• Hercule

Du går förbi ett brinnande hus och får höra att det befinner sig 13 personer där inne ...

På riktigt alltså ...

Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du går förbi ett brinnande hus och får höra att det befinner sig 13 personer där inne ...
  • Hercule
    Cloud Berry skrev 2010-04-15 11:15:42 följande:
    Jag har varit brandman i 6 månader innan ungarna föddes så i det läget hade jag såklart gått in men idag nää, jag är mamma och vill vara det länge till.
    Du hade inte tyckt att det var ett dugg störande när du var brandman om folk kommit och ville in i huset för att rädda folk?
    Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • Bempa
    Bempa skrev 2010-04-15 12:02:26 följande:
    Hehe samma här. Plus att jag är så dum, o tänker inte före jag handlar, så jag lär rusa in i huset o se om jag kan få ut nån till brandmännen kommer iaf
    KOm på att jag antagligen också skulle dra upp kameran o plåta lite...
    Life is like a dick, when things get hard, fuck it!
  • uniMog
    Bempa skrev 2010-04-15 12:02:26 följande:
    Hehe samma här. Plus att jag är så dum, o tänker inte före jag handlar, så jag lär rusa in i huset o se om jag kan få ut nån till brandmännen kommer iaf
    eller kanske om man kan få ut en brandman?
    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Bempa
    Pejgan skrev 2010-04-15 12:07:56 följande:
    eller kanske om man kan få ut en brandman?
    Life is like a dick, when things get hard, fuck it!
  • straw2008

Går verkligen inte in men hjälper gärna till att ta emot de skadade utanför så brandmännen kan skynda sig in snabbt igen :O)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Eleni

Knapert med alternativ. Hitade inget som passade. Jag skulle def stanna på platsen och göra vad jag kunde, antar att det inte är några brandmän där då om du skriver så. Om det inte brann i hela huset skulle jag ev ta mig in också för att hjälpa någon ut. Annars skulle jag larma och sedan fråga brandmännen vad jag kan hjälpa till med.

• lövet2

Du glömde mitt alternativ, Hercule!

Svaret på frågan hänger förstås på hur läget ser ut. Är brandkåren där? Finns det något jag kan göra? Om inte brandkåren kommit än, så kan det finnas saker som behövs göras ...

• tamate
    lövet2 skrev 2010-04-15 12:35:44 följande:
    Du glömde mitt alternativ, Hercule! Svaret på frågan hänger förstås på hur läget ser ut. Är brandkåren där? Finns det något jag kan göra? Om inte brandkåren kommit än, så kan det finnas saker som behövs göras ...
    håller med dig, skulle också kolla läget snabbt och se vad jag kunnat göra. om det inte är övertänt så hade jag helt klart gått in och kollat vart personerna är. om brandmän är där så hoppas man dom vet vad dom håller på med men kanske man hade kunnat fråga om dom behöver hjälp ändå med att tex hålla en slang eller något.
    jag är en person som inte klarar av att gå vidare om det finns folk som behöver hjälp.
  • enny signatur

Jag är så dum så jag går in svarade jag. Det förutsätter: 

Jag är ensam dvs har inte mitt barn med mig Barnkåren är inte där (då är jag nog bara ivägen) Jag tror att jag kan göra någon nytta
  • Minifer
    Michisen skrev 2010-04-15 11:10:53 följande:
    Annat: Jag jobbar som parkeringsvakt och lappar därför alla bilar vars förare ställt bilen för att glo på branden/rusa in i huset och rädda alla fastän de inte är brandmän.
    hahaha!
  • Michisen

Skönt att se att det finns några personer kvar på FamiljeLiv som är i behållning av humor.

• Esther M

Eftersom jag inte är brandman eller har någon mask/utrustning går jag vidare. Jag ser ingen anledning att öka på dödssiffran eller arbetsbördan för brandmännen.

Om inte brandkåren har kommit och det är någon jag älskar därinne försöker jag nog att rädda dem oavsett futilitet och dumhet.

• Minifer
    Michisen skrev 2010-04-15 19:05:39 följande:
    Skönt att se att det finns några personer kvar på FamiljeLiv som är i behållning av humor.
    detsamma =)
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Jag går inte in eftersom jag saknar både kunskap och utrustning för rökdykning. Istället så larmar jag, förbereder en skadeplats och kontrollerar infartsvägar. Åtgärder för sjukvårdskatastrof med brandskador helt enkelt, något jag faktiskt har utbildning i.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Themis

Jag skulle spana efter personer utifrån, kanske står någon i ett fönster och vill försöka släppa ner ett barn för att rädda det eller nåt annat galet. Kanske kan man meddela någon att hjälpen är på väg och att de inte behöver hoppa.

Kanske finns det något i närheten man kan använda för att hjälpa till, en lina från bilen kan bli en lasso som kan bli en räddningsmöjlighet. Finns det en släckare i närheten så hade jag ju använt den på något vis.

Eller kan man försöka hjälpa och lugna de personer som brandmännen får ut, i väntan på proffsen.

Är det den egna familjen därinne så tror jag ingen skulle kunna stoppa mig.

• LunaLunatic

Jag skyndar långt därifrån eftersom jag är livrädd för eld.

• Reglementet
    Cloud Berry skrev 2010-04-15 11:15:42 följande:
    Jag har varit brandman i 6 månader innan ungarna föddes så i det läget hade jag såklart gått in men idag nää, jag är mamma och vill vara det länge till.
    Skämtar du? Du hade sprungit in även om du inte varit i tjänst?
  • Cloud Berry
    Hercule skrev 2010-04-15 12:05:12 följande:
    Du hade inte tyckt att det var ett dugg störande när du var brandman om folk kommit och ville in i huset för att rädda folk?
    Jo som fan.
Svar på tråden Du går förbi ett brinnande hus och får höra att det befinner sig 13 personer där inne ...