• milou67

Vi som går på EGV i RIGA

Startar en tråd för oss som går på EGV i RIGA. Här kan vi ge tips, råd och disskutera våra behandlingar.. Många av oss åker kanske själva över till Riga för att göra ET, vem vet kanske är vi där samtidigt och kan träffas o stötta ;)
    Kommer att göra en, lista fyll gärna på den så vi vet vart alla ligger till i denna prosess. Kram och välkomna

så länge jag andas så hoppas jag....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-09 17:09
    På EGV i Riga krävs en del tester, tex Uraplasma och Mycoplasma. Vi har nu fått erfara att många av oss har ureaplasma och får ej göra vårat ÄD försök förrän det är borta, vi har tagit antibiotika i 10 dagar. Ett tips till er som funderar på att åka till Riga är att ta dessa tester då det ibland kan ta väldigt lång tid att få bort. Lycka till alla och välkomna till vår kämpar tråd ;)
  • Svar på tråden Vi som går på EGV i RIGA
  • Bettina

MammaMia, vår donator hade inte fött egna barn innan. Men det gick bra ändå
    Kram

• MammmaMia

Är det någon annan som är på väg till Riga i sommar? Vår plan är att åka under sensommaren.

• HRE

Jo;.)
    Jag och min syster var på EGV för några veckor sedan och tog ut hennes ägg och frös in dem till mig. Så kan jag använda dem när jag är redo.

De var jättesnälla och seriösa, var väldigt måna om att allt skulle gå rätt till. Ville söva min syster men vi sa det inte behövdes. Har själv gjort 5 äggplock, aldrig blivit sövd!

• Cice
    MammmaMia skrev 2013-07-06 10:00:55 följande:
    Hallå! Någon som finns här?
    Hej mammmaMia,

jag läser tråd då o då, trotts att jag gör fortfarande IVF. Jag försöker att samla på kunskaper ifall jag bhvr gå över till ÄD.

Jag hoppas att några kmr tbks till tråd snart..

Hur är det med dig ?

Ha en bra helg !!
    Stor kram,
    Cice 
  • MammmaMia

Tack, det är ok. Vi planerar att göra alla tester inför EGV sista dagarna i juli. Sen ska vi skicka svaren, foto på oss och önskemål gällande donatorer. Så det kanske blir någon gång i höst som vi reser. Hur går det för dig?

• Cice
    MammmaMia skrev 2013-07-06 21:31:12 följande:
    Tack, det är ok. Vi planerar att göra alla tester inför EGV sista dagarna i juli. Sen ska vi skicka svaren, foto på oss och önskemål gällande donatorer. Så det kanske blir någon gång i höst som vi reser. Hur går det för dig?
    Hej MammaMia, {#emotions_dlg.flower}

Jag har fått Minus efter min sista IVF för ett tag sen.  Jag har varit i Aten  för en hysteroskopi. Jag fick veta att jag hade  en del muskelknuttor i  livmoder, samt min uterus var förträngt, o jag  hade mkt  gammal vävnad oså.

Läkare i Athen vill att jag skulle prova bli gravid på naturlig sätt i de kommande 3 månader.

Jag har några embryo i frys,   men jag har lust att  göra ngn insemination på naturlig cyckel. Ingen lust att  göra använda mediciner för att IVF  just nu.

Jag har hörde mkt om  EGV,  är det mkt dyrt där ?

Ha en bra helg !!!
    Cice {#emotions_dlg.flower}

• PimPim1

Hej allihopa!

Tar mina första kontakter med ÄD klinikerna i Riga nu. NU är det dags!! Vill fråga er som har mera erfarenhet. 

VAD är de vanligaste orsakerna till att ET och FET misslyckas? Och är det mycket större chans med färskförsök? Jag försöker läsa om klinikernas succés rate och inser att ca hälften misslyckas. Om jag ska ta detta steget vill jag ju att chanserna ska vara skapliga..

Kan ni som misslyckats dela med er av vad ni tror var anledningen? Eller vad era läkare sa var anledningen?

• MammmaMia

Cice, hur har det gått för dig? Vi väntar två månader sen bär det nog iväg... Har haft jättebra kontakt med EGV. Mycket hjälpsamma och förstående. Inte särskilt dyra jämfört med andra. Vi ska göra FET och det kostar 1500 euro.

• Jessicae

Hej Jag funderar på äggdonation i AVA Riga. Är det någon som har tips och erfarenheter därifrån Med vänlig hälsning, Jessica

• Sissan

Jag går på ava riga
    Har bara positivt att säga
    Har idag en dotter på 3 mån
    Du får gärna pm mig om du har frågor
    Det finns även tråd med folk som går där

• HRE

Hej, länge sen någon skrev här.
    Vill bara varna för EGV. Jag var där i tisdags för insättning av blastocyster. Endast en hade överlevt trots 8 fina ägg från en ung fertil kvinna och sperma från fertil donator.

Jag är mycket besviken - hade förväntat mig två insatta och några till frysen. Känner inget förtroende för att de tagit väl hand om äggen som min syster donerat.

De hade dessutom lovat att ge mig ett sk IL-dropp men väl på plats blev det mycket besvärligt och osäkert.

Jag fick däremot akupunktur på nya AVA och de fick jag genast förtroende för!

Men funderar ni så åk INTE till EGV - pengar rakt i sjön.

Svar på tråden Vi som går på EGV i RIGA