• anciola

Har någon en Tako Jumper barnvagn. Betyg?

Hej

Jag undrar ifall någon har köpt en barnvagn av märket Tako (jumper). Sajten pyret och snäckan (www.pyretochsnackan.se) säljer dem.

Är denna vagn att rekommendera? Bra och dåliga användarkommentarer mottages vänligen.

Är intresserad av en vagn med rörliga framhjul som dock är större och låsbara. Övriga kända märken som erbjuder rörliga och låsbara framhjul har så små hjul. Undrar ifall det är så praktiskt i det svenska vinterklimatet.

• Svar på tråden Har någon en Tako Jumper barnvagn. Betyg?
  • PetraD
    Nezzan skrev 2013-07-05 07:14:05 följande:
    PetraD: åhh.. tack för att du kollar upp det - vi har funderat på om vi ska låta den vara kvar el dra bort.. är det en säkerhetsgrej vill man ju som gärna använda den rätt isf Flört

inte hunnit än, ska snart kolla
  • blivandemamma82

Vill varna de som tänkt beställa barnvagn hos dinbarnvagn.se. De är en bluff. De svarar inte när man försöker nå dem eller på mail. De förhalar beställningar NÄR man får tag på dem. "Din order skickas nästa vecka" låter det. man ingen barnvagn.. 

DÅÅÅÅÅLIG SERVICE!! 

• mariiiia85

nu har jag varit inne på båda polska sidorna och kollat på dom barnvagnarna tako jumper och och laret, men i deras 3 i 1 paket verkar inte babyskyddet ingå som det gör här i sverige, hur har ni andra gjort, har ni lagt till det i beställningen då?
    Skickade ni bilder på det ni ville ha ni som mailade? tänkte om dom automatisk räknar det som ett 3 i 1 paket tex?

mvh maria

• PetraD
    mariiiia85 skrev 2013-08-21 15:13:40 följande:

nu har jag varit inne på båda polska sidorna och kollat på dom barnvagnarna tako jumper och och laret, men i deras 3 i 1 paket verkar inte babyskyddet ingå som det gör här i sverige, hur har ni andra gjort, har ni lagt till det i beställningen då?
    Skickade ni bilder på det ni ville ha ni som mailade? tänkte om dom automatisk räknar det som ett 3 i 1 paket tex?

mvh maria

Jag beställde tako Warrior från Polen, det ingick babyskydd. Även sånt fäste så du kan sätta den på chassit.

Fråga specifikt om det ingår och om är något mer. Jag hade bra mailkontakt med dem tills jag gjorde min beställning.

Jag skickade nog en länk på den jag ville ha och skrev färgen (tillhörande nummer)

Jättebra service! Så nöjd med vagnen!!
  • PetraD
    mariiiia85 skrev 2013-08-22 18:33:09 följande:

Vrkar ju ha fungerat för er så då gör jag samma lika :)

Tycker jag du gör rätt i!
  • xLindax

favoritar den här tråden inför framtiden då Tako verkar va vagnsmärket för mig.

Plussade 27/12 - 2013 BF 2/9 - 2014
  • PetraD

Haft vår nästan ett år och fortfarande lika nöjd.

Tips; jumper är ganska liten i liggdelen

Vi har Warrior och kunde ha liggdelen tills vår son var ca 7mån. Kunde nog haft den lite längre, men bytte då eftersom han ville och kunde sitta upp (stadigt)

• alla har olika åsikter

Ni som har haft eran vagn ett tag, hur är hållbarheten på  Tako Jumper X?
    Funderar på att köpa den men vill inte att den ska haverera efter en kort tid. :)

• PetraD
    alla har olika åsikter skrev 2014-01-05 22:45:33 följande:

Ni som har haft eran vagn ett tag, hur är hållbarheten på  Tako Jumper X?
    Funderar på att köpa den men vill inte att den ska haverera efter en kort tid. :)

Har ju inte jumper, så kanske du inte vill ha mitt svar..

Men vår vagn ser ut som ny fast använt nästan dagligen ett år. Funkat bra på milslånga promenader. Enda var två skruvar som blev lite lösa men bara skruva åt igen. Regnskyddet har gått sönder. Men annars så nöjd!!
  • wannamoo

Vi har en Tako Jumper X special edition (svart ) 3 i 1 och den har varit underbar. Lätt körd och tar inte stor plats, djup "krog" under, skinn/läder vid alla handtag.Vi beställde av pyret o snäckan men fick vänta evigheter, snart kommer den, snart kommer den... suck!! Men den var värd att vänta på.. Den finns nu till salu på blocket ;)  Uttagen i april, använd sedan slutet på maj tills början av januari... liten sitter nu i annan sittvagn

• Miising
    alla har olika åsikter skrev 2014-01-05 22:45:33 följande:
    Ni som har haft eran vagn ett tag, hur är hållbarheten på  Tako Jumper X? Funderar på att köpa den men vill inte att den ska haverera efter en kort tid. :)

Haft vår i 11mån nu och jag älskar den! Så himla bra vagn!!!
    Charlie 13-03-20 <3
  • Lolita1

Hur är säkerheten på babyskyddet? Jag är lite nojjig bara för att det inte är ett "känt" märke. Men det kanske jag inte behöver vara?

Jag har en Volvo V50, tror ni den går in i bakluckan med liggdelen eller sittdelen på chassit eller måste man plocka bort det innan man lägger in vagnen?

Tacksam för svar!

• emilm

Hej.

puffar om säkerheten på babyskyddet. Någon som har koll på det?

/Emil

• PetraD
    emilm skrev 2015-01-03 22:59:14 följande:

Hej.

puffar om säkerheten på babyskyddet. Någon som har koll på det?

/Emil

Det ska iallafall vara godkänt
  • clembke

Ett förslag till en annan polsk vagn som jag gillar är Xtrall. Köpte en till dottern och har använt den i 13 månader nu. Påminner om Tako vagnen som jag var inne på först, men var billigare. Jag gav 3000 kr (med frakt) för liggdel, sittdel och babyskydd.

• Angel4barn

Ja tako jumper är väldigt bra och lätt vagn den är lätt att köra när det är snö, fast nackdelen är bara att det går lätt hål i hjulen om det skulle finnas glas eller något på vägen, men lätt att köra både i skogen o allt, jag ångrar inte mej ett dugg.... Men nu ska jag byta till syskonvagn så den ska vara som dagisvagn nu.... 

• Litenburk

Gammal tråd så får se om nån är kvar att svara. :) Jag undrar över bred och längd på sittelen. Kan man använda tills barnet är 3 år med jacka o allt är den trång eller för kort på något vis?

Svar på tråden Har någon en Tako Jumper barnvagn. Betyg?