Är det otrohet att attraheras av en kollega?
Ja vad säger ni? Räknar ni attraktion som otrohet?
Om er vän/ väninna skulle berätta denna hemlighet för er, vad skulle ni göra då?
Råda henne/ honom till att byta jobb eller låta känslorna bero?
Ja vad säger ni? Räknar ni attraktion som otrohet?
Om er vän/ väninna skulle berätta denna hemlighet för er, vad skulle ni göra då?
Råda henne/ honom till att byta jobb eller låta känslorna bero?
Tanke och handling är inte samma sak och det går inte att styra över attraktion. Så länge man inte agerar på sina tankar är det väl skitsamma.
Att attraheras av sin kollega är inte otrohet. Som tur är, jag attraheras av andra människor ofta
Om man däremot vore _förälskad/kär_ och tråna efter personen på riktigt så att säga utan att vara öppen med det mot sin partner så ser jag det som en form av otrohet. Otrohet behöver inte vara en ren fysisk handling.
Bara för att man bantar behöver inte det betyda att man inte får titta på menyn.
Att bli atthaherad av någon är inget man rår för och jag kan därför verkligen inte se det som varken fel eller otrohet.
Fantasier är helt okej. Men hade min pojkvän börjat flörta med sin kollega också, då hade jag blivit vansinnig. Vet man att personen är upptagen så håller man det på fantasinivå.
Att attraheras av någon är ju mer eller mindre ofrivilligt, man väljer ju inte att bli attraherad av någon. Däremot väljer man vad man gör åt det - först då kan det bli otrohet.
Se, men inte röra heter det här. Helt ok att ha fantasier om vem och vad man vill så länge man endast tar ut det hemma.
Nej, att fantisera lite skadar ingen så länge man fortfarande älskar sin partner.
Jag betraktar det inte alls som otrohet. Har överlag svårt att förstå varför man inte skall kunna få input annanstans ifrån när man lever i en relation - bara för att man attraheras innebär inte det att man vare sig vill, tänker eller kan löpa linan ut och skulle det vara så att man blir lite till sig över en kollega och sen går hem och låter sin partner njuta av den attraktionen ser jag bara fördelar i det hela. Det är ju trots allt den människan man valt och som man älskar?