• Mara

Är det okej att killarna springer in i tjejernas omklädningsrum?

Är det okej att killarna springer in eller kikar in i tjejernas omklädningsrum (eller vise versa)?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att killarna springer in i tjejernas omklädningsrum?
  • Mara

Ni som tycker att det är okej, hur resonerar ni?

• lövet2

Inte OK, men inte så allvarligt. Förhoppningsvis är killarna i fråga medvetna om att de kan åka på tjejstryk om de gör det ...

• Mara
    Mara skrev 2010-04-16 22:02:43 följande:
    Ni som tycker att det är okej, hur resonerar ni?
    Och ni som inte tycker att det är så allvarligt, hur resonerar ni? Om detta drabbade er när ni gick i skolan, hur upplevde ni det? Själv blev jag väldigt kränkt...
  • Mara

Åka på tjejstryk? Ska man behöva slåss för att man inte vill att vem som helst ska se en naken?

• lövet2
    Mara skrev 2010-04-16 22:08:06 följande:
    Och ni som inte tycker att det är så allvarligt, hur resonerar ni? Om detta drabbade er när ni gick i skolan, hur upplevde ni det? Själv blev jag väldigt kränkt...
    Hur jag/vi upplevde det? Tja, någon kille kikade in, vi tjejer skrek, killen åkte på stryk och ingen vågade kika in på länge efter det. Inget konstigt eller märkvärdigt alls.

• Rosa socka

Det är inte okej men heller inte så allvarligt.

Jag kommer ihåg hur killarna sprang in och vi skrek och skrattade, kände mig inte kränkt men man passade på att duscha fort efter gympan.
    De blev såklart tillsagda och slutade.

• Mara

Jag kan förstå att inte alla upplever det som så allvarligt, men jag lovar att det finns de som också upplever det som riktigt kränkande. Om jag fick veta att någon av mina söner gjort något sånt skulle jag se det som allvarligt och ta ett ordentligt samtal om saken.

• Bluemint

När jag gick i mellanstadiet så hände det ibland att ett par killar sprang igenom tjejernas omklädningsrum och dusch. De flesta av oss skrek och skrattade och hämnades genom att springa in till dom. Säkert var det så att det var någon eller flera tjejer som tyckte det var jobbigt, men många av oss tyckte att det var lite spännande. Värre var det väl i högstadiet när den manliga gymnastikläraren tyckte att han kunde knalla in lite hur som helst. Vet faktiskt inte hur den storyn slutade.

• Bluemint
    Bluemint skrev 2010-04-16 22:25:46 följande:
    När jag gick i mellanstadiet så hände det ibland att ett par killar sprang igenom tjejernas omklädningsrum och dusch. De flesta av oss skrek och skrattade och hämnades genom att springa in till dom. Säkert var det så att det var någon eller flera tjejer som tyckte det var jobbigt, men många av oss tyckte att det var lite spännande. Värre var det väl i högstadiet när den manliga gymnastikläraren tyckte att han kunde knalla in lite hur som helst. Vet faktiskt inte hur den storyn slutade.
    Kan ju tillägga att gymnastikläraren i mellanstadiet givetvis sa till både killarna och oss tjejer att vi fick hålla oss till vårt eget omklädningsrum.
  • diamanten
    Mara skrev 2010-04-16 21:57:04 följande:
    Är det okej att killarna springer in eller kikar in i tjejernas omklädningsrum (eller vise versa)?
    Vilka killar menar du?
Svar på tråden Är det okej att killarna springer in i tjejernas omklädningsrum?