir bara inte av.

    Just nu har jag en blivande 5 åring som driver oss till vansinne, kan inte fatta att en sådan liten människa kan ha ett humör som vår dotter... vad man än säger så är det fel.

    Sonen börjar sex års på måndag och i veckan har vi haft inskolning på fritids. Som maruttan skrev tidigare så har vi oxå en drama queen, han äter som en häst och gråter för ingenting, och helt plötsligt får vi inte säga hejdå på fritids med att pussa och krama honom Förvånad han är ett STORT fan av Eric Saade och ¨han spelar och dansar som han, köpte ett par solglasögon som såg ut som Erics och han har dom på sig jämt till och med när det regnar Skrattande allt handlar om kompisar. MEN jag tar allt detta med denna sex åring för det är ingenting mot den blivande 5 åringen.

    JAg skulle genomföra en vikt operation i februari, men detta misslyckades, -95 gjorde jag en liknande op men då förminsakde dom magsäcken med ett band, detta band har kroppen kapslat in och då har även levern hängt med på ett hörn, så när dom då skulle lossa detta band så började jag blöda från levern och op avbröts, kirurgen sa att enda sättet att genomföra op är att ta bort din lever och det gör vi inte, så jag har fortfarande kvar min magsäck. Jag kämpar nu själv med vikten och det gick bra fram till semstern, nu är den slut så nu är det åter till vardagen och tanken på vad jag sätter i mig. 

    Förutom vår drama queen till son och TROTSIGA dotter så har här inte ändrats så mycket.   
    Stolt mamma till Edvin & Elina
  • maruttan

    Åh Mava vad tråkigt att höra om din misslyckade operation! Håller tummarna att du lyckas gå ner på vanligt sätt istället. Jag kämpar också mot kilona med delad framgång...

    Här rullar allt på just nu, har också en SUPERtrotsig dotter fast min är bara 3 men vet precis hur hon ska driva sin mamma till vansinne!

    Sonen har börjat förskoleklass och trivs som fisken i vattnet hitills. Nästa vecka ska de ha gympa med ombyte och hela faderullan så nu måste vi iväg och köpa inneskor imorgon. Alltid är det något som ska inhandlas.. Men vinterkläderna är jag redan på G med så den stressen slipper jag i år iaf!

    Vad händer med er andra??


  • onka

    Här händer inte så mycket inget kul i alla fall... Rör som går sönder i badrummet som inte går under försäkringen så vi måste helrenovera något vi hade tänkt ta om ett par år. Finns en massa annat som kändes mera angeläget att fixa på huset först.
    Jag pluggar och jobbar, maken har fått jobb  vilket ju faktiskt var en rolig sak ;) . 

    Alicia älskar också Eric Saade "han är ju sååå snygg, snyggast i heeeela världen", hon höll på att bryta ihop när storasyster upplyste om att han  redan har en flickvän..

    Än så länge har vi klarat oss från "trots" både från 5 åringen och den nyblivna 15 åringen, hoppas verkligen inte att det är lugnet före stormen. Men försöker vila och samla kraft ifall det blåser upp!
    Alicia har fortfarande väldigt svårt med separationer, att ha henne med till soptippen är uteslutet. Hon gråter också över att hon kommer att sakna sin dagmamma när hon börjar förskoleklass om ett år. Däremellan gråter hon över att hon kommer att sakna mig när jag dör när jag blir gammal, att storasyster kommer att flytta hemifrån, själv ska hon bo hemma hela livet (hemska tanke). 

    Nästa vecka ska vi på en liten minisemester till Ullared jag, maken och storasyster, hoppas vi hittar en massa fynd och att det har kommit in fina vinterkläder. 

Svar på tråden IVF - mammor del 19!!