Är det okej att killarna springer in i tjejernas omklädningsrum?
Är det okej att killarna springer in eller kikar in i tjejernas omklädningsrum (eller vise versa)?
Är det okej att killarna springer in eller kikar in i tjejernas omklädningsrum (eller vise versa)?
NEJ!!! Är det något jag är trött på så är det allmänna attityden att pojkar är ju pojkar...
Nej det är tamejfan inte ett dugg ok, eller ett dugg ofarligt. Jag minns själv hur man stod ett gäng tjejer och höll upp handdukar runt varandra i pass efter gympan när man skulle byta om, livrädda för att grabbarna skulle öppna dörren och kika, och det var i mellanstadiet.
Fick IG i gymnastik i högstadiet för jag vägrade byta om och duscha på skolan vilket gjorde att jag aldrig deltog, grabbarna hade gjort kikhål in i duschen och bastun.
Nej, det är kränkande mot de som utsätts
Han älskar att bada, men han hatar att tvätta av sig, t.ex tvätta händerna efter maten.
Saker jag har gjort är att locka med bad för att kunna få byta blöjan. Det behöver inte ta så extremt lång tid.
Har vi gått vi farliga vägar eller liknande och barnen inte velat uppföra sig så att jag har kunnat ha stenkoll på dem har jag sonika gått hem. Det kräver att man förbereder vad som kommer längre fram och vad som kan ske (vi går hem).
Man kan sammanfatta med att man måste ha tid och inte känna sig superstressad av att det kanske tar 10-15 minuter längre tid.
Att det är viktigt att förbereda på vad som kommer och att barnen får ett alternativ. (Antingen sitter du i vagnen eller så går vi hem)
Sen måste man kunna tänka kreativt och våga testa annorlunda lösningar.
Självklart är det på inga sätt ok.
Kan nog i många fall upplevas som mer kränkande/generande/pinsamt än för vuxna.
krenkende og respektløst!!