Är det okej att killarna springer in i tjejernas omklädningsrum?
Är det okej att killarna springer in eller kikar in i tjejernas omklädningsrum (eller vise versa)?
Är det okej att killarna springer in eller kikar in i tjejernas omklädningsrum (eller vise versa)?
Ni som tycker att det är okej, hur resonerar ni?
Inte OK, men inte så allvarligt. Förhoppningsvis är killarna i fråga medvetna om att de kan åka på tjejstryk om de gör det ...
Åka på tjejstryk? Ska man behöva slåss för att man inte vill att vem som helst ska se en naken?
Det är inte okej men heller inte så allvarligt.
Jag kommer ihåg hur killarna sprang in och vi skrek och skrattade, kände mig inte kränkt men man passade på att duscha fort efter gympan.
De blev såklart tillsagda och slutade.
Jag kan förstå att inte alla upplever det som så allvarligt, men jag lovar att det finns de som också upplever det som riktigt kränkande. Om jag fick veta att någon av mina söner gjort något sånt skulle jag se det som allvarligt och ta ett ordentligt samtal om saken.
När jag gick i mellanstadiet så hände det ibland att ett par killar sprang igenom tjejernas omklädningsrum och dusch. De flesta av oss skrek och skrattade och hämnades genom att springa in till dom. Säkert var det så att det var någon eller flera tjejer som tyckte det var jobbigt, men många av oss tyckte att det var lite spännande. Värre var det väl i högstadiet när den manliga gymnastikläraren tyckte att han kunde knalla in lite hur som helst. Vet faktiskt inte hur den storyn slutade.