• rtimea

Hur snabbt fick ni svar på moderkaks- eller fostervattenprov?

Hej!

Vi gjorde moderkaksprov i tisdags och de sa att svaret kommer drygt om en vecka antingen på telefon (om de hittar fel med barnet) eller på brev (om allt allt bra).

Jag undrar hur snabbt ni, som har gjort något av de här provernan fick svar efteråt? Både när det gäller positivt eller negativt svar?
    Finns det någon som gjorde provet i Huddinge sjukhus? Hur snabbt svarade de?

Tack för era svar!

• Svar på tråden Hur snabbt fick ni svar på moderkaks- eller fostervattenprov?
  • jazzy

Jag gjorde mitt Fvp på Huddinge, en torsdag. fick svar på onsdagen efter.

3 barnsmamma
  • LillTussen2010

Jag gjorde moderkaksprov på KS i Huddinge för cirka 3 veckor sedan. Gjorde provet en måndag och de ringde redan på torsdagen samma vecka och meddelade att vår bebis hade Downs Syndrom :( Jag tror att dem ringer inom ett par dagar om det visar sig att bebisen har kromsomfel. Lycka till!!

• tankar2009

Första gången gjorde vi mkp en onsdag och på torsdagen runt lunch ringde de och meddelade att barnet hade en kromosomavvikelse (dvs. efter en arbetsdag). Andra gången gjorde vi mkp en onsdag och på tisdagen därpå fick vi brev om att den lille mådde bra (dvs. efter 4 arbetsdagar)! :)

• rtimea

Vi fick svaret idag, precis en vecka efter mkp.
    Allt är bra, de har inte hittat något kromosomafel hos barnet!!!!!

• mosan67

rtimea-ja det gör tydligen bara långanalys här i varberg, proverna skickas till gbg. på onsdag är det 3 veckor sedan, så nu MÅSTE det ju närma sig. jag e oxå helt osocial o går bara o väntar o väntar. vi ska på rul imorrn o det känns inte helt bra eftersom vi inte fåt svar på fvp än.
    stort grattis till svaret!

• rtimea

mosan67 - jag hoppas ni får snart ett bra svar, jag håller tummarna för er!

• Alexi

Jag gjorde mkp här i Stockholm på KS i Solna. Vi gjorde provet en tisdag och brevet låg i brevlådan samma fredag, supersnabbt alltså!

• mosan67

rtimea-jag är så glad idag! provsvaren var bra! oj vad skönt. tack för att du höll tummarna!

• rtimea

mosan67 - Oh, vad skönt! Stort grattis!!! Nu får ni också slappna av och njuta er lilla bebis i magen!

• Tant Pruselius
    Alexi skrev 2010-05-04 08:10:10 följande:
    Jag gjorde mkp här i Stockholm på KS i Solna. Vi gjorde provet en tisdag och brevet låg i brevlådan samma fredag, supersnabbt alltså!
    härligt. Tror att proverna analyseras på KS Solna, därför det går så snabbt och om man tagit på KS i Hudd så tar det kanske lite längre tid...
  • Wileda

Det är olika svarstid beroende på vad som ska analyseras. Jag har gjort MKP o fick svar efter nio dagar o då analyserade de efter kongenital nefros av finsk typ (provet analyserades i Oulo  o ds som kördes i Umeå)

• jorpan81

Hej! Jag gjorde testet i tisdags och har idag väntat med mobilen i handen och hjärtat i halsgropen hela dagen. Ingen post och inget samtal än så länge. Är så fruktansvärt nervös. Vet inte vad jag ska göra. Och nu måste jag ju troligen vänta hela helgen till måndag... Jag gjorde också i Huddinge. Är det någon mer som också väntar på besked just nu? Vad ska man göra för att inte bli tokig??

• LillTussen2010

Är medveten om att den här tråden är gammal, men hoppas ändå på att få svar på min fråga :)
    Ni som har fått era mkp- och fvpprov analyserade på KS i Solna och som fått veta att bebisen inte har några kromsomavvikelser, har ni alla fått en länk och kod där ni kan logga in och se bebisens kön?

Svar på tråden Hur snabbt fick ni svar på moderkaks- eller fostervattenprov?