• Achillea

Vad tycker ni om flicknamnet Nour?

Ja vad tycker ni andra om flicknamne Nour ( uttalas Noor ) ?
    Om jag får en flicka i framtiden så funderar jag på detta namn, alternativt Shiela

• Svar på tråden Vad tycker ni om flicknamnet Nour?
  • garib

jag tycker nour ar det pojknamn,noura ar ett flicknamn for mig.

• FabulousMom

På arabiska är det fint (Nour), men på svenska låter det sådär.. Det är iaf ett vanligt namn (bland araber) så jag tror inte att någon kommer att reagera på namnet.

• Achillea

tack för alla svar :) Kul att höra vad ni andra tycker :)

• Okändgäst
    Örnie skrev 2010-04-13 08:24:15 följande:
     För det är faktiskt ofta så att man blir nyfiken på folk som har speciella namn, men det är inte sagt att de tycker att det är kul att alltid svara på frågor om namnet. 
    Förstår inte alls varför vuxna människor måste vara så jäkla nyfikna vad gäller namn är så jäkla irriterande! får alltid den frågan om mitt efternamn
    Inte springer jag runt och frågar nån som heter andersson vart deras namn kommer ifrån eller hur de har fått det.
  • jennyc
    Okändgäst skrev 2010-04-13 18:48:28 följande:
    Förstår inte alls varför vuxna människor måste vara så jäkla nyfikna vad gäller namn är så jäkla irriterande! får alltid den frågan om mitt efternamn Inte springer jag runt och frågar nån som heter andersson vart deras namn kommer ifrån eller hur de har fått det.
    alltid också fått kommentarer om mitt efternamn men nu har jag gift mig och bytt och ingen frågar nåt alls :)

Röstade på att Nour va fint...vi har också funderat lite på det faktiskt :)
  • Achillea
    Okändgäst skrev 2010-04-13 18:48:28 följande:
    Förstår inte alls varför vuxna människor måste vara så jäkla nyfikna vad gäller namn är så jäkla irriterande! får alltid den frågan om mitt efternamnInte springer jag runt och frågar nån som heter andersson vart deras namn kommer ifrån eller hur de har fått det.
    hehe här är det tvärt om, när någon exempelvis raggar på en på krogen och man säger sig heta andersson i efternamn är det ingen som tror än
  • elisch

Tänker bara på bitterfittan tyvärr... Annars är säkert själva namnet fint.

• Jagvetmest
    tahira skrev 2010-04-13 16:22:47 följande:
    Men det känns kanske lite väl överdrivet att välja bort namn man tycker om för att de rimmar på saker? Haha, jag känner henne. Fast jag har inte sett Ballar av Stål. Hon är väldigt trevlig och rar egentligen i alla fall
    Jag skulle tveka många ggr innan jag döpte mitt barn till Britta eller Ulla iallafall.
  • Achillea

associerar också med bitterfittan men hon är otroligt rolig så inget problem {#lang_emotions_foot_in_mouth}

• lårkaka
    Terryleene skrev 2010-04-14 08:58:15 följande:
    Jättefint namn med bra associationer (Nour El-Refai).
  • Astrid b

Nour är ett mycket vackert namn som betyder LJUS.

• fluu

På en helsvensk flicka tycker jag inte det är snyggt,men annars är det väl helt okej.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Julita

Jag tycker Nour är superfint på en flicka!!

Det enda kruxet är att det rimmar på snor.. Och ungar kan vara ganska jävliga mot varandra när det gäller sånt. Men det finns ju å andra sidan massor av namn som rimmar på mindre passande saker, Lisa rimmar på fisa t.ex. hehe..

• snag

Nour är jättefint och passar i barnets alla åldrar men om du inte har arabiskt påbrå så blir det lite konstigt tycker jag

Svar på tråden Vad tycker ni om flicknamnet Nour?