Skolan... Får ej fortsätta för mig blyghet??
Måste fråga då jag inte riktigt förstår, och att fråga läraren känns inte aktuellt just nu. Känner mig knäckt, hittade en utbildning jag verkligen älskade, trivs som fisken i vattnet och känner att jag äntligen har hittat rätt.
Efter att ha haft över ett dussin jobb jag inte riktigt känt mig hemma hos så har jag landat, trodde jag.
har gått halva utbildningen när 2 av mina lärare stämde möte med mig:
Under en 5 veckors praktik så stämde min ena lärare möte med mig och mina två handledare från praktiken, även en andra lärare kom med henne som jag har i ett annat ämne.
Vi satte oss ner i ett rum och en läraren "Ettan" börjar med frågan om ja trivs, svaret är givetvis ja. Sen säger hon att hon tycker att jag valt fel utbildning, att jag borde välja något som de inte är människor inblandat i. Hon tycker att jag inte visar intresse på praktiken och då jag inte är aktivt med att diskuterar öppet i klassen.
Jag har VG och MVG i alla ämnen, något prov och nån inlämning har jag fått G på men slutbetyget har alltid vart minst VG. När jag började skolan vid 7årsåldern utvecklade jag en blyghet som i tonåren övergick till socialfobi, efter mycket psykologet och terapi så gav jag upp, men för 2 år sedan släppte de, bara sådär utan vidare, som en stor tung rustning ramlade av mig och förra sommaren var allra första gången jag pratade med en främmande människa utan något stöd från någon i närheten *stolt* hösten efter började jag då denna utbildning, en utmaning men jag har fått många vänner och pratar i mindre grupparbeten och med klasskamrater, enda gången jag inte disputerar är då i klassrummet med hela klassen, men trots det så är jag elevrepresentant och står framför klassen en gång varannan vecka och pratar med dem, detta trodde jag aldrig om mig själv, att beskriva känsla är svårt, är så himla stolt över mig själv.. Har hinder kvar, som de, att diskutera i klassen vid andra tillfällen, men ett steg i taget. Men men, tillbaka till ämnet:
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:51
Vi satt där och hon började dra upp punkt för punkt som jag har fel i min personlighet, som gör att jag inte passar till denna utbildning (undersköterska) hon säger att jag kan ju komma tillbaka när jag är en annan *mitt namn* och då kan försöka igen. Lite mer än halva terminen har gått där jag gjort prov, inlämningar etc och skött mig. Praktiken sa dom själv är egentligen inget som ingår utan en "bonus" som dom har. Eftersom jag inte visat tillräckligt på den dessa 3 veckor jag vart här nu så är jag inte kompetent (går komvux) enligt henne, hon sa att hur jag än gör och anstränger mig så kommer hon ge mig IG i slutbetyg så enligt henne kunde jag lika gärna hoppa av. Jag sa att jag hoppade just hennes ämne (2 st) då de just nu inte känns lönt då hon ändå kommer ge mig IG.
Men de känns inte rätt, kan de göra så?
Allt för att jag har lite blyghet kvar att kämpa med, jag vet att jag klarar de, har visat i betygen att ja kan men för praktiken så krachar allt? Kan hon som lärare få säga så att underkänna mig. mer än halva terminan har gått, jag oroar mig för CSN, för att inte kunna få fortsätta.
Hon sa att om jag inte gör dessa så kommer jag ej få gå sista terminen heller
Ändå sitter hon att säger att alla får en andra chans, varför får inte ja de då?
Helt krossad, sattsat allt på detta så förstörs de för att ja har lite blyghet kvar. Läraren är känd för att vara översittare, att se ner på andra och betrakta alla som barn (även om vi har äldre i klassen än henne) Hon säger inget till de som är uppkäftiga i klassen, men är på oss mer tysta, har pratat med andra klasskompisar som säger samma sak.
I slutet sa hon även att ja inte behövde säga detta till någon, speciellt ingen i klassen då de inte angick dem, fick höra att hon sagt liknande till andra om andra saker.
Allt känns så fel..