Dotterns pappa vill ha grejor till sin nya bebis
Hej!
För att göra en lång historia kort så träffade min dotters pappa en ny tjej när vår dotter var 6 månader, gick bakom ryggen på mig ett par månader, skaffade lgh med mera och flyttade sen med 3 veckors varsel mitt i föräldrarledigheten. Min dotter är idag 3 år och vi har haft hyffsad kontakt de dryga två år sedan händelsen eftersom jag inte vill att dottern ska behöva gå misste om att hennes föräldrar ska kunna umgårs. Han flyttade till bostadsorten hans nya kommer ifrån 45 - 50 minuters körväg enkel resa ifrån där vi bor så mer än varannan helg har umgänget inte blivit. Fick för nån månad sedan redan på att han tänker sluta betala underhåll till mig (vi har underskrivet och bevittnat avtal) för att han inte har några pengar, både han och hon arbetar. Det fick jag reda på bara hipps om happs utan förvaning och fick söka underhålls stöd från FK som har 8 veckors hanläggningstid så när jag får pengar där ifrån vet jag inte än, plus att jag får söka indrivning av resten via KF om jag vill ha hela beloppet vi kommit överrens om. Blev klart lätt irriterad att han inte kunde förvarna mig om detta utan låtsades som ingenting.
Ett par veckor efter detta ringer han mig och berättar att han och hans nya ska ha barn! Jag blev inte förvånad men skitsur att han skaffar ett barn till när han inte har råd med sitt första. Men det hade han ingen bra förklaring till.
Nu kommer han dessutom och börjar fråga mig om saker som min dotter hade när hon var liten att använda till sitt och sin nyas bebis. Alltså jag vet inte jag kanske är fel ute men det känns inte helt okej. Vissa saker är speciella för mig och jag vill inte "låna" ut det till dem. Är jag fel på det eftersom grejorna införskaffats till vår gemensamma dotter, eller?