• lotie

Vi som börjar med pergotime nu våren 2010

Hej! Vi har försökt i 1 1/2 År. Haft ett mf januari 09. Har nu gjort titthål och bränt endometrios och spolat äggledarna. Ska börja med första kuren pergotime så fort jag får mens. Vore kul om fler som börjar med pergotime nu kunde följas åt till vägen mot ett plus:)

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime nu våren 2010
  • Sarasvensson87
    LillaMy3 skrev 2010-06-10 13:47:37 följande:
    *Håller tummar och tår för att du är gravid*

Kan ju vara som vanligt innan mens också, men vet ju aldrig. Men det låter ju lovande med dina symptom!!
    ja man kan alltid hoppas:) annars blir det utredning som drar i gång i augusti
  • Sarasvensson87
    Thalis skrev 2010-06-10 13:48:22 följande:
    Jag hade också äl den 4/6!! Grymma smärtor hade jag också + att jag hade ÄL-stegring den 3/6.Men vad dåligt att läkaren ine kunde klämma in dig på en tid.Men vi är ju synkisar
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.

Ja det var märkligt att han inte hade tid att ta emot en, men så kan det väl vara.. har varit i kontakt med de så mkt så han sa att jag skulle käka dubbelkur pergo fram till att utredningen börjar i augusti.. så ni hade massa mys förra veckan då antar jag:D
  • Sarasvensson87

eh nu rörde jag nog till det lite, vårtgården är väl området kring bröstvårtan, givetvis så menar jag att bröstvårtan blivit större och mer tydlig, inte vårtgården! :P Jisses alltså tror jag fått solsting eller någe! ;p

• Thalis
    Sarasvensson87 skrev 2010-06-10 13:52:33 följande:
    Ja det var märkligt att han inte hade tid att ta emot en, men så kan det väl vara.. har varit i kontakt med de så mkt så han sa att jag skulle käka dubbelkur pergo fram till att utredningen börjar i augusti.. så ni hade massa mys förra veckan då antar jag:D
    Hoppas att du är gravid och att utredningen inte behövs! Har själv varit där du är nu, men har jag två barn En adopterad och en biologisk.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Sarasvensson87
    Thalis skrev 2010-06-10 13:55:38 följande:
    Hoppas att du är gravid och att utredningen inte behövs! Har själv varit där du är nu, men har jag två barn En adopterad och en biologisk.

Ja jag hoppas verkligen med att jag blir gravid innan vi behöver börja med utredning, försökt i 2 år snart! Man försöker hela tiden tänka på att inte "tro" att man är gravid eller att inte tänka på att "man kanske är gravid" men det är väldigt svårt, framför allt som jag känt mig annorlunda de senaste 2 veckorna, å som mina bröstvårtor blivit så annorlunda:s Vad kul med 2 barn=) Är det ungefär samma ålder på dem?
  • Thalis
    Sarasvensson87 skrev 2010-06-10 14:01:41 följande:
    Ja jag hoppas verkligen med att jag blir gravid innan vi behöver börja med utredning, försökt i 2 år snart! Man försöker hela tiden tänka på att inte "tro" att man är gravid eller att inte tänka på att "man kanske är gravid" men det är väldigt svårt, framför allt som jag känt mig annorlunda de senaste 2 veckorna, å som mina bröstvårtor blivit så annorlunda:s Vad kul med 2 barn=) Är det ungefär samma ålder på dem?
    Min dotter är snart 8 år och sonen är 2 år.
  • Sarasvensson87
    Thalis skrev 2010-06-10 14:02:44 följande:
    Min dotter är snart 8 år och sonen är 2 år.
    okej vad kul=)
  • Sarasvensson87

Jag har fortfarande flytningar, ont i magen till och från, känns som mensen ska komma, men den kmr inte?! har galet ont i bröstvårtorna och svårt att sova på nätterna fortfarande, inte lika mkt, men svårt. Blir varm fort, fortare än vad jag brukar bli.. Så bara vänta och se om mensen kommer

• Thalis
    Thalis skrev 2010-06-10 13:48:22 följande:
    Jag hade också äl den 4/6!! Grymma smärtor hade jag också + att jag hade ÄL-stegring den 3/6.
    Men vad dåligt att läkaren ine kunde klämma in dig på en tid.
    Men vi är ju synkisar
    Igår så "plussade" jag med cb-digital.
  • Sarasvensson87
    Thalis skrev 2010-06-15 11:35:17 följande:
    Igår så "plussade" jag med cb-digital.
    Åh grattis grattis:) Vad kul:) Hoppas att jag inte får mens och att jag är gravid. Skulle vara så underbart!
  • lotie

stort grattis vad roligt=)  Håller tummarna för dig med sara..Själv har jag tvingats ha paus för överstimulering av pergon och får försöka själv i sommar sen insemnition i september och ivf i oktober...

Hur har det gått för er andra?

• MD77

Jag ska börja med pergo snart. Hur märker man av att man är överstimulerad? Är det genom VUL?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • lotie
    MD77 skrev 2010-06-21 20:22:00 följande:
    Jag ska börja med pergo snart. Hur märker man av att man är överstimulerad? Är det genom VUL?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
    Ja de såg 8 foliklar och jag ville ju inte bli en ny åttlingsmamma direkt=)
    Vad spännande när ska du börja?
  • MD77
    lotie skrev 2010-06-21 21:09:49 följande:
    Ja de såg 8 foliklar och jag ville ju inte bli en ny åttlingsmamma direkt=)
    Vad spännande när ska du börja?

Oj, det var lite fler än man vill ha. Tvillingar kan jag tänka mig men sen får det vara nog.Glad

Jag ska ta mina sista Primoluttabeller imorgon, sen är det bara att invänta mens och sen sätta igång med pergo. Jag är lite nervös eftersom detta är mitt första försök...men det är väl bara att slappna av och gilla läget Glad Har dock ett dilemma med att jag kanske inte hinner gå på VUL innan ÄL och då är frågan om jag ska åka och inseminera eller inte...svårt val.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • lotie

Hej hur går det för alla? Någon mer som ska börja behandling efter sommaren?

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime nu våren 2010