UpsyDaisy skrev 2010-04-12 19:50:26 följande:
Tror man får väga för- och nackdelarna. Jag tror många inte inser hur totalt urjobbiga barn kan vara i bilen. Min dotter GALLSKRIKER varje gång hon spänns fast och min far har varit nära att köra av vägen flera gånger pga min dotters totala utbrott. Ibland funderar jag på att det kanske är säkrare att ha henne i knäet för som det är nu vågar jag inte åka bil överhuvudtaget.
Vår dotter gallskrek också i bilen det första halvåret, minst...Hon skrek tills hon tappade andan.
Det fanns bara två alternativ, som vi brukade växla mellan.
1. Vi körde ändå och lät henne skrika. Stannade emellanåt för att trösta henne, men sen ALLTID tillbaka i bilstolen innan vi fortsatte att köra.
2. Stanna hemma. I början när hon skrek så hemskt i bilen så åkte vi på de mest nödvändiga grejerna. De gånger vi bara skulle till affären eller liknande så åkte en av oss medan den andra stannade hemma med dottern. Eller så tog vi en promenad med vagnen till affären.
Att låta henne åka bil utan att sitta ordentligt fast i bilstolen var absoulut och definitivt inget alternativ. Nog för att det var jobbigt att höra henne skrika, men att utsätta vårat efterlängtade älskade barn för sån fara som det faktiskt innebär att åka utan bilstol finns inte i vår värld. Vissa saker får man helt enkelt uthärda som förälder.